Ang. riksutställningar!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare maxa
  • Startdatum Startdatum
M

maxa

Hur är det egetligen vid riksutställningar!? jag vill åka med min tvååring till SCS:s riks i år, men jag har hört att det finns vissa krav. Nån som vet mera exakt? Måste dom visas samma år? eller måste dom som jag har hört haft 40p det året. För man hinner ju inte premiera eller knappt ställa ut innan. Hjälp!!! :confused: :confused:

Till welsh riks behöver man inte "plocka " poäng tidigare. Vet ej Connemara Riks. Ring och kolla med Madelein Beckman

Tja kraven är väl att de är renrasiga och registrerade, något annat kan jag inte tänka mig! Patsys lillasyster visades förra året och hon var inte meriterad innan. Kan inte påminna mig om att det har stått något om meriter på anmälningsblanketterna tidigare heller...

Kul, då ses vi på Riks! Vad har din mara för stam? :)

Har heller aldrig hört talas om att det ska vara några andra krav än att hästen ska vara registrerad i SCS. Sedan måste väll ägaren(/visaren?) vara medlem också.

Tack för alla svar! det verkar ju inte som om man behöver några speciella meriter för att visa då (?) jag fick nämligen anmälningsblankett förra året, men då var den ju i skåne =) Men det kanske är säkrast att ringa Beckman. Min mara är e Möllans Castro u Brolötens Mixit eu Millfields ensign-lambay inver.

Tack igen! :cool:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: hundtant
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 697
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar