Ang. Pro Benskydden.

Sv: Ang. Pro Benskydden.

*kl*

ok nu får jag ångest påriktigt.. har oxå en "rygghäst"... hon har alltid varit spänd i ryggen osv.. men sen började även en muskel över hasen, den sk. "piaffmuskeln" bli ASSPÄND...
tänk om det beror på skydden

megaproblem dock, har ponnyskydd fram (protector, gamla race tack)... hittade inga bakskydd, men så passade de där...

vad ska jag nu köpa å ha bak? vägrar linda då det blir lerigt satan nu (rider 90% i skogen)...
måste ha skydd bak, speciellt nu i broddtider, annars ser hon ut som en ost på kotorna :angel:

vilka skydd är INTE teknikskydd???

sorbe *hohoooo* du som har koll ;)

hmm.... alltså inga som "håller" runt kotan?

hon har ett överben, spelar det någon roll? sitter mitt på skenbenet, kanske lite större än en 5a å sticker ut...

snygga, svarta vill jag ha...

har varit inne på strykkappor just för att bägge bak är kvaddade snart (vi har ju gått igenom en bro, dängt in andra benet i kulhandsken på transporten, ställt sig med hoven på skenbenet å skrapat hela vägen ner osv osv)...

transportskydd kanske inte skulel vara så illa :cool:

vad händer om man använder dessa skydd till vanlig ridning i skogen varje dag? alltså inte hoppar.

vad händer om man använder dessa skydd till vanlig ridning i skogen varje dag? alltså inte hoppar.

PÅ min häst har det inte hänt ett SKIT. Dessa skydden är nog dom snällast teknik skydden som finns.

http://www.hippson.se/shop/product_thumb.php?img=images/z3125a.jpg&w=171&h=190

Varför inte testa såna här?

Sen så tycker jag att lindor är faktiskt det bästa. Värmer och ger stöd. Sen om dom blir skitiga. IN I TVÄTTMASKINEN !!!

jo jag håller med, älskar lindor, men när det är SÅ lerigt som det är hos oss nu så är det inte ens kul :mad:

kan man ha sånna där bak?! Isf har jag ju ett par! :idea:
visserligen inte så kul leriga heller men men :D

Men Hööks, vad förväntade du dig egentligen? :p
Köp de som är sånna där, men lite högre då?

jo jag håller med, älskar lindor, men när det är SÅ lerigt som det är hos oss nu så är det inte ens kul :mad:

kan man ha sånna där bak?! Isf har jag ju ett par! :idea:
visserligen inte så kul leriga heller men men :D
Tycker själv dom skydden är världelösa då man aldrig kan få dom helt rena.

:eek: men shit, jag som funderade på att köpa dessa skydd. INTE nu längre kan jag säga.. :crazy:
ibland känner man sig dum..

Men fy då!
Jag har inte hoppat så länge (dressyrponny) men nu i somras tänkte jag att jag måste(!) köpa ett par hoppskydd och lite uteridningsskydd, så då köpte jag dom...
Har dom en gång i veckan när jag hoppar, och kasnke nån gång i veckan när jag rider ut, annars andväder jag lindor :)

Men, nu när jag hör historier om ryggont och liknanade börjar man ju undra?

VAD SKA JAG GÖRA? :eek:

jag har ett par hampa pro och kan inte andvända dom på min häst! hon får värsta dampen och sparkar som f*n på gången när hon bara står still,,så dom andvänder jag inte iaf..men hon är också en väldigt känslig dam så javet inte,, hon gillar dom iaf inte! Mina andra mkt gammla fula skydd går iaf bra;)

Men fy då!
Jag har inte hoppat så länge (dressyrponny) men nu i somras tänkte jag att jag måste(!) köpa ett par hoppskydd och lite uteridningsskydd, så då köpte jag dom...
Har dom en gång i veckan när jag hoppar, och kasnke nån gång i veckan när jag rider ut, annars andväder jag lindor :)

Men, nu när jag hör historier om ryggont och liknanade börjar man ju undra?

VAD SKA JAG GÖRA? :eek:

hoppa med lindor oxå, rid med lindor alltid.

jag rider med lindor så ofta det bara går. hoppar ofta med lindor.

tävlar oxå hoppning med lindor.

Det enda som hände min häst var att han fick skavsår av dem, så jag lade ner projektet av den anledningen. Märkte ingen skillnad öht i hoppteknik.

KL

Min kompis köpte såna till sin stor häst. Min hon tyckte dom verkade små i storlekarna och sen blev hennes häst JÄTTE svettig på ena benet som det satt på, inte på det andra bakbenet.
Vet ni vad detta kan beror på?

Liknande trådar

Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 302
Senast: WildHorse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 316
Senast: aprilia
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 651
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar