ang passet hos ASVH...

Tuvalisan

Trådstartare
jag skickade in alla papper slutet av nov/början av dec, när bör jag räkna med att få det? Man får ingen bekräftelse att de fått handlingarna? jag har inte hört någonting... Man hoppas ju posten skött sitt jobb ;)

Sv: ang passet hos ASVH...

Skickade du det inte som rekommenderat? Det har jag alltid gjort.
Nån bekräftelse brukar man inte få, men du kan ju alltid ringa och kolla så det har kommit fram.
Har för mig att man kan få vänta ganska länge på passet, flera månader.
Mallis är ju reg i SH, det tog ca en månad från det jag skickat in papperen.
Men ASVH tar tid, de har kanske mer att göra....?

Nu var det rätt länge sedan jag fixade nytt pass till hästen, men jag vill minnas att det tog lång tid :crazy:

du kan gå in på deras hemsida och titta under registrering och sedan postlådan.
där listar de vilka passansökningar de tagit emot. finns även en lista för ej kompletta handlingar.
det kan ta ett tag att få passet, speciellt på hösten då alla fölungar skall registreras.

jag skickade in alla papper slutet av nov/början av dec, när bör jag räkna med att få det? Man får ingen bekräftelse att de fått handlingarna? jag har inte hört någonting... Man hoppas ju posten skött sitt jobb ;)

Det finns en lista på deras hemsida om inkomna registreringsansökningar som inte hunnit behandlas än. Hittar du inte den listan ska jag se om jag inte kan leta upp den till dig. Egentligen borde jag göra annat nu, slank bara in här..(busig)
/U

jag skickade in i september och fick passet för någon vecka sedan. Så det bör ta några veckor till för dig.
Säger som de andra, kolla under registrering på ASVHs sida, och gå in i postlådan så ligger alla inkommna passansökningar där.

Du får tänka på att dna-undersökningen kan ta några veckor ihop med att det varit jul och kansliet har varit stängt i två veckor.

Mina två registreringar finns listade under 28/10 på ASVHs Postlådan-sida. Har inte fått dem än heller, men de borde dyka upp snart.
(Var bara glad att de inte kom mitt i julstöket då det är så mycket annat som pengarna ska gå till då..;))

Hur kunde du se att dom är på 15 oktober nu :confused:
Soraya är registrerad på 14 oktober och jag har inte heller fått något pass ännu.
Man sitter hemma och tycker att det dröjer länge och att dom är slöa men när man ser hur många hästar som finns i postlådan så förstår man att det tar sin lilla tid.

Förra året skickade jag in en av ansökningarna i slutet av dec och passet kom i sept-okt i år så ju senare desto längre tid....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 238
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka