Ang. Läromästare !!

T

todde

Hur många har haft en läromästare stor häst ? Har set att det är vanligt att man satsar på en yngre häst direkt efter ponny eller direkt efter ridskola är det så ? Berätt gärna om eran läromästare hur gamal o vilken utbildning ?
 
Sv: Ang. Läromästare !!

Jag har en häst jag hyr under sommaren! Han är 20 år och en riktigt "världsvan" kille! Han gör allt ja ber om och är inte rädd för någe! Vet inte riktigt vad du syftar på, men den här hästen vill ja ialla fall kalla läromästare! Och underbar Kompis!!!!:love:
 
Sv: Ang. Läromästare !!

Jag har ett halvblodsto hemma som är våran läromästare. Hon är 16 år och har tävlat medelsvår dressyr. Hon har lärt oss SÅ otroligt mycket, och lär oss än. :p Så ska man tävla och vill komma långt ska man satsa på en äldre rutinerad,världsvan häst! :rofl:
 
Sv: Ang. Läromästare !!

Annie_92 skrev:
Jag har en häst jag hyr under sommaren! Han är 20 år och en riktigt "världsvan" kille! Han gör allt ja ber om och är inte rädd för någe! Vet inte riktigt vad du syftar på, men den här hästen vill ja ialla fall kalla läromästare! Och underbar Kompis!!!!:love:
Att börja från början med en läromästare det var så jag menade ! inte skaffa en yngre som första stor häst.
 
Sv: Ang. Läromästare !!

Önskar att de inte var så förbenat svåra att få tag på. Hittar INGEN!! :cry:
 
Sv: Ang. Läromästare !!

jag hade en häst på ridskolan som jag red.men efter ett tag så tyckte hans ägare(ridskole chefen)att de gick så himmla br för oss så då slutade han gå lektioner å jag började rida han konstant på lektioner och utanför.han var helt underbar:love: han lärde miig allt jag kan nu eller aa nästan;P hehe för man lär juh siig med tiden men:PHan var så himmla underbar så han gick så j**vla bra när jag red han men han gick som en j**vel när nån annan red han;P hehe;) så de va också därför han inte gick lektioner längre utan att jag bara red han så han skulle gå bra å inte få ryggont .:)
så han kan man kalla en riktig läromestare för han lärde verkligen miig att rida bra.:) så jag har han att tacka för att jag rider så bra som jag gör idag:p hehe *skryt varning*;):banana:
 
Sv: Ang. Läromästare !!

_paniiik_ skrev:
Önskar att de inte var så förbenat svåra att få tag på. Hittar INGEN!! :cry:

Det tog nästan 1 år för mig att hitta min så jag håller med dig om det.
Sen beror det på vad man lägger för värderingar i ordet läromästare. Många kallar sina salu hästar för läromästare bara för att de uppnått en viss ålder.
Att en häst är läromästare bara för den är 15 år och tävlad en viss nivå stämmer inte när hästen i själva verket kräver en stadig och rutinerad ryttare med stor känsla.
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 004
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 179
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 306
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp