Ändring av möjlighet att radera andras inlägg i egen Dagbok

Jag har under en längre period provat att låta TS radera alla typer av inlägg i deras egna trådar.
Nu provar jag att återgå till hur det var tidigare, då TS endast kan radera egna inlägg, inklusive hela tråden.

Möjligheten att låsa tråden som också provats under en längre tid finns kvar.

Som vanligt kan man rapportera inlägg som man anser bryta mot forumets regler.
 

Det beror lite på. För en del blir det säkert en bra ventil, men de allra sköraste verkar ha svårt att hantera att folk inte håller med eller kanske till och med kritiserar eller har en avvikande åsikt. Det finns de som skyller buke för att drivit dem till självmordsförsök. Där funkar det dåligt.

Precis, och på ett öppet forum kan man inte ställa krav på att alla som svarar har koll på användarens historia på forumet, sjukdomshistorik och mentala status. Skriver man på ett öppet forum så måste man kunna tåla att folk säger emot en och inte är så smidiga eller diplomatiska alla gånger.
 
Det beror lite på. För en del blir det säkert en bra ventil, men de allra sköraste verkar ha svårt att hantera att folk inte håller med eller kanske till och med kritiserar eller har en avvikande åsikt. Det finns de som skyller buke för att drivit dem till självmordsförsök. Där funkar det dåligt.
Man kan ju ta bort forumet helt och inte ha det kvar i någon form alls. Och inbilla sig att de som behöver skriva vänder sig till en egen pappersdagbok och plitar ner meningar med penna i en bok i sin kammare, så slipper man ju bekymret. Men i ärlighetens namn tror jag inte att det är vad som sker om man stänger ner Dagbok här. De sköra som anklagar andra för sitt själmordsförsök när det går emot dem vänder sig bara till ett annat forum-ett exempel har jag nämnt tidigare och det är inte alls ett trevligt ett där. Behöver man att människor läser och lyssnar så vänder man sig till ett forum där människor gör just det.

Här däremot är det rätt reglerat, kanske borde det vara lite hårdare på just dagboksdelen, vad vet jag, men att ta bort den för att sköra inte ska utsätta sig själv för något de inte kan hantera är kontraproduktivt, man skyddar i alla fall inte någon skör person på det viset eftersom de hittar andra vägar, som i många fall kan vara hemskare.
 
Det beror lite på. För en del blir det säkert en bra ventil, men de allra sköraste verkar ha svårt att hantera att folk inte håller med eller kanske till och med kritiserar eller har en avvikande åsikt. Det finns de som skyller buke för att drivit dem till självmordsförsök. Där funkar det dåligt.
Men då blir det ju lite Damned if you do and damned if you don´t.... Dvs en omöjlig situation. Man kan inte gardera sig mot alla konsekvenser. Svårt.....
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 600
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 518
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 986
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Aggressiv/rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp