Ändring av möjlighet att radera andras inlägg i egen Dagbok

Jag har under en längre period provat att låta TS radera alla typer av inlägg i deras egna trådar.
Nu provar jag att återgå till hur det var tidigare, då TS endast kan radera egna inlägg, inklusive hela tråden.

Möjligheten att låsa tråden som också provats under en längre tid finns kvar.

Som vanligt kan man rapportera inlägg som man anser bryta mot forumets regler.
 

Ja, men då är det nog bättre med en vanlig tråd, inte en dagbok - som en del ändå bara låser för andras inlägg :)
Vad jag tror vi alla tänker på egentligen är att man uppdaterar sin tråd om samma ämne istället för att starta ny om samma- om den inte är låst av moderator förstås. Är den det behöver man kanske fundera på varför innan man skapar ny i och för sig också.
 
Jag håller mina inlägg i samma dagbokstråd trots att jag många gånger nog hade kunnat få fler svar i en ny tråd, men jag vill inte att folk ska behöva störa sig på mitt gnäll. Ibland hade det kanske varit bättre att inte skriva alls, men även om ingen läser eller svarar så gör det ändå att det ibland känns lite lättare att stå ut av att kunna skriva. Om någon svarar så är jag jättetacksam och om ingen svarar så har jag iallafall inte irriterat någon genom att starta en ny tråd
 
Problemet med enbart en aktiv tråd gör att folk ofta svarar på frågeställningen/situationen i TS. Om den ofta byts mitt i trådar (om än liknande ibland) är det svårt att hänga och ge relevanta råd eller peppningar just då. Ser fördelar med enbart en tråd men ser nog mer nackdelar i längden. Trådar brukar ändå stängas om de går på rundgång.

Dagbok tycker jag är ett utmärkt namn :D blogg är stelt och indikerar något mindre avslappnat än Bukes alternativ
Jag upplever tvärt om att dagbok är ett mer stelt fenomen och blogg är mer avslappnat. Trådarna är varken eller i och för sig, jag tycker det skulle bytas till en rubrik "personligt" och att alla trådar som har mer allmänna ämnen borde ligga under respektive rubrik.
 
Jag upplever tvärt om att dagbok är ett mer stelt fenomen och blogg är mer avslappnat. Trådarna är varken eller i och för sig, jag tycker det skulle bytas till en rubrik "personligt" och att alla trådar som har mer allmänna ämnen borde ligga under respektive rubrik.

Håller med dig. "Personligt" är ett betydligt bättre namn för forumet (om det nu ska vara kvar?).
Jag kan ibland känna att trådarna är alltför personliga och utelämnande för att ligga på ett öppet forum där vem som helst kan läsa. Å andra sidan är det ju en generellt risk när sköra personer lämnar ut sig, oavsett plattform.
 
Jag kan tycka att det är synd att så många tycker att Dagbok inte ska finnas kvar osv. Många människor har andra människor runt sig som de kan prata med på olika sätt om saker som tynger dem, saker de funderar på eller om saker de bara behöver få ur sig för en människa. Någon som är ett bollplank liksom. En del människor har tyvärr inte den förmånen att ha särskilt många människor i sitt liv som de kan vända sig till. Jag tror det är därför Dagbok fyller ett syfte- att skriva ner i en egen bok ger inte att någon annan läser, att någon annan svarar och lämnar en tanke, ett hjärta eller ett förslag man inte tänkt på. Till och med låst dagbokstråd har syfte, att man vet att någon läser, att man når människor, jämfört med att skriva i egen bok. Att ha den låst kan vara för att skydda sig själv mot svar som får tråden till rundgång eller vad som helst, men man vet ändå att människor läser, ett slags kommunicerande i sin ensamhet.

Jag tycker inte man ska ta bort det för människor som behöver det, för att det inte passar alla människor att skriva på Dagbok. Bara att skriva på bukes andra forumdelar tänker jag.
 
Jag kan tycka att det är synd att så många tycker att Dagbok inte ska finnas kvar osv. Många människor har andra människor runt sig som de kan prata med på olika sätt om saker som tynger dem, saker de funderar på eller om saker de bara behöver få ur sig för en människa. Någon som är ett bollplank liksom. En del människor har tyvärr inte den förmånen att ha särskilt många människor i sitt liv som de kan vända sig till. Jag tror det är därför Dagbok fyller ett syfte- att skriva ner i en egen bok ger inte att någon annan läser, att någon annan svarar och lämnar en tanke, ett hjärta eller ett förslag man inte tänkt på. Till och med låst dagbokstråd har syfte, att man vet att någon läser, att man når människor, jämfört med att skriva i egen bok. Att ha den låst kan vara för att skydda sig själv mot svar som får tråden till rundgång eller vad som helst, men man vet ändå att människor läser, ett slags kommunicerande i sin ensamhet.

Jag tycker inte man ska ta bort det för människor som behöver det, för att det inte passar alla människor att skriva på Dagbok. Bara att skriva på bukes andra forumdelar tänker jag.

Jag kan förstå din poäng men jag tänker att det kan slå väldigt fel när en ensam, skör person hänger ut sig själv offentligt på öppet forum på internet. Men det ligger ju i tiden. Folk delat privata saker om sig själva, sina barn och andra helt öppet på internet. Jag tänker att det finns en mycket stor risk med det.

Jag har börjat kolla på Threads. Folk där skriver helt öppet om sina barns diagnoser och svårigheter! När någon påpekar att de kanske inte borde berätta sånt offentligt på nätet så svarar de just samma som du: de behöver någon att prata med, ventilera med. Jag tror bara att det måste finnas bättre mer hälsosamma alternativ i väldigt många fall.
 
Jag kan tycka att det är synd att så många tycker att Dagbok inte ska finnas kvar osv. Många människor har andra människor runt sig som de kan prata med på olika sätt om saker som tynger dem, saker de funderar på eller om saker de bara behöver få ur sig för en människa. Någon som är ett bollplank liksom. En del människor har tyvärr inte den förmånen att ha särskilt många människor i sitt liv som de kan vända sig till. Jag tror det är därför Dagbok fyller ett syfte- att skriva ner i en egen bok ger inte att någon annan läser, att någon annan svarar och lämnar en tanke, ett hjärta eller ett förslag man inte tänkt på. Till och med låst dagbokstråd har syfte, att man vet att någon läser, att man når människor, jämfört med att skriva i egen bok. Att ha den låst kan vara för att skydda sig själv mot svar som får tråden till rundgång eller vad som helst, men man vet ändå att människor läser, ett slags kommunicerande i sin ensamhet.

Jag tycker inte man ska ta bort det för människor som behöver det, för att det inte passar alla människor att skriva på Dagbok. Bara att skriva på bukes andra forumdelar tänker jag.
Det finns ju trådar som "Vad gör vi"- tråden. Tror du inte att det är vettigare att deltaga i sådana trådar om det är socialt stöd/umgänge/förslag/osv som man söker :) ?
 
Det finns ju trådar som "Vad gör vi"- tråden. Tror du inte att det är vettigare att deltaga i sådana trådar om det är socialt stöd/umgänge/förslag/osv som man söker :) ?
Tror du den tråden är passande om det är något som tynger en? Något som man behöver få ur sig? Något som här på Dagbok ofta får en del sidor? Passar det i VGV-tråden?
 
Tror du den tråden är passande om det är något som tynger en? Något som man behöver få ur sig? Något som här på Dagbok ofta får en del sidor? Passar det i VGV-tråden?
Jag tycker att folk skriver lite allt möjligt där, både positivt och negativt.
Men om det är något som tynger en, och man faktiskt vill ha feedback, så finns det väl egentligen ingen anledning att inte starta den tråden på Allmänt istället?
 
Jag kan förstå din poäng men jag tänker att det kan slå väldigt fel när en ensam, skör person hänger ut sig själv offentligt på öppet forum på internet. Men det ligger ju i tiden. Folk delat privata saker om sig själva, sina barn och andra helt öppet på internet. Jag tänker att det finns en mycket stor risk med det.

Jag har börjat kolla på Threads. Folk där skriver helt öppet om sina barns diagnoser och svårigheter! När någon påpekar att de kanske inte borde berätta sånt offentligt på nätet så svarar de just samma som du: de behöver någon att prata med, ventilera med. Jag tror bara att det måste finnas bättre mer hälsosamma alternativ i väldigt många fall.
Det blir också fel att styra vad sköra ensamma personer ska få lov att göra. Gör de inte det här, som trots allt är seriösa vuxna omkring, så gör de det på andra ställen.

Bättre hälsosamma alternativ är nog svårt i dag med besparingar. Har man ingen människa i sin närhet att prata med och vården är snåla, så var ska man vända sig? Hur mycket ska man behålla inom sig?

För egen del kan jag säga att INTE kunna lufta tunga tankar är mer tufft än att ha dem. Man blir inte mindre skör för att man förbjuds att göra det här.
 
Det blir också fel att styra vad sköra ensamma personer ska få lov att göra. Gör de inte det här, som trots allt är seriösa vuxna omkring, så gör de det på andra ställen.

Bättre hälsosamma alternativ är nog svårt i dag med besparingar. Har man ingen människa i sin närhet att prata med och vården är snåla, så var ska man vända sig? Hur mycket ska man behålla inom sig?

För egen del kan jag säga att INTE kunna lufta tunga tankar är mer tufft än att ha dem. Man blir inte mindre skör för att man förbjuds att göra det här.

Vi får nog vara eniga om att vi tycker olika i den här frågan. Jag tror inte att det är hälsosamt att vältra sig i sina bekymmer offentligt på nätet. Då är det bättre om man gör det med de man blivit vän med här på Buke och ha den konversationen i pm eller på annat plats som inte är offentlig. Det är inte att använda internet för att göra det jag vänder mig emot. Det är att göra det offentligt som jag tror kan vara skadligt för personen.
 
Vi får nog vara eniga om att vi tycker olika i den här frågan. Jag tror inte att det är hälsosamt att vältra sig i sina bekymmer offentligt på nätet. Då är det bättre om man gör det med de man blivit vän med här på Buke och ha den konversationen i pm eller på annat plats som inte är offentlig. Det är inte att använda internet för att göra det jag vänder mig emot. Det är att göra det offentligt som jag tror kan vara skadligt för personen.
Och det hjälper hur att ta bort att göra det här? Personen går bara någon annanstans där det inte är lika vettiga människor som här och är man skör är det inte lika bra ställen, tex Flashback osv.

Här är ändå det offentliga lite mer reglerat och styrt, tycker jag. I jämförelse.
 
Fram tills nyss raderades andras kommentarer friskt av ts. Gissningsvis därför möjligheten plockades bort från 14/5.

Poängen är att på allmänt kan de inte styra öht över sitt ämne.
Jo, jag vet, och det tog bort intressanta diskussioner tycker jag. Nu blev det bara hejarklacken som fick uttrycka sig. Ändå hade otrevliga kommentarer kunnat rapporteras och tas bort, men inte lika snabbt, antar jag.
 
Det blir också fel att styra vad sköra ensamma personer ska få lov att göra. Gör de inte det här, som trots allt är seriösa vuxna omkring, så gör de det på andra ställen.

Bättre hälsosamma alternativ är nog svårt i dag med besparingar. Har man ingen människa i sin närhet att prata med och vården är snåla, så var ska man vända sig? Hur mycket ska man behålla inom sig?

För egen del kan jag säga att INTE kunna lufta tunga tankar är mer tufft än att ha dem. Man blir inte mindre skör för att man förbjuds att göra det här.
Det beror lite på. För en del blir det säkert en bra ventil, men de allra sköraste verkar ha svårt att hantera att folk inte håller med eller kanske till och med kritiserar eller har en avvikande åsikt. Det finns de som skyller buke för att drivit dem till självmordsförsök. Där funkar det dåligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 600
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 518
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 986
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Aggressiv/rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp