Ändring av möjlighet att radera andras inlägg i egen Dagbok

Jag har under en längre period provat att låta TS radera alla typer av inlägg i deras egna trådar.
Nu provar jag att återgå till hur det var tidigare, då TS endast kan radera egna inlägg, inklusive hela tråden.

Möjligheten att låsa tråden som också provats under en längre tid finns kvar.

Som vanligt kan man rapportera inlägg som man anser bryta mot forumets regler.
 

Det låter som en bra ändring. Det har grämt mig ett tag nu, hur mycket otrevligheter som ibland pågår i dagbokstrådarna. Tanken att låta TS själv moderera var god i grunden men har uppenbarligen lett till att Dagbok blivit mer vilda västern. Såklart blir det mer jobb för dig och moderatorerna men jag hoppas att det i längden gör diskussionsklimatet lite trevligare.
 
Det låter som en bra ändring. Det har grämt mig ett tag nu, hur mycket otrevligheter som ibland pågår i dagbokstrådarna. Tanken att låta TS själv moderera var god i grunden men har uppenbarligen lett till att Dagbok blivit mer vilda västern. Såklart blir det mer jobb för dig och moderatorerna men jag hoppas att det i längden gör diskussionsklimatet lite trevligare.
Dagbokstrådarna ,vissas, har ju används till att skriva riktigt riktigt elaka saker till vissa användare, för att sedan raderas. Kan ju ske nu också men risken är mindre då någon kan citera och då finns inlägget kvar även om man tar bort sitt eget inlägg, som nu varit har TS kunnat ta bort svaren/citaten också.
 
Dagbokstrådarna ,vissas, har ju används till att skriva riktigt riktigt elaka saker till vissa användare, för att sedan raderas. Kan ju ske nu också men risken är mindre då någon kan citera och då finns inlägget kvar även om man tar bort sitt eget inlägg, som nu varit har TS kunnat ta bort svaren/citaten också.

Men precis. Jag förstår att man som TS kanske hellre rensar bort för att styra upp en tråd, men det gör också att andra användare kan sätta i system att häva ur sig allehanda elakheter med minimala konsekvenser. Bättre då att det får stå kvar så att det finns en mening med att rapportera.
 
Men precis. Jag förstår att man som TS kanske hellre rensar bort för att styra upp en tråd, men det gör också att andra användare kan sätta i system att häva ur sig allehanda elakheter med minimala konsekvenser. Bättre då att det får stå kvar så att det finns en mening med att rapportera.
Jag var nog otydlig ser jag när jag läser om mitt inlägg, det har varit den som haft dagboken som har utnyttjat att det varit en dagbokstråd och därför anses sig kunna skriva hur och vad som om andra användare och inte tålt svar och suddat så dagbokstråden blivit passande .
 
"Dagbok" känns lite som fel rubrik tycker jag. Ingen skriver väl dagbok för allmänheten att läsa och kommentera? En dagbok är nåt privat man skriver för sig själv. "Blogg" hade låtit mer korrekt, tänker jag. Inte för att det har nån betydelse egentligen, men ändå..... Ingen får då läsa mina dagböcker! ;-) Än mindre komma med åsikter!

Sen känns det väl lite märkligt att vilja ha kommentarer men enbart godkänna det som inte skaver eller ifrågasätter, ens vänligt? Otrevligheter kan man ju rapportera så de tas bort ändå.
 
"Dagbok" känns lite som fel rubrik tycker jag. Ingen skriver väl dagbok för allmänheten att läsa och kommentera? En dagbok är nåt privat man skriver för sig själv. "Blogg" hade låtit mer korrekt, tänker jag. Inte för att det har nån betydelse egentligen, men ändå..... Ingen får då läsa mina dagböcker! ;-) Än mindre komma med åsikter!

Sen känns det väl lite märkligt att vilja ha kommentarer men enbart godkänna det som inte skaver eller ifrågasätter, ens vänligt? Otrevligheter kan man ju rapportera så de tas bort ändå.
Dagbok låter finare än blogg tycker jag. Tror folk förstår syftet även om det används för trolltrådar och som psykakut, men det skulle nog inte hjälpa oavsett vad det hette.

Bra förändring att inte kunna radera andras inlägg iaf 👍
 
Vore det inte bra om användare höll sig till en "dagbokstråd" var? Där de uppdaterade dagligen om de så önskar. Nu känns det som att en liten klick användare startar nya dagbokstrådar varje dag, på samma tema.
Ämnen som formuleras som frågeställningar kring ett ämne ex "har ni tips på xxx" eller "vad är era erfarenheter av xxx" kanske med fördel kan placeras som en tråd under forumdelen "övrigt" (under lämplig prefix)? De kan nog inte anses vara någon personlig dagbok. Bara ett tips! :)
 
"Dagbok" känns lite som fel rubrik tycker jag. Ingen skriver väl dagbok för allmänheten att läsa och kommentera? En dagbok är nåt privat man skriver för sig själv. "Blogg" hade låtit mer korrekt, tänker jag. Inte för att det har nån betydelse egentligen, men ändå..... Ingen får då läsa mina dagböcker! ;-) Än mindre komma med åsikter!

Sen känns det väl lite märkligt att vilja ha kommentarer men enbart godkänna det som inte skaver eller ifrågasätter, ens vänligt? Otrevligheter kan man ju rapportera så de tas bort ändå.

Jag håller med helt. Blogg hade varit ett mycket bättre namn. Dagbok är för personligt och privat för att avhandlas offentligt på internet tycker jag. Men blogg låter mer passande för vad det faktiskt är för något.
 
Vore det inte bra om användare höll sig till en "dagbokstråd" var? Där de uppdaterade dagligen om de så önskar. Nu känns det som att en liten klick användare startar nya dagbokstrådar varje dag, på samma tema.
Ämnen som formuleras som frågeställningar kring ett ämne ex "har ni tips på xxx" eller "vad är era erfarenheter av xxx" kanske med fördel kan placeras som en tråd under forumdelen "övrigt" (under lämplig prefix)? De kan nog inte anses vara någon personlig dagbok. Bara ett tips! :)
Precis det här har jag tänkt på flera gånger! Ibland är det så många trådar av en och samma användare under dagbok att jag kan tro att användaren har en helt egen forumdel. Vore så mycket bättre med en tråd per användare.
 
Precis det här har jag tänkt på flera gånger! Ibland är det så många trådar av en och samma användare under dagbok att jag kan tro att användaren har en helt egen forumdel. Vore så mycket bättre med en tråd per användare.
Men dessa trådar låses ju oftast då skulle användaren förlora hela sin enda tråd?

Så bäst vore väl det vanliga forumet för dessa trådar?
 
Senast ändrad:
Problemet med enbart en aktiv tråd gör att folk ofta svarar på frågeställningen/situationen i TS. Om den ofta byts mitt i trådar (om än liknande ibland) är det svårt att hänga och ge relevanta råd eller peppningar just då. Ser fördelar med enbart en tråd men ser nog mer nackdelar i längden. Trådar brukar ändå stängas om de går på rundgång.

Dagbok tycker jag är ett utmärkt namn :D blogg är stelt och indikerar något mindre avslappnat än Bukes alternativ
 
Ska det ens vara möjligt att skapa en massa trådar i dagbok? Borde inte en dagbok vara stängd för inlägg från andra och att om man vill bolla frågor istället får skapa trådar, som alla andra under olika ämnen i forumet?
 
Problemet med enbart en aktiv tråd gör att folk ofta svarar på frågeställningen/situationen i TS. Om den ofta byts mitt i trådar (om än liknande ibland) är det svårt att hänga och ge relevanta råd eller peppningar just då. Ser fördelar med enbart en tråd men ser nog mer nackdelar i längden. Trådar brukar ändå stängas om de går på rundgång.

Dagbok tycker jag är ett utmärkt namn :D blogg är stelt och indikerar något mindre avslappnat än Bukes alternativ
TS kan ju låsa tråden när den känns för oaktuell och göra en ny. Det har ju varit värre på dagbok än det är nu men ibland har hela första sidan på dagbok i princip enbart innehållit trådar från två personer. Blir också rörigt när ämnena är ungefär samma i en persons olika trådar.

Edit: det var ganska illa nu med, men var ännu värre förut 😅
 
Ska det ens vara möjligt att skapa en massa trådar i dagbok? Borde inte en dagbok vara stängd för inlägg från andra och att om man vill bolla frågor istället får skapa trådar, som alla andra under olika ämnen i forumet?
Jag tror det kan vara värdefullt om man får ha en personlig dagbokstråd som folk kan svara i. Förstår syftet med det. Men förstår inte varför man måste ha så himla många. Det är synd att dagbok missbrukas tycker jag, jag hade en lång tråd som jag fick jättemycket stöd och hjälp i och det kändes bättre att ha den på dagbok än allmänt eftersom den var så personlig.
 
Jag ser inga akuta anledningar till att ändra något nu, men både jag och kanske även de som skriver på Dagbok ser vad ni tar upp.
 
Jag tänker, fortfarande, mest att namnet "Dagbok" är lite missvisande i det här fallet. Nån verklig dagbok är det ju inte, men VAD det är är knepigt att säga. Vad är skillnaden mellan en vanlig forumtråd i ett ämne och en Dagbokstråd, egentligen, nu sedan dagbokens "ägare" inte kan styra över kommentarerna? Kanske varje dagbokstråd ändå, trots allt, är mer personlig och hålls riktad mot dagboksinnehavaren, till skillnad från en vanlig forumtråd som ju snabbt kan tas över av alla andra och till slut mer eller mindre lämna trådstartaren utanför?

Så det är nog bra som det är, ändå - även fast jag tycker namnet Dagbok känns som fel ord.
 
Det jag tycker är knepigt att vissa startar flera olika dagbokstrådar, med olika ämnen. Det är lite som att man skulle blogga på flera olika plattformar. Varför inte bara ha en enda tråd, där varje inlägg kan ha en rubrik, om man vill förtydliga inläggets topic.
 
Det jag tycker är knepigt att vissa startar flera olika dagbokstrådar, med olika ämnen. Det är lite som att man skulle blogga på flera olika plattformar. Varför inte bara ha en enda tråd, där varje inlägg kan ha en rubrik, om man vill förtydliga inläggets topic.
Håller med, bitvis - men då skulle det bli en ofantligt lång tråd och man skulle måsta scrolla rejält för att hitta ämnet man är intresserad av.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 600
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 518
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
14 986
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Aggressiv/rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp