Jag förstår inte varför du är arg på mig och antyder att jag tycker att det ser bra ut i dressyren idag när jag säger att det är bättre. Det är sant att det är bättre. Bättre är inte samma sak som bra, så det säger mer om hur det var runt 2005. Det är ju rent magiskt att rollkur inte längre är omhuldat av alla ridsportsförbund. (jag tvekar inför att ta mitt barn till en dressyrtävling). Speciellt eftersom jag skrivit att jag verkligen föredrar hur den såg ut runt 80-talet.Ska vi nöja oss med bättre idag verkligen? Jag är inne på att förbjuda graman eftersom den verkar missbrukas å det grövsta
Vi borde liksom veta bättre idag både vad gäller rollkur och bettskador och tvång med mera
Vi behöver idag inte tvinga hästen till något eftersom det är ett lyxnöje att tävla
Ska vi verkligen nöja oss med att det är bättre nu när vi ser vad som har pågått hos Helgstrand och tror du inte att fler är väldigt nära gränsen för vad som är acceptabelt ur hästens synvinkel
Det är 2023 vi har all världens kunskap och teknik framför våra fötter men misshandla hästar för att kunna tävla är fortfarande acceptabelt
Det protesterades mot rollkur och dressyrens utveckling i slutet av nittiotalet jag vet just därför tycker jag inte vi ska nöja oss med att jo men det är lite bättre idag
Ursäkta om jag är lite otydlig, men du skulle bara veta hur mordmördad man kunde bli på buke för 15 år sedan om man mer än mumlade lite försiktigt om att man gillade nacken högst.