Då är du väl med i samma sketna system, många av djuren som är den där hamburgaren har farit illa.Då hade heller stekt hamburgare på McDonalds.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då är du väl med i samma sketna system, många av djuren som är den där hamburgaren har farit illa.Då hade heller stekt hamburgare på McDonalds.
Fast det har väl helt enkelt inte gjorts någon kontroll innan , eller helt enkelt inte gjorts en tillräckligt noggrann koll, Jag tror det redan innan funnits en skada av mindre slaget ex litet öppet hål som inte blött kanske bara läckt minimalt med cellvätska om ens det, och det har dolts av hårremmen. KL Det kan ju vara öppna skav utan sår som egentligen ser illa ut men där hår försvunnit, sen jan det vara hål utan skav sas som inte alltid syns eller iaf inte syns så bra då hår kan vara kvar o dölja, det sistnämnda är såklart mkt värre.Dujardin åkte ju ur en tävling för att hästen blödde efter sporren, det måste ju uppstått väldigt fort om dom inte märkte något innan? Jag blir så förvirrad ibland vad man ska tro. Eller hur kunde det bli ett sånt sår så fort? Min häst var superkänslig för skav framförallt på våren när vinterpälsen var gammal men det var ju inte i närheten av att det blev sår.
JättebraJag hade kanske inte sagt det direkt till den dominanta chefen. Men jag hade definitivt sagt upp mig. Finns inte en chans att jag jobbat kvar!!
Sökt vilket jobb som helst istället och när jag kommit ifrån kontaktat t.ex. ridsportförbundet, länsstyrelsen, polisen. Nåt vad som helst. Jag hade däremot inte gått runt och sagt att någon "sätt in valfri luddig halvanonym beskrivning som kan gälla ett begränsat antal personer" misshandlar sina hästar.
Jag hade inte varit tyst för att jag var rädd om min karriär inom den branschen. Om det är så branschen behandlar hästar hade jag ändå inte velat vara en del av den. Då hade heller stekt hamburgare på McDonalds.
Förståelse existerar tyvärr inte i sådana här fall utan det ska hackas på de som av någon orsak inte vågar/kan göra något för att bevisa den egna förträffligheten.Jättebra
Och ridsportförbundet tar ju sånt på allvar absolut Länsstyrelsen återkommer om ett år och polisen lägger ner fallet
Nu vet vi inte om personen jobbar kvar och ja självklart ska man reagera men lite förståelse för att det inte är lika lätt för alla eller lika lätt i alla situationer skulle vara klädsamt
ExaktFörståelse existerar tyvärr inte i sådana här fall utan det ska hackas på de som av någon orsak inte vågar/kan göra något för att bevisa den egna förträffligheten.
Jag kan ärligt säga att jag hade garanterat inte vågat säga ett knyst när jag var ung. Jag hade på tok för dåligt självförtroende för det och var på tok för nertryckt genom åren av mobbing i skolan. Så till den som vill hata mig för att jag är en människa, det är helt okej men se er sedan i spegeln och fundera på om ni är det minsta lilla bättre.
Och varför har INGEN sagt ifrån om det som pågår hos AHJag hade kanske inte sagt det direkt till den dominanta chefen. Men jag hade definitivt sagt upp mig. Finns inte en chans att jag jobbat kvar!!
Sökt vilket jobb som helst istället och när jag kommit ifrån kontaktat t.ex. ridsportförbundet, länsstyrelsen, polisen. Nåt vad som helst. Jag hade däremot inte gått runt och sagt att någon "sätt in valfri luddig halvanonym beskrivning som kan gälla ett begränsat antal personer" misshandlar sina hästar.
Jag hade inte varit tyst för att jag var rädd om min karriär inom den branschen. Om det är så branschen behandlar hästar hade jag ändå inte velat vara en del av den. Då hade heller stekt hamburgare på McDonalds.
Varför säger din bekant ingenting? Det kommer aldrig bli bättre om de som ser sånt här inte berättar nåt. Att bara säga att det förekommer här också och tycka att det är hyckleri tycker jag är svagt faktiskt...
Det såg inte pyttelitet ut på bilderna..Hon hade en sporre med rulle där rullen fastnat och nypt till huden, det var inte skav utan mer ett litet hack. Eurodressage lade upp en bild och det var pyttelitet, men blodsregeln innebär nolltolerans så det spelar ingen roll hur litet det är, man blir diskad oavsett vilket såklart är helt rätt, annars ska man börja bedöma i orsaker osv och det blir för objektivt.
Jag har faktiskt tänkt att nästa gång jag ser ridning eller hantering som jag tycker är oacceptabelt så ska jag, om jag inte vågar ta diskussionen, banne mig tydligt ta fram mobiltelefonen och VISA att jag filmar…Man kan göra annat än att göra det direkt när man ser det. I minsta fall skicka ett anonymt mail till media om man lyckats ta bilder/filmer.
Verkligen!Det finns väl jättemånga orsaker till varför anställda inte våga säga till. Beroendeställning är en, normaliseringen en annan o sen en miljard orsaker till.
Fast det är inte så enkelt. Om jag skulle kontaktat media i de situationer jag varit i hade det varit helt uppenbart att det var jag. Det är som att säga åt folk att "det är bara att lämna" ett destruktivt förhållande. Det är i n t e så svartvitt.Man kan göra annat än att göra det direkt när man ser det. I minsta fall skicka ett anonymt mail till media om man lyckats ta bilder/filmer.
Ja! Sen tillkommer en annan grej. Om jag visselblåser, vem kommer o vilja anställa mig? Det är en liten ankdamm i toppen o alla känner alla. Du måste vara medveten om att du blir bränd.Verkligen!
Och
Vem ska tro en ens?
Jag tror att många av oss inser det, kom med sån typ av kritik mot en namnkunnig ryttare, en idol.
En skulle bli skrattad rakt upp i ansiktet, antingen för att man inte kan tro sina ögon. Eller för att man kan just det, och har för mycket insikt i saken att det skulle dra med sej för mycket.
Lägg till lite fin fasad också. 'Vem kan tro att....'
Man kan ju bara se till Händelserna på Hästgården för att inse att en inte kan ange nån utan att det måste bli en rejäl jäkla strid för att första av allt bli trodd.
Ja! Sen tillkommer en annan grej. Om jag visselblåser, vem kommer o vilja anställa mig? Det är en liten ankdamm i toppen o alla känner alla. Du måste vara medveten om att du blir bränd.
Nu hänger jag inte med.Den som vill att hens hästar behandlas väl. Finns inga såna så är det ju lika bra att vi lägger ner allt....
Nu hänger jag inte med.
Jag tänkte ur hästskötarens synvinkel.
Nu hänger jag ännu mindre med.Jag svarade på frågan i inlägget.
Där jobben är i nyanser mellan svart och grått, där det inte är 90dagar utan A-kassa utan utan A-kassa öht. Oftast ingår bostad i lönen så du blir bostadslös och är hästen med så är det ingen idé att flytta den utan avliva om inte mamma/ pappa kan betala för den under tiden det saknas inkomst för dig.Den som vill att hens hästar behandlas väl. Finns inga såna så är det ju lika bra att vi lägger ner allt....
I många fall är det givet vem som skulle anmält etc. Och då är det många som inte vågar.Man kan göra annat än att göra det direkt när man ser det. I minsta fall skicka ett anonymt mail till media om man lyckats ta bilder/filmer.