Häst_

Trådstartare
Hej
Jag har blivit medryttare på en häst. Och undrar om man kan galoppera på sand? Det är en slinga där travhästarna tränar med sandunderlag.:)

Hej, ja det kan du göra, men sand är tungt och inte bra för senor att rida på för djupt underlag för ofta, men är hästen i någorlunda kondition så kan du absolut rida där nån gång ibland. 🙂 om du får rida på den slingan såklart.

Hej
Jag har blivit medryttare på en häst. Och undrar om man kan galoppera på sand? Det är en slinga där travhästarna tränar med sandunderlag.:)
Jättebra att du frågar! Dels håller jag med ovan om att du behöver fråga om det är tillåtet att rida på travslingan. Sedan är det alltid bäst att fråga hästens ägare var och hur det är okej att rida och inte. Ägaren är den som vet vad som är okej för hästen och inte :)

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
236
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
628
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Kamomilla
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Galoppera