Det kan ha varit jag, eller jag har iallafall kommenterat nåt liknande. Det jag reagerade på med den videon var att vem-det-nu-var filmade en bra stund när Patrik red Scandic och han fick tungan mellan betten. Det är betydligt svårare att känna för då har du fortfarande bridongen som känns som vanligt men stången blir ”konstigare”. Men istället för att säga till Patrik så filmar man vidare för att kunna hänga ut honom. Sen fixade han tungan när han någon väl sa till.Såg någon i ett kommentarsfält på FB som försvarade PKs blå-tunga-ritt med att hästen fått tungan över (mellan?) bettet och PK inte märkte det, och det var därför tungan blev blå.
Men för i hela helvete, hur MÄRKER man inte om hästen lägger tungan över bettet?! Det känns ju jättekonstigt i händerna, de få gånger jag har varit med om det har jag märkt det omedelbart. Det går inte att missa. Enda anledningen jag kan komma på till att man missar det är att man rider med så mycket tryck i handen att man inte känner skillnaden, dvs vad som än händer har man bara X kilo i handen oavsett.
Och rider man så, då rider man ju faktiskt inte. Då utövar man djurmisshandel.
Johanna DueBojes Mazy fick troligtvis tungan mellan betten på EM och Johanna har sagt sen att hon förstod inte alls varför det kändes så märkligt, för det var inte som när de lägger tungan över bettet, så hon märkte det inte heller, och Johanna är inte en ryttare som fulrider alls.
Angående Patrik så tränade han ju för Sjef en period och då var det verkligen inte vackert, men det gör han inte längre. Men just den där blå tunge-videon retar jag mig faktiskt lite på att folk tar upp så ofta…