Andreas Helgstrand (utbruten från Dressyrsnack 16)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar hur många som har hästar till försäljning via HD som just nu ringer runt och kollar om andra försäljningsstall har plats.

Kom igen för helsike Danmark! Stäng inte bara av AD, stäng av varenda beridare med HD som arbetsgivare och varenda häst som är ägd eller delägd av AH/HD.
Jag vill också se ordentliga konsekvenser, men jag gissar att danska förbundet inte har juridisk möjlighet att stänga av ryttare pga vem som är dennes arbetsgivare. Kan hästar ens bli avstängda?

Jag vill också se ordentliga konsekvenser, men jag gissar att danska förbundet inte har juridisk möjlighet att stänga av ryttare pga vem som är dennes arbetsgivare. Kan hästar ens bli avstängda?
En häst kan väl få startförbud tex om den har en munskada som upptäcks vid tävling Men det gäller i Sverige vet inte om det finns utomlands
Har hört om en travhäst som fick livstids startförbud till voltstartslopp i Frankrike då hästen krånglade så i starten flera gånger
Och jag tycker AH borde få djurförbud men då är det väl Danmarks motsvarighet till Länsstyrelsen som ska ta det beslutet? Att han inte får tävla är bra men han kan ju fortfarande träna och handla med hästar?

Borde de inte kunna begära ut filmat material där det syns vilka ryttare det handlar om? Egentligen visar inget material AHs ridning, utan enbart hans anställda så nog borde de som syns på filmen kunna bli avstängda.

Borde de inte kunna begära ut filmat material där det syns vilka ryttare det handlar om? Egentligen visar inget material AHs ridning, utan enbart hans anställda så nog borde de som syns på filmen kunna bli avstängda.
Ja absolut, jag tycker också att de ryttare som syns på filmerna ska stängas av. Men det vore ju märkligt (och lite obehagligt) om ryttare kunde bli anställda enbart för att de är anställda av AH.

En häst kan väl få startförbud tex om den har en munskada som upptäcks vid tävling Men det gäller i Sverige vet inte om det finns utomlands
Har hört om en travhäst som fick livstids startförbud till voltstartslopp i Frankrike då hästen krånglade så i starten flera gånger
Och jag tycker AH borde få djurförbud men då är det väl Danmarks motsvarighet till Länsstyrelsen som ska ta det beslutet? Att han inte får tävla är bra men han kan ju fortfarande träna och handla med hästar?
Ja, men den kan ju inte bli avstängd pga vem som äger den? Eller?

Håller med i övrigt. Han har väl/skulle väl anmälas så vi får se vad som händer på den fronten.

Ja, men den kan ju inte bli avstängd pga vem som äger den? Eller?

Håller med i övrigt. Han har väl/skulle väl anmälas så vi får se vad som händer på den fronten.
Finns en norsk travkusk som är avstängd på livstid från travsporten som inte får beträda en travbana ens som publik och om han skulle stå som ägare tror jag inte hans hästar skulle få starta han får definitivt inte stå som tränare
Så jo möjligheten verkar finnas men det var ekonomisk brottslighet utpressning och fängelsestraff i flera år innan det beslutet togs

Finns en norsk travkusk som är avstängd på livstid från travsporten som inte får beträda en travbana ens som publik och om han skulle stå som ägare tror jag inte hans hästar skulle få starta han får definitivt inte stå som tränare
Så jo möjligheten verkar finnas men det var ekonomisk brottslighet utpressning och fängelsestraff i flera år innan det beslutet togs
Inte säkert att ridsporten har samma regelverk som travsporten.

Inte säkert att ridsporten har samma regelverk som travsporten.
Nej självklart inte men just att ett förbund stänger av en person från all verksamhet på livstid har förekommit
Och något jag skulle vilja se i fallet AH
Jag tror dock inte det kommer att ske tyvärr
Tillägg travkusken blev avstängd för att allvarligt ha skadat travsportens anseende och det kan väl definitivt AH anses ha gjort

Senast ändrad:
Dokumentären kan ses på TV4 Play från klockan elva idag.
Sänds på TV4 23:00.
Det är ett inslag om den på Nyhetsmorgon nu, med Ridsports chefred bla. men jag klarar inte av att kolla. :cry: 💔

Senast ändrad:
Min åsikt är att alla ska stängas av på sina "meriter". Liksom beridare stängs av pga sin ridning och AH stängs av pga sin roll som arbetsgivare/chef och därmed möjliggjort denna typ av ridning. Blir farligt att stänga av till följd av associationer, typ att min häst blir avstängd för att jag haft den i träning där = jag straffas pga hur en beridare behandlat min häst. Eller att en elev som skött sig blir avstängd för att hen varit i träning hos AH. Med det sagt, har man gjort något ska man självfallet få konsekvenserna av det.

Dokumentären kan ses på TV4 Play från klockan elva idag.
Sänds på TV4 23:00.
Det är ett inslag om den på Nyhetsmorgon nu, med Ridsports chefred bla. men jag klarar inte av att kolla. :cry: 💔
Haken är att så många säger att de inte ska se :( jag förstår verkligen men om det är tillräckligt många får säkert ridsportsförbundet en känsla av att ingen egentligen bryr sig och TV4 med.

Haken är att så många säger att de inte ska se :( jag förstår verkligen men om det är tillräckligt många får säkert ridsportsförbundet en känsla av att ingen egentligen bryr sig och TV4 med.
Jag tycker det är märkligt. Innan skrev typ alla att de ville att det skulle visas i sverige, nu när vi faktiskt kan se så är det massor med folk (sett även på fb) som antingen inte vill betala för play eller som inte tänker titta för att det känns jobbigt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka