Välkommen till Dumskallarnas Sammansvärjning.... jag tänkte faktiskt på henne när jag åkte hem från jobbet idag, och försökte återskapa i minnet om hon ens nämnde någon gång under EM att det var på gång med en granskning via Tv2/Operation X. Men givetvis var så inte fallet.
AH är 45 minuter in i sändningen och det är ju enbart oh och ah och titta vilken fantastisk ökad trav. Och sedan till sist när A-M blir tvungen att ta upp frågan om granskningen av AH för att en tittare lyft den i chatten, så bara tiger hon som vanligt ihjäl ämnet och låter A-M försöka sopa det under mattan helt själv.
Mer anständigt hade varit att problematisera redan då (och gärna LÅNGT tidigare) hur bra det är att ha en bedömningssport där namnet på en av deltagarna och hans majoritetsägda företag är klistrade över domarbåsen, eller nämna att det där med Operation X är ju inte första gången AH är i blåsväder. Eller som sagt kommentera någon enda liten del av allt det som är problematiskt med uppvisningen i sig. Och att nu komma med skitsnack som "oooo jag är så förskräckt av detta hemska"? Trovärdighet noll.
https://www.svtplay.se/video/KrQ9Yxx/ridsport-em/gp-special-eftermiddag?position=2716&id=KZxk2bq