Andra husdjur?

Sv: Andra husdjur?

Ja,jag bor fortfarande hemma (dock inte under loven för då jag flyttar hem till killen )

men hos mamma har vi 2 jyckar,1 katt och 2 fåglar...eller nej-en fågel! undulaten rymde från sin bur å flög sin kos härom veckan!:eek: :cry:

men alla djuren går ihop..katten skiter i fåglarna/fågeln..visst kan hon tycka det är spännande att se på dom,men inte mer än det..hundarna går bra med både katt å fåglar..även våra tidigare smådjur såsom möss,hamstrar,marsvin ,sköldpaddor mm mm...

hemma hos killen så finns 1 hund,2 marsvin och 1 råtta..även dom går ihop kanonbra..hunden har inget emot de och har inte sett dom som "mat"-trotts att råttan naffsat hunden på nosen några gånger så gjorde han inget..

Våra djur har på nåt vis förstått att alla våra djur är familjemedlemmar,och inget man får skada oavsett VAD..så det är inget vi "tränat" in utan har blivit så självmant..

vilket är otroligt skönt att det alltid gått så bra!:bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Andra husdjur?

nyponros skrev:
:eek: :eek:

Skulle du verkligen kunna mata dina snuskiga ormar med dessa?
självklart skulle han göra det utan tvekan...
skulle inte förvåna mig om han redan gjort det..vilket jag nästan VET att han har gjort...:angel: :devil:
men - det är ju naturens (natruliga) gång helt enkelt..:angel:

(har dessutom redan "lovat" Piru att han får mina gnagare OM jag nu skulle trötta på de...:rofl: :devil: )
*tra la la lalaaa..skämt å sido*
 
Senast ändrad:
Sv: Andra husdjur?

Jag skulle uppskatta om mina småttingar hade lite mer kurage, allt annat än mig är usch och blä.

Lite social träning kanske skulle vara på sin plats:angel: :rofl:
 
Sv: Andra husdjur?

hrm, jag gillar inte naturens gång, såntdär får ormarna sköta utan att jag är inblandad:angel:

Och spec inte försöka göra mina pälsklingar till simpel snuskmat!




Vill du verkligen ät upp mig herr orm?:cry:
Svinbilder020.jpg
 
Sv: Andra husdjur?

Oj, jag har aldrig träffat en hund som fungerar med en PUDEL!


Du måste vara stolt:p
 
Sv: Andra husdjur?

ja det är super skönt att alla kommer överäns hos mig..

jag har 2 foton i mitt fotoalbum (hos mamma-är hos killen nu ju)
och där har vi som sagt 2 bilder där mammas yorktik Tara har min dansmus på huvudet...och det är ju ändå en TERRIR!! dom är ju liksom avlade för att jaga...spc "råttor" som dom gladerligen äter upp..men nej..inte våra terrier nej..(och vi har haft mååånga terriers ,mamma var ju uppfödare på Yorksihre terrier så då hade vi både hundar,katter möss mm)

ska försöka ta med mig bilden å scanna in dne å visa..har massvis med bilder/filmer där våra djur går ihop...har en super söt filmsnutt på min råtta och min pekingese utomhus..råttan spinger å tar skydd under min lilla (håriga) hund!:love: såsött!!

ja naturens gång är inte så kul alltid..MEN hellre det än att vi människor ska lägga sig i och allt skit VI utsätter djuren för...(nu talar jag om de rikigt elaka människorna-djurplågare)

och nej-hade jag varit en orm hade jag nog inte käkat upp ditt marsvin *så söööt* :angel:
själv skulle jag inte heller "klara" av att ge levande föda eller se på när när ngt djur äter levand eföda..näe det skulle jag aldirg klara av helt enkelt..
 
Sv: Andra husdjur?

Det går jätte bra med min hund å min katter..katterna säger till henne om hon börjar leka för mycket med dom..jag låter dom katterna säga till henne. Sedan har jag kattungar med nu som har börjat springa runt men dom låter hunden vara..unfarna kna springa runt hunden å hon bara nosar dom i rumpan lite men sen går hon..Hon tycker det är roligare att mobba dom stora katterna lite..Men hon gör dom inte illa eller nått sånt..Oki ibland kan hon nypa tag i deras svansar:) men då säger dom till å hon går bort.
 
Sv: Andra husdjur?

Nikkis skrev:
...har en super söt filmsnutt på min råtta och min pekingese utomhus..råttan spinger å tar skydd under min lilla (håriga) hund!:love: såsött!!

KisseNova vill se filmsnutt på råtta och hund :D
 
Sv: Andra husdjur?

Min hund och marsvinen går jättebra tillsammans. Brukar ha 10-15 marsvin på golvet samtidigt, hunden städar gärna upp efter dem!:angel: Okej då, det blöta får jag torka upp!!:(
 
Sv: Andra husdjur?

Joo, visst ere:love:
saknar mina små sötisar nu...Fläcken och Fanny :love:
 
Sv: Andra husdjur?

Vår Labrador Retriever tycker om hästar och lärde sig nästan helt själv det. Men hon är rädd för min lilla systers hamster! :D
Har nån annan en likadan hund? ;)
 
Sv: Andra husdjur?

*Knapplån*
Har marsvin och hund (när jag bodde hos föräldrarna även kanin). Det har inte varit något problem. När hon var liten valp var det svårt att låta bli att försöka leka med kaninen, men nu vet hon att det mest är se men inte röra (utom möjligtvis pussa då).
 
Sv: Andra husdjur?

Min tax fungerar jättebra med hästarna i stallet. Han får gå fritt runt på gården när jag fixar stall och släpper ut och in hästarna etc. Han är så pass försiktig att han håller ett lagom avstånd till hästarna, och när jag ska hämta en häst i hagen så sätter jag honom utanför staketet, där han väntar tills jag kommer tillbaka.

Han är förstås aldrig lös på gården utan att jag har koll på var han är, och när jag ska rida så blir han instängd i sadelkammaren (har en sovplats där).

Har dock en hel del problem med katter, han är inte aggresiv, utan ser katterna mer som vandrande leksaker:) Han tar sats från 50meters håll jagar dem, om katten står still så vågar han dock inte alls gå fram till den, utan hoppar runt omkring katten lite på samma sätt som när han försöker att "få igång" en annan hund som eg. inte har lust att leka med honom.
Katterna blir dock väldigt förnärmade och sura, och jag är lite orolig för att Movitz en dag ska få ett ordentligt rivsår på näsan:crazy:

Mina föräldrar har två missar, men eftersom jag inte bor där så blir det lite att börja om från början varje gång vi kommer dit... ska vara där i en månads tid nu i augusti och får väl hoppas att vi får bukt med kattjagar-fasonerna... tips mottages tacksamt:bow:
 
Sv: Andra husdjur?

Min förra hund gick ihop med så gott som alla andra djur, däremot inte alla hundar men många:D Han gillade marsvinen och de hade inget emot han och så gillade han hästar också, kunde ligga i hagen och titta på dem:D Och busa lite med dem, däremot gillade inte ponnyn honom och ville bita han i arslet för att han (hunden) var så snobbig;) :angel:

Min nya hund har jag inte haft med till stallet så mycket än, men några gåner och det har gått bra, hon är ju än så liten och är väl inte så snabb och hinner undan om det skulle komma en spark. Nu är ju hästarna jättesnälla men man vet ju aldrig, det kan ju komma en broms och så smäller det.
 
Sv: Andra husdjur?

Syrran hade en vinter 2 hundar, 2 katter & 1 dvärghöna gåendes lösa tillsammans inne utan problem...
Hönan sket fullständigt i att ena hunden nästan stirrade livet ur henne.. :eek:
Katterna tror jag inte ens hon la märke till.. Hon spatserade bara förbi dem:angel:
 
Sv: Andra husdjur?

*kl*

var hemma en snabbis idag...lyckades ta med mig en bild på Tara å våran dansmus..(terriern som jag berättade om)

tyvärr så var inte scannern med på samma noter som jag,så jag fick dessvärre fota m digitalkameran för att få in bilden på datan..men den blev bra å man ser iaf vad det är.:idea:

så,låt mig presentera;Hunden Tara och Dansmusen Florens:love:

(R.I.P. båda två)

P1010197.jpg
 
Sv: Andra husdjur?

KisseNova skrev:
KisseNova vill se filmsnutt på råtta och hund :D
JA jag ska försöka fixa hit den filmen..var ju hemma en liten snabbis idag,blev ganska så stressigt då mamma for till polen idag så jag var tvungen att hjälpa henne med att packa bilen mm...

men jag hann iaf ta med en bild på våran hund och mus tillsammans...

men som sagt så var jag hemma lite snabbt å därmed inte hann gå in på min egna data, där jag har ALLA mina bilder och filmer...:D

ska åka hem nån gång under veckan å då ska jag sätta in filmen hit,så HÅLL utkik efetr den i denna tråd under veckan(om jag listar ut HUR man lägger in filmer här..?)

men hur som helst ska jag sätta påminelse på mobilen så att jag inte glömmer bort det!:idea:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 242
Senast: hastflicka
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 537
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 479
Senast: Farao
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 788
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp