Sv: Ändra betsling under ritt?
Ni kan väl skriva här båda två och berätta hur det gick! Ha så kul nu
Jag hade superkul!
Nog för att jag sysslat med distansritt i tio år, men att faktiskt rida en tävling (nåja, jag behövde ju licens
) var ännu roligare än jag trott. Nu är jag så pepp inför nästa års säsong!
Hampus fick gå lugnare än jag planerat, då vi hade med oss en trevlig femårig korsningshäst som han blev lite kär i.
Han kom igång bättre och bättre genom hela ritten, även om det var lite svårt ibland att få honom att ta det lugnt när tävlingsryttarna susade förbi. Innerst inne tror han att han är en arab i fel kostym.
Vi skrittade sista kilometern, blev ensamma och väldigt gnäggiga. Men efter en kvarts lugn vila och avsvampning så pulsade han in på 56 spm och hade nollor rakt igenom.
Mest stolt är jag över att han inte blev rädd för veterinären förrän efter pulsen tagits i slutbesiktningen. Sedan var det ju inte något vatten att tala om längs banan, så där var det inget han märkte något av.
Känslan i mål var dock att det kändes lite kort och Hampus var ruskigt pigg när han kom hem (och ut i hagen). Så nästa start blir det nog 40 km istället.
Vill passa på och tacka för en riktigt bra genomförd tävling, snälla funktionärer och väldigt bra skyltat (fast jag memorerat kartan
). Även en eloge till alla groombilar som saktade in och tog det lugnt vid möten.