Andningslarm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Andningslarm

Silverkedjan skrev:
www.alarmera.se är det larmet jag har personlig bra erfarenhet av. Det fellarmar inte. Eller jo, det kan det göra om bebin ligger utanför plattan förstås. Men små bebisar gillar ju ändå att man begränsar sängen åt dem. Jag har liksom stängt bort 40 cm av spjälsängen med en stor dyna. Och när han var liten låg han i en BB-bubbla där larmet passade som en smäck!
perfekt, det säljs där vi bor! Har sagt till sambon att vi ska inhandla en sådann nu!
 
Sv: Andningslarm

Ska jag också göra. Känns som en mycket billig extra livförsäkring till bebis.

Jenny
 
Sv: Andningslarm

det gjorde/gör min också! Just därför har jag liksom madrasserat in kanterna ordentligt..

Fast nu är han så stor (snart 10 mån) att han buffar sig in i hörn och upp mellan spjälor ändå och vaknar på nätterna och piper :crazy:

Men i min säng får han inte sova länge. Han NYPS i sömnen :eek:

/Tim med blåmärken på tuttar och armar
 
Sv: Andningslarm

Håller med dig till fullo om larm.

När jag fick mitt första barn så sov jag knappt något alls för jag var så orolig och var tvungen att kolla henne hela tiden men nu när jag väntar tvåan så ska jag investera i ett larm.

Däremot så vet jag iaf att samsovning inte förhindrar psd jag vet två fall i min närhet där barn har dött när de samsovit.. därmed inte sagt att det var samsovningen som var anledningen men det förhindrade inte psd.

AW är en väldigt speciell person men om man lyssnar på det hon säger så har hon rätt i väldigt mycket tycker jag. Jag har haft oerhört stor hjälp av barnaboken.
 
Sv: Andningslarm

filiduttan skrev:
jag har valt att inte lyssna på den gamla skatan :angel: hon är kvar på 80-talet! MEN andningslarm har jag hör om från annat håll, och funderar på att investera, vart hittar man ett bra?

Möjligt att hon kanske är förlegad med viss fakta, men hon verkar besitta en stor portion sunt förnuft. Sådant ska man inte förakta.
 
Sv: Andningslarm

Jag håller med... Hon bor inte speciellt långt ifrån mig, och även om folk i allmänhet har åsikter om henne som person så har jag inte hört NÅGON som haft något "ont" att säga om hennes barnuppfostran eller barn... Och det är rätt bra gjort i ett skvallersamhälle som detta... ;)

Jenny
 
Sv: Andningslarm

Nu har iaf jag införskaffat ett larm. Ska kopplas in i kväll, så sen ska jag känna mig liiiite lugnare... ;)

Jenny
 
Sv: Andningslarm

Kan man även använda larmet i vagga? Får man inte dille på att dubbelkolla om larmet verkligen funkar och måste hålla koll på det och oroa sig... Kan tänka mig att jag skulle oroa mig lika mycket över det som över att bebben ska sluta andas. Tycker att samsovning har funkat bra men visst är man nervös för att den lilla/lille ska sluta andas utan att man märker det.
 
Sv: Andningslarm

jag var själv sådan och hade larm.
barnet ska ligga på mage om det har problem med saliv som kommer i halsen och på rygg om problemet är atttryk på lungorna orsakar andnöd!
 
Sv: Andningslarm

Mayara skrev:
Kan man även använda larmet i vagga? Får man inte dille på att dubbelkolla om larmet verkligen funkar och måste hålla koll på det och oroa sig... Kan tänka mig att jag skulle oroa mig lika mycket över det som över att bebben ska sluta andas. Tycker att samsovning har funkat bra men visst är man nervös för att den lilla/lille ska sluta andas utan att man märker det.
Larmet blinkar grönt så länge allt är som det ska och det fungerar.
 
Sv: Andningslarm

filiduttan skrev:
jag har valt att inte lyssna på den gamla skatan :angel: hon är kvar på 80-talet! MEN andningslarm har jag hör om från annat håll, och funderar på att investera, vart hittar man ett bra?

Hon menar ju bara att barn VILL sova på magen, och med andningslarm KAN man låta dom göra det.

Jag var bästis med hennes yngsta, och det är inget större fel på henne iaf..
 
Senast ändrad:
Sv: Andningslarm

Vi har larmet i vagga, och det verkar fungera ypperligt. En otrolig lättnad, för det tycks fungera! Dessutom så piper larmet svagt, svagt varje gång bebis andas, så jag kan ligga och lyssna på pipen och höra att hon andas.

Det där med samsovning skulle jag också vilja göra, speciellt nu då hon är liten, men jag törs fan inte. Både sambon och jag är stora och rör oss mycket i sängen så jag är helvetiskt rädd att någon av oss ska göra illa henne. Fast på morgnarna då vi ligger och halvslöar kan jag inte låta bli, då ligger hon mellan oss och så myser vi som faen alla tre! :)

Jenny
 
Sv: Andningslarm

Jag måste höra med dig som har lite koll, hur är det med sömnapné, är det ärftligt? Min sambo har hela nätterna andningsuppehåll och såklart jättenojjig att Junioren ska få samma (har beställt larmet föresten)!
 
Sv: Andningslarm

Tänkte fråga dig eftersom du verkar ha koll,de 40 barn du skriver om som om året dör i PSD,är det bara barn som dött i sömnen efter vekor/månader?

Det skrivs så mycket om PSD hit & PSD dit...PSD i magen,PSD under förlossningen osv,tillhör den gruppen 40 barn de också eller är det bara de som "somnar in" så att säga?

Mvh Zaria
 
Sv: Andningslarm

Andningsuppehåll hos vuxna brukar bero på övervikt eller trånga luftvägar. Det är inte samma sak som hos spädbarn där det beror på omognad i nervsystemet.

Zaria - siffrorna gäller levande födda barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 096
Gravid - 1år Hur i hela friden ska man tänka gällande saker till bebisen? Vi vill inte överköpa oss på saker men vissa saker känns ju nödvändiga. Så...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
11 464
Senast: Imogen
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 203
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp