Bubbaz
Trådstartare
Ja just det... det snackas så mycket om att analysera foder hit och dit (nu tycker jag inte att det är nå fel med det dock) men hur vet man egentligen att hästen verkligen behöver det som foderstatsprogrammet räknat ut efter hästens ras, avändningsområde, ålder, vikt etc. Borde man inte analysera hästen också??? ja menar om ett program räknat ut vad min häst behöver betyder det verkligen att det är dom bristerna min häst har eller??
För att analysera hästen behov/brister hur gör man? Tar man blodprover eller... är själv intresserad av att analysera min häst just för att se vad hon kan ha för ev brister.
Nu skriver jag inte det här för att jag e dum eller så :smirk: jag förstår meningen med foderanalyser etc Det här är mest en fundering jag har haft ett tag....
För att analysera hästen behov/brister hur gör man? Tar man blodprover eller... är själv intresserad av att analysera min häst just för att se vad hon kan ha för ev brister.
Nu skriver jag inte det här för att jag e dum eller så :smirk: jag förstår meningen med foderanalyser etc Det här är mest en fundering jag har haft ett tag....