Analysera bilden...

Sv: Analysera bilden...

:p Henne har jag då kollat bra mycket mer noggrant än mig själv.

Det enda jag vet är att jag har för korta muskler i låren, vilket ställer till det med min rygg.
Sedan TROR jag att jag har problem i höften. Skrev jag att jag var sned så var det inte meningen. Jag sitter snett...jag vet inte om jag ÄR sned.

Förhoppningvis har man råd att ta itu med sin egna kropp någon dag också. :crazy:

Det brukar nämligen vara så att om man sitter snett så har man en låsning i rygg eller bäcken/höfter som drar musklerna snett.

Även jag tycker din inlägg brukar vara mycket informativa och intressanta. Jag håller sällan med någon 100-procentigt. Men jag tycker att du har mycket kunskap om sitsen och förmedlar den på ett lättförståeligt sätt.
Jag hoppas verkligen att du kommer tillbaks. Om inte annat för att glädja oss andra. Ser verkligen fram emot mer sitsdiskussioner med dig. Jag tror många har lärt sig ett och annat av dig. Och tycker heller inte att du försatt din tränare i dålig dager.
Att du kanske inte red felfritt är väl inget konstigt!?! Vem gör det? Du är ju en vanig människa, en hobbyryttare som inte vigt hela sitt liv åt träningen.
Jag har många, många fel i min ridning. Och de är ju inte mina tränares fel. De kan inte rätta till felen i den snabbare än jag förmår lära mig. Man kan inte lära sig allt på en gång.
Hoppas du beslutar dig för att åter komma in i riddiskussionerna.

Kram

Det kan jag tänka mig att jag har också.
Som sagt jag borde verkligen kolla upp det, men är ävl lite så med hästfolk att hästen går först. :crazy:
Även om ju min snedhet påverkar henne negativt.

Jag kan iaf garantera att jag kommer kolla upp det så fort jag kan. Jag är jäkligt trött på min rygg vid detta laget.

Ring runt och fråga efter pris. "min" naprapat tar 300 kr och en behandling tar ca 40-45 min och han bokar aldrig någon ny tid utan man får ringa när man får problem.

Akta dig lite för de som vill boka upp flera tiden på samma gång.

Spider84 skrev:
:p Henne har jag då kollat bra mycket mer noggrant än mig själv.

Känner igen det där. :angel:
Jag ska faktiskt till naprapaten imorrn! :bump: :)

Ska höra mig runt ;)

Lord Owen
Jaså? Spännande. Du får berätta vad du fick veta efter det besöket! *nyfiken*

Yep, det ska jag. Ska bli jätteintressant med tanke på min kassa korsrygg som är typ.. cementerad. :crazy:

Nej det kommer jag inte att göra.

det är väck för mig.

Har inget intresse av att delta i riddiskussioner på Buke. Folk får göra sina egna resor med sina egna reseledare.

Det var inte menignen att framstå som något offer och jag var inte ute efter att få höra beröm om mina f d inlägg. Jag vet att det kommer att uppfattas så. Det var inte min mening. Blev bara så less på skjutjärnsinläggen och att det är jag som är krutet varje gång, fastän jag dragit mig tillbaka. Och för att förstå mina inlägg får man nog vara Susan just nu. För er andra blir det bara rubbish. (Ja, det blir det nog för Susan också, men nu har jag i alla fall markerat att jag inte vill detta mer. jag är nöjd. Jag kan gärna ta tillbaka allt jag sagt att jag trott mig veta om sitsen om det bara slutar. Jag vet vad jag tkr och vad jag kan. Det får stå för mig. Ingen annan. det är ingen annans fel eller förtjänst.)

Min också!!

Eller ja hela ryggen är det, men i korsryggen upplever jag ofta att den känns bortdomnad och ibland i vissa vinklar som att någon kör en kniv rätt in i den. :crazy:

Till LO och Spider

Har nån av er provat Rosenmetoden som behandlig?

www.varmahander.nu/rosen.htm

På mig har det fungerat ypperligt!

Det är en form av väldigt lätt massage som påminner litegrann om Ttouch.

Den hjälpte mig att lossa i hela kroppen, men främst i korsrygg och bäcken.
Att det sen är helt ok att sova under behandlingen förhärligar hela upplevelsen! ;)
Man är som en ny människa när man går därifrån.

Nej det har jag inte. Ska genast in och läsa!

Men det är ju bara du som uppfattar sakerna så. Vi andra som inte visste något om vad ni har gjort IRL och bakom kulisserna hade ju ingen aning. Jag för min del skulle mycket gärna vilja fortsatt att vara ovetande. Ni kunde gjort upp detta någon annan stans, tycker jag.

Jag känner ingen av er som skriver här och är inte ett dugg intresserad av era problem sinsemellan.

Jag har försökt göra upp på andra sätt.

jag är ledsen att jag besvärade. Det blev bara för mkt för mig.

Ursäkta att det tog upp tid från ditt trådläsande.

Må så bra.

Kom att tänka på en sak till när jag tittade på dina bilder igen. Vad tror du om att försöka sitta lite längre bak på hästryggen? Är inte helt lätt att slappna av i bäckenet när man sitter så långt fram, med tanke på var hästens manke hamnar... :crazy: Försök att sitta där hästens rygg är som djupast, då hamnar man med sin tyngdpunkt i hästens tyngdpunkt.

Det är oxå mycket viktigt när man letar sadel, dvs att sadelns djupaste punkt ligger där hästen har sin djupaste punkt på ryggen. Man bör alltså leta sadlar där den djupaste punkten ligger ganska långt fram i sadeln, dvs Wellington, County, Edinburgh, Amerigo etc. Sällan det stämmer bra i en tysk sadel. :crazy:

O kan du slappna av i höft o bäcken så blir det lättare för dig att föra fram handen o hålla den buren o vips så har du en självbärig häst, stundtals självbärig iaf... ;)

Men du kanske vet allt detta redan... :smirk:

/Jessica

Jisses vilken tråd detta blev... :eek:

Men -> Jacko, det finns ingen logik i att det skulle vara ditt fel att det delas ut tjuvnyp. Du kan inte ta ansvaret för hur någon annan agerar/är/skriver.

Jag kan ju bara skriva för mej själv och jag saknar absolut dina inlägg. Vi är nog många som fått ut en hel del matnyttigt från dem. Och jag måste erkänna att jag blivit mycket nyfiken på er tränare genom just dina inlägg - du ger henne ett gott rykte! (men du bär i alla fall inte hela ansvaret för att din tränare ska ha ett gott rykte......!)

Och du är väl den sista att framhäva dej själv som att du kan rida felfritt.

Dessutom - tjuvnypen drabbar inte bara dej!

Det var ett bra tips. Jag sitter nog ofta ganska långt fram. Hm...inte när jag har sadel (tror jag).

Det ska jag tänka på!

Susan skrev:
TACK :love:

ibalnd så blir jag så matt - när jag hör ryttare beskriva sin egen ridning.
totalt insiktslöst om hur deras egan brister påverkar hästen

Vi skyller på hästen ;)
Den är sned
Den har ingen balans
Den är okänsllig
(för det kan ju inte vara ryttaren eller hur????????)

En häst är så känslig som ryttaren tillåter den :angel:

Nä nu skall jag sluta bråka....
Jag tycker inte alls att du bråka, det är ju bara sunt förnuft,,,det du säger är ju väldigt sant....;)

jacko skrev:

För det första har moderator påpekat ett flertal ggr att buke INTE är platsen för privata vendettor.
Vad du gör nu visar på bristande integritet. Jag har INTE blandat in dig i detta.
Jag förstår inte alls vad du har för samband med spiders SITS?:crazy:

Jag bemötte inte ditt förra inlägg för du blandar ihop en massa saker till en enda röra och vet heller inte i vilken ända jag skall börja då du inte lyssnar på VAD jag säger utan bara TROR att jag säger saker, som jag inte sagt.

Det misstag du gjort är att blanda in djurjouren i våra affärer, och hon eller du hart blandat in spider.:cool:

De här "tjuvnyps" idéerna får stå för dig själv. Jag har inte haft en tanke på dig när jag skrivit ngnting här sedan du slutade.
Jag har haft våra förehavanden för mig själv, medan du skrivit om den både här, och på din blogg.( ngn pmade mig och undrade)

I din verklighet är det säkert så att du inte tycker att du höll ngt slags mått. Men det får stå för dig. :)

jag har överhuvud taget aldrig diskuterat din ridskickliget
Vare sig med dig eller ngn annan. Du kan gärna måla ut dig som ngt förkrossat offer här, och jag tycker också synd om dig, men inte för ngt som inte har hänt!:mad:

Om det är väldigt viktigt för en - att alla tycker lika, så är kanske inte ett forum den bästa platsen för en.
Då ska man kanske också bara prata med folks om rider för samma tränare som man själv gör och är nöjd med.
Rid för din tränare - Var nöjd - Var lycklig.:)

Det ENDA jag sagt är att JAG vill göra som MIN tränare säger - även om du tycker att det är fel.
Vad jag tycker är väldigt konstigt med dig, är att du utan att blinka fullkomligt sågar en del tränare. Det gäller både Carde och min förra tränare, och sedan räcker det med att jag inte håller med - och så börjar du grina:confused:

Jag trodde att du och jag kunde ha en saklig diskussion om hjälpgivning. Du har sagt att båda mina tränare har fel - och det är okey för mig.
ALLA behöver inte tycka lika.
MEN om jag säger att jag inte håller med din tränare. Då förlorar du alla koncepter och poppar upp som en gubbe ur lådan
Trots att du uttryckligen bett mig inte ta kontakt med dig:confused:

Jag vill INTE gå in i en diskussion om hur och varför jag tänker som jag tänker med din tränare. För att jag INTE vill göra dig ledsen.

Men det har INTE ALLS ngt att göra med att du skulle rida så dåligt att du inte gav tillräcklig reklam för henne.
Jag vill inte diskutera detta här då jag INTE VILL SNACKA SKIT.

Du vad som händer i mitt huvve borde väl jag ha bättre koll på än du.
Så även om du vill få folk att tycka synd om dig så; tala för vad du själv gör och tänker - inte vad jag gör eller tänker eller resonerar...

Liknande trådar

Hästhantering Ursäkta det bibellånga inlägget, men jag känner att jag behöver beskriva det här i detalj för att undvika missförstånd. Var tidigare i...
Svar
14
· Visningar
2 263
Senast: havstomat
·
Utrustning här tänkte jag göra en tråd där vi samlar folk som gått från bomsadel till bomlöst och nåt RESLUTAT! vill gärna se bilder om...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Jayzon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama