Analysera bilden...

Sv: Analysera bilden...

Djurjouren skrev:
Klart man kan nysta djupt av bara ett par bilder. Du kan ju se att det var samma grundfel på bilderna vare sig det var i skritt, halt eller galopp?Jag hade inte sett ekipaget innan jag såg bilderna men felet var ganska tydligt. Typ grundfel 1 C...

Nu är jag osäker på om jag förstår dig rätt, jag tycker att jag behöver mer än stillbilder för att kunna nysta upp ett grundfel kring ett ekipage men jag har inte lika stor erfarenhet som du (tar jag för givet). För dig är kanske felet uppenbart, men förmodligen inte för majoriteten på bukefalos.

Djurjouren skrev:
Självklart kan man ju inte veta om du, jag eller Jesus har rätt om en bild, det som är rätt idag kanske blir fel i morgon när vi lärt oss nått nytt. Men vi borde kunna vara överens om att oavsett vem som har rätt eller fel så måste ABC och D sitta innan man kan lära sig EFG och H.... För att inte tala om ÅÄÖ...

Ja, givetvis.
Men vad ABC och EFG och för att inte tala om ÅÄÖ ÄR för olika specifika ekipage kan ju nötas om i en evighet. ;)

Djurjouren skrev:
Men det där om att undra om man är tillåten att kommentera? Alla är väl tillåtna att komentera??!?!?

Ja, det borde ju vara så, men jag tycker att det kan ställas ett frågestecken där på buke om man tittar till reaktionerna på en del inlägg i en del trådar..

Djurjouren skrev:
Om jag har nått personligt emot Susan? Jag känner henne inet, hur ska jag kunan ha något emot henne då?

Det var bara en stilla undran, jag har inte hängt så mkt på Barock tidigare men det syns rätt snart vilka som har lite av ett ont öga till varandra.

Tack för klokhetskommentarerna.
Trevligt att höra!
Fundera gärna, allt är värt att fundera över.

Hej Susanne

De tär jag som är Anna-karin, Carmenzita. Jag blir jätteledsen när jagläser era diskussioner för alltsamman är mitt fel.

Förstår du nu?

Minns du mig? vi mailade/brevväxlade i ett halvår. Du fick alla mina kursanteckningar (motsvarande kursavgifter för ett antal tusen kr för mig), du ville träffas . Jag bjöd ner dig till breeders dit vi gick tillsammans. Du bodde hos mig en helg. Du tittade på när jag red och ville pumpa så mkt som möjligt ur mig under helgen av vad jag kunde.

Jag höll inte måttet i dina ögon. Jag grät när jag skrev mitt förra inlägg.

Nöjd nu? Förstår du nu mitt inlägg?

Vet du vem jag är?

Minns du mig?

Jag bor i ett litet vitt hus, du hade det lila gästrummet. Min häst heter Ralph Lauren är ett 7årigt holländskt halvblod som du itne tyckte kom över ryggen. Du tyckte att jag bara var ute efter att få den att kröka på nacken. Du tyckte att jag inte alls red med sitsen.

Minns du nu?

För jag minns. Vartenda ord.

Och jag tror du vet varför jag nu går in i tråden. Jag hade inte berättat om mitt nya nick, jag ville göra en nystart. jag hade aldrig mer tänkt lägga mig i en riddiskussion, för jag har lärt mig av vår "vänskap".

Tror du inte jag läser alla dina tjuvnyp som kommer titt som tätt. Om att jag tkr att Anky rider bra t ex? Folk som tkr hon rider bra har ju bara bevisat att de inte kan tänka själva, skrev du i dressyrtråden. Det är ju också en av dina teser, att jag inte tänker själv. Fine.

Jag kan ta det.

Men det här gör mig uppriktigt väldigt ledsen.

jacko skrev:
när ska detta jävla skitet ta slut.

Tråkigt att du haft det jobbigt.

Men du har lagt märke till att det inte var Susan som drog upp något i denna tråden antar jag?
(Med reservation för vad som hänt/skrivits i andra trådar.)

/LO som tycker det är trist med alla gamla agg som pyser under ytan på buke..

Men det betyder ju inte att de som inte kan det, och då ofta inte är medvetna om sina begränsningar, inte får kommentera utan att få skit för det. Förstår du vart jag vill komma?

Nej och det håller jag ju med om. Har iaf försökt få fram det i de senaste svaren. ;)

Det är ett väldigt bra sätt "att sopa undan efter sig" ;) att skriva att man inte riktigt kan så mkt men om man tror att man faktiskt gör det då?

Nu kan jag bara svara för mig själv, men i de inlägg jag skriver: tror jag, som jag har fattat det m.m. är såna inlägg då jag tror att svaret kan hjälpa även om jag inte är säker på om det är rätt eller inte.

Långt ifrån alla ställen jag skriver det på.
Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är att sopa upp efter sig. Beror ju på hur det görs också. Om man skriver det bara för att skydda sig är den en femma om man skriver det för att upplysa personen man svara om att svaret kanske inte är korrekt är det en annan. Ibland letar man ju info t.ex. som nu inne på sadel tråden där jag skrivit tror jag väldigt ofta, men där är ju för att jag TROR. Jag vet inte. Dock kan kanske de svaren hjälpa ändå.

Men du är säker på att det hon skrev inte kan hjälpa dig senare?
Jag tror ju att det de flesta skriver här kan vara till hjälp någon gång under ens "ridliv", man ska inte spotta på det bara för att det inte funkar just nu.

Jag har allt lagt det på minnet. ;) Även om jag nu var medveten om mycket av det hon skrev är det alltid bra att höra det igen.
Dock var det som sagt tonen jag var ute efter.

a) strunta i det och köra på så vanligt, men undvika den användare som stör sig på min attityd eller fråga före jag kommenterar

b) byta attityd helt

c) byta attityd gentemot den användare som är irriterad

a. Jo det kan man köra på med vissa, men de jag vet får genomslagskraft måste jag bara ge mig in att diskutera med...hrm...fix idé kanske? I don't know.

b. Byta min attityd? Eller användarens?

c. :p Fast då måste jag börja släppa på mina principer och det gör jag inte i första taget. Och en princip jag håller hårt på just på nätet är tonen. Just för att den spelar så stor roll när man inte kan se personen prata/skriva.

Jag vet Lord Owen.

Men vad ska jag göra? jag vill bara lägga det bakom mig.

jag kan inte göra bättre än så här. Jag ber alla att snälla släpp det. detta är alltsamman mitt fel för att jag red så dåligt när Susan var och hälsade på mig.

Det var inte min mening, förlåt. Den enkla förklaringen är att jag är inte bättre än så.

jag är inte intresserad av att prata skit om någon. Förlåt att jag blev sårad, jätteledsen och för att jag sitter här och lipar, vuxna människan, som har en jättefin häst som jag är glad för, för att jag sjläv tkr att jag utvecklas, förlåt.

Vad ska jag mer göra? Jag är ju inte här på samma sätt längre, jag har ju tagit konsekvenserna.
Snälla, sluta.

Räcker att jag ätit en hel Fazer chokladkaka som ursäkt för att vara trög? :angel:

Jag håller med dig i mycket.
En viktig tankegång är dock att du inte vet vad användaren som skrivit inlägget/inläggen haft för baktanke med dem, om den nu är inte är utskriven. Kanske tycker h*n att detta är av vikt för dig även om det inte är det i nuläget? Kanske skriver personen ner det av eget intresse för att se din reaktion eller för att förhoppningsvis lära sig mer utav ditt svar? Man vet aldrig.. :d

Spider84 skrev:
.......svaret kanske inte är korrekt är det en annan.

Men vem bestämmer om det är korrekt? (GUUD vad jag tjötar..)
Finns det en sanning?
Om någon är övertygad om att h*n har rätt, och du tycker tvärtom, betyder det att din uppfattning är mer korrekt än hennes/hans?
(Ganska dum fråga, men jag gillar att vara övertydlig.)

Spider84 skrev:
Ibland letar man ju info t.ex. som nu inne på sadel tråden där jag skrivit tror jag väldigt ofta, men där är ju för att jag TROR. Jag vet inte. Dock kan kanske de svaren hjälpa ändå.

Precis.
Och råd som inte är aktuella i nuläget kan vara till hjälp senare. :idea: Och råd som du inte har någon nytta av alls kan ändå ge dig viktigt "tankematerial".

Spider84 skrev:
Dock var det som sagt tonen jag var ute efter.

Ja, jag har förstått det.
Vad jag inte förstår är varför du angriper användaren angående huruvida personen kan sina saker eller ej i så fall. Varför inte bara fråga om inte användaren kan byta ton, för allas trivsel?

Spider84 skrev:
a. Jo det kan man köra på med vissa, men de jag vet får genomslagskraft måste jag bara ge mig in att diskutera med...hrm...fix idé kanske? I don't know.

b. Byta min attityd? Eller användarens?

c. :p Fast då måste jag börja släppa på mina principer och det gör jag inte i första taget.

På b. Din attityd.
Ang a och c, du tror inte det kan gälla andra precis lika mkt som dig?

Nu får vi se om djurjouren kommer med en annan förklaring än den jag har.
Nu har hon ju sett Ami också dessutom.

Grundproblemet för mig är att jag har problem med mitt bäcken och korsyrgg = jag låser det när jag rider. Jag har ofta ont i rygg, knän m.m p.g.a detta. Detta gör givetvis att jag blir sned och spänner mig.

Grundfelet från början hos Aminette är att hon efter en del olyckor fått låsningar i höften och därmed nacken, vilket gör att hon är sned hon med och dessutom stel. Det blir dock bättre och bättre.
Därmed har hon också tappat mycket av nervreflexerna så hon inte kopplar ihop bak med fram (tack för det djurjouren :bow: ).
Hon blir därmed oförmögen att koppla ihop normala hjälper med sina bakben.

Så för oss båda: låsningar och snedheter som sedan påverkar allt annat från det fysiska till det psykiska. :crazy:

the_connemara skrev:
Är det bara jag som undrar vad det här grundfelet ÄR? Jag vill ju veta!

Ooooh, alltså är du en sådan som inte kan avgöra detta från dessa bilder? En like!! :D
Men det måste ju stå tidigare i tråden?
Som jag förstod det så har DJ kommenterat det.

EDIT:
Nu ser jag att Spider skrev ner det. :bow:

Men lilla gumman då! :cry: Det skär i hjärtat att läsa att du är så ledsen... Men samtidigt så förstår jag inte riktigt varför du blir så ledsen (kanske för att det finns mer som jag inte vet)... För vad gör det om inte alla tycker om det man gör?? Var och en får ju köra det race som den tror på... Och alla kan ju inte tycka lika... Huvudsaken att du är nöjd med din tränare och din utveckling! Ingen är ju född till proffs utan var och en klättrar i sin takt på trappan. Det finns alltid ngn som tycker att man kan göra bättre och annorlunda. Men så är det ju med ridningen...

Nej, fortsätt att vara nöjd med din tränare om det är så att du trivs och tycker att det går framåt. Vad andra tycker spelar ju ingen roll! Man kan ändå inte göra alla nöjda. Man gör ju så gott man kan...

Sänder tusen tröstkramar och hopp om att du ska må bra igen...

Nä vet ni vad, jag har ingen aning om vad som skett, vare sig innan, under eller efter, men en sak vet jag, och det är att jag saknat dig något enorm, snälla Carmen, så inte säd i en jord du inte vill bruka, ge inte mer av din dyrbara energi, spar den, och låt oss träffas en dag o snacka riktigt mkt skit o Äta massor av Choklad.

:angel: ;)

Spider84 skrev:
Nu får vi se om djurjouren kommer med en annan förklaring än den jag har.
Nu har hon ju sett Ami också dessutom.

Grundproblemet för mig är att jag har problem med mitt bäcken och korsyrgg = jag låser det när jag rider. Jag har ofta ont i rygg, knän m.m p.g.a detta. Detta gör givetvis att jag blir sned och spänner mig.

Grundfelet från början hos Aminette är att hon efter en del olyckor fått låsningar i höften och därmed nacken, vilket gör att hon är sned hon med och dessutom stel. Det blir dock bättre och bättre.
Därmed har hon också tappat mycket av nervreflexerna så hon inte kopplar ihop bak med fram (tack för det djurjouren :bow: ).
Hon blir därmed oförmögen att koppla ihop normala hjälper med sina bakben.

Så för oss båda: låsningar och snedheter som sedan påverkar allt annat från det fysiska till det psykiska. :crazy:

Är det nu jag ska tacka för att det snöade idag??:angel: :angel: :angel:

:D

jacko skrev:
Jag vet Lord Owen.

Men vad ska jag göra? jag vill bara lägga det bakom mig.

Av vad jag lärt mig i mitt pisskorta liv så är det då bäst att inte låtsas om något, helt enkelt ignorera "roten till det onda" och fokusera på det roliga i livet. Men det är ju olika svårt beroende på hur hårt man tagit det.. :(

Spider84 skrev:
Den enkla förklaringen är att jag är inte bättre än så.

Nu blir jag putt. :mad:
Alla är bra, alla kan något. ALLA KAN LÄRA SIG.
Det handlar om inställning.
Jag har för fasiken tappat bort mina hästar i min egen hage, ridit min häst på ett sätt så att han fått kotledsinflammationer en hel sommar innan jag vaknade upp och såg något.
Är jag för evigt dömd då? :cool:

Spider84 skrev:
som har en jättefin häst som jag är glad för, för att jag sjläv tkr att jag utvecklas, förlåt.

Sluta säga förlåt.
Du har en jättefin häst, BRA! Ut och rid och ha roligt då! :love:
Ridning handlar inte bara om prestation.
(Det beror ju på vem man pratar med..)

Förlåt att jag tar i, jag blir så förbaskad på den här attityden (inte personen, attityden!).
Om jag hittade den person som fått folkt att börja tänka så skulle det inte bli roligt.. :devil:

Lycka till med ridningen!

Räcker att jag ätit en hel Fazer chokladkaka som ursäkt för att vara trög? :angel:[/B]

:p Jag trodde det var jag som skulle få choklad. :angel:

Kanske tycker h*n att detta är av vikt för dig även om det inte är det i nuläget? Kanske skriver personen ner det av eget intresse för att se din reaktion eller för att förhoppningsvis lära sig mer utav ditt svar?

Fast sånt där gillar jag inte. Jag brukar få kommentererna (på träningar) : måste du veta precis allt på en gång?
Det kanske inte är ett bra drag att inte kunna ta att folk smyger in saker så jag lär mig av dem, men så är jag funtad.

Om någon är övertygad om att h*n har rätt, och du tycker tvärtom, betyder det att din uppfattning är mer korrekt än hennes/hans?

Nej det betyder att vi har olika livserfarenheter och lärt oss av olika.
Dock i vissa fall så finns det en konkret sanning, eller så nära en konkret sanning man kan komma.
Fast det är ju inte alltid man är ense om det heller...sånt är väl livet antar jag. :crazy:

Och råd som du inte har någon nytta av alls kan ändå ge dig viktigt "tankematerial".

Håller jag också helt med om, men nu var jag fortfarande ute efter tonen inte det hon skrev. Som jag också skrev ovan (jag läser, lär och diskuterar gärna med allt och alla oavsett åsikt bara det är med en trevlig ton från oss alla).

Varför inte bara fråga om inte användaren kan byta ton, för allas trivsel?

I och för sig sant. Inte alltid man tänker så långt... Sen om det hade hjälpt eller inte är en annan femma, men du har helt rätt i det. :o

Ang a och c, du tror inte det kan gälla andra precis lika mkt som dig?

Jo utan tvekan!
Jag skrev bara min åsikt om det. Sedan hoppas jag verkligen att ingen släpper på sina principer hur som helst.

Ja, jag har också saknat dig jätte-mycket!!! Och dina fräscha kommentarer som motvikt till "de andras"! Kom tillbaka!!!!

:crazy: Nu blev det allt fel med quote tangenterna! :p

Det ska stå jacko inte Spider...annars blir det lite konstigt. Ska inte säga nåt för sånt fipplar jag också med konstant.

Åh, förlåt, nu blev det en tyck-synd-ommigtråd.

Det var inte meningen. Det bevisar ännu mer hur fel jag har, eller hur? Kan man inte bevisa att man har rätt, då lipar man tills man har folks medkänsla, eller hur?

Detta berör mig väldigt illa, ja. Det känns som om jag förstört för min tränare gm att vara så kass. Och det var ALDRIG min mening.

Och ja, Susan (tror inte du kommer att bemöda dig svara eller läsa detta ens?), jag vet att jag överdramatiserar. Jag kan höra dina ord i mina öron. Men jag kan inte hjälpa hur ledsen jag är över allt sammans.

(For the record - jag mår inte dåligt som regel, jag trivs jättebra med min häst, jag är så nöjd och glad, men just nu blossade allt upp som jag gick igenom efter Breedersbesöket då sambon fick plocka upp skärvorna efter mig).

Det blev inte alls en "tyck synd om mig tråd" Det blev några "Kom tillbaka Carmenzita inlägg" för vi saknar dig!

Liknande trådar

Hästhantering Ursäkta det bibellånga inlägget, men jag känner att jag behöver beskriva det här i detalj för att undvika missförstånd. Var tidigare i...
Svar
14
· Visningar
2 263
Senast: havstomat
·
Utrustning här tänkte jag göra en tråd där vi samlar folk som gått från bomsadel till bomlöst och nåt RESLUTAT! vill gärna se bilder om...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Jayzon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama