Amstaffs nostryffel

S

SweetLotta

Finns det ngn som är kunnig vad gäller godkänt utseende på amstaff?
Enligt rasstandarden skall en amstaff ha helsvart nostryffel, är en fläckad nos inte godkänd då man ställer ut?

mvh Lotta

Sv: Amstaffs nostryffel

Det är ett fel, men det är inte diskvalificerande. Alltså är det upp till varje domare att placera som den vill. Felet ska bedömas efter graden av avvikelse, och dom går mycket på hur hunden ser ut i övrigt.

Min hane har ett öga med opigmenterade ögonkanter, men åkte inte ut på specialen för det. I kritiken stod det dock "Önskar pigment runt vänster öga", men i övrigt fick han en superkritik. Synd bara att han inte kunde stå stilla längre så han fick en bättre placering..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 799
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur