Amstaff och American staffordshire terrier

I

Isidor

Skulle vilja veta om detta är samma ras ? Man ser många annonser på amstaff på nätet, kan man registrera dom vid kennelklubben ?

Sv: Amstaff och American staffordshire terrier

Ja det är samma ras och ja man kan regga dom hos skk :) .

Men många av annonserna på t.ex. blocket gäller oreggade hundar alltså s.k. blandraser.

okej då vet jag. har lite funderingar på att köpa en sådan när det är dax att köpa en hund . vill ju gärna ha en som är registrerad hos kennelklubben så man vet att den är renrasig.

SKK kan rekommendera uppfödare, så hör med dem när det är dax. :idea:

Tack för era svar. skulle va roligt om ni som har amstaff skulle vilja sätta in bilder på dom. sen skriva om dom är registrerade eller inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 617
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka