Amstaff långt

Sv: Amstaff långt

Jag har en storpudel! Visserligen är han bara 6 månader men jag har försökt träffa så många som möjligt. Att du skulle vara för aktiv har jag svårt att tro :p
Han sitter och tjuter om han inte får vara med. Han skulle följa mig in i döden bara för att inte missa något kul. Vi tränar mycket på att ta det lugnt, göra ingenting och att han inte alltid får vara med och det går förvånansvärt fort framåt!

Det svåraste med att ha honom lös är att han är så himla glad i allt och alla men samtidigt är har han väldigt lätt för att fokusera och lyssnar oftast på ett nej, ibland behövs två nej ;)

De är ju i regel himla lättlärda och tar livet med en klackspark men saker måste vara kul och innehålla massa studs och flum för att de ska vara värt att jobba för.

De finns ju de som tävlar bruks/lydnad med sina storpudlar med fina resultat. Jag hade själv tänkt starta i lydnaden med min men jag har ju inga ambitioner på att komma upp i elit då jag aldrig tävlat förut.

Min lille kan ligga i soffan 1 - 1,5 dagar sen får han krupp och hittar på egna hyss eller blir helt överjävlig. Men han är ju liten fortfarande. Men jag har hört andra med rasen som säger lite samma sak med sina lite äldre vovvar.

Jag har en storpudel! Visserligen är han bara 6 månader men jag har försökt träffa så många som möjligt. Att du skulle vara för aktiv har jag svårt att tro :p
Han sitter och tjuter om han inte får vara med. Han skulle följa mig in i döden bara för att inte missa något kul. Vi tränar mycket på att ta det lugnt, göra ingenting och att han inte alltid får vara med och det går förvånansvärt fort framåt!

Det svåraste med att ha honom lös är att han är så himla glad i allt och alla men samtidigt är har han väldigt lätt för att fokusera och lyssnar oftast på ett nej, ibland behövs två nej ;)

De är ju i regel himla lättlärda och tar livet med en klackspark men saker måste vara kul och innehålla massa studs och flum för att de ska vara värt att jobba för. De finns ju de som tävlar bruks/lydnad med sina storpudlar med fina resultat. Jag hade själv tänkt starta i lydnaden med min men jag har ju inga ambitioner på att komma upp i elit då jag aldrig tävlat förut.

Min lille kan ligga i soffan 1 - 1,5 dagar sen får han krupp och hittar på egna hyss eller blir helt överjävlig. Men han är ju liten fortfarande. Men jag har hört andra med rasen som säger lite samma sak med sina lite äldre vovvar.

det i fetstil är en av sakerna som får mig att backa vad gäller pudeln jag vill ha en hund som VILL jobba och VILL vara tillags men jag vet inte det är jättesvårt det här med hund!

Pudlar är jätteroliga hundar på många vis men de är inga brukshundar. De flesta anser att "will to please" ska ligga hos föraren, inte hos dem.;)

Vill man ha en glad allround sällskapshund som man vill jobba med utan att ha alltför stora ambitioner rekommenderar jag pudel, men inte om man vill köra bruks på allvar!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 177
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 345
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka