Amningskläder

Freyja_bus

Trådstartare
Hej!
Nu när man behöver slänga fram brösten i tid o otid kanske det är behändigt att ha några kläder som är anpassade till det... Hur har ni löst det med amningskläder och vilka plagg kan ni rekomendera?

Jag är lite inne på att beställa några plagg från Bo*b, men de är ju rätt dyra så det vore bra att veta om de verkligen är så bra... någon med erfarenhet?

//Julia

Sv: Amningskläder

Jag har inga amningskläder, bara amnings-BHar. Hemma drar jag bara upp tröjan och drar fram bröstet. När jag ska ut bland folk brukar jag ta någon tröja som sitter lite löst och är lite längre så jag kan dra upp tröjan utan att visa för mycket.

Jag köpte 2 amningslinnen på Tradera, bara för att prova. Det är rejäla linnen, känns som att ha en tshirt. Jag har använt en endaste gång! Jag har en top istället för amingsbh, den kan man dra upp ovanför ett bröst i taget. Alla tröjor går ju också att dra upp, magen döljs ju av bebben dessutom. Jättetajta tröjor går inte, men det har jag inte varit sugen på att klä mig i ändå. Magen är ju lite degigare sådär efter förlossningen...

Så köp hem ETT plagg och prova om du kommer använda det.

Amningsbh var guld värt när jag ammade. Hade velat ha HMs bh, den var diskret och enkel, men hann aldrig köpa den. Istället blev det en i spets från Twilfit, jätteskön! Har aven den billiga från Lindex, inte alls lika skön.

Boobs toppar tycker inte jag är snygga, men bekväma och enkla vid amning. Små i storleken. HMs amningstopp är både snygg och skön. Dock liiiite bökigare med ett så litet hål för amningen.

jag hade inga amninströjor med "storasyster", men med "lillasyster" så har jag bott i amningskläder :D Perfekt att kunna amma när man bär i sele/sjal också :) (det är svårare om man inte har amningströja).

Boob, Paulo Maria och Bara Glad är mina favoriter. Boob är väl inte supersnygga (syns att de är amningströjor), men de är så lätta att amma i. Extra bra första månaderna när man ammar så mkt och ofta.

H&M´s är däremot inte vidare roliga. Det är så skum och liten amningsöppning på dem och så håller de inte formen lika bra tycker jag (men har några såna som variation).

Boob är små i storlekarna, det kan vara bra att veta..

Sydde mig en fleeceamningströja att ha när man skulle amma tex i stallet..

*kl*
Jag kör på vanliga toppar, han man bara linne under så kan man ha vilken topp som helst inte för tajta dock.

Jag har oxå mest vanliga tröjor o linnen.
Har dock 2 amninslinnen från HM som jag gillar men det går lika bra med vanliga kläder tycker jag!

jag säger som dom andra, köp 1 plagg o kolla om du använder det! Finns en del på Tradera om du kan tänka dig begagnat..

Jag kör också dubbla lager, ett linne underst som jag kan dra ner och en tröja över som jag kan dra upp. Har jag djup urringning (man får ju passa på när man har Dollypattar :D) så drar jag ner allt. Men det första är mer diskret. När barnet ligger vid syns ingenting ändå. Har du någon bra amningsbh?

Jag har aldrig gillat att amma ute och har därför planerat mina dagar så att jag kunnat vara hemma när han var hungrig (sen när de blir lite mer regelbundna) och tagit med en flaska när vi varit ute. Praktiskt om man t ex är och handlar att kunna ge en flaska.

kl

Tack för att ni delar med er!

Jag införskaffade en amningsbh i all hast från Lindex, men jag tycker att den är rätt obekväm faktiskt. Jag ligger lite mellan storlekar så det är svårt att få någon att passa ordentligt. Har jag 75 runt så är kupan bra men det är liiite trångt runt om, men har jag 80 runt om blir kupan lite för stor och den där sidosömmen kommer för långt bak och skaver. Fast det är ju också olika på olika bh:ar. Har en bh från H&M som har 75 runt och sitter okej runt om, men då är kupan för liten istället, så jag vet inte vad jag har för storlek egentligen! Tycker inte alls att mina bröst har blivit så mycket större... (jag som hade föreställt mig jättebröst!)

Tänkte skicka efter några amningsbh:ar från nätet, det är så svårt att komma iväg och handla. Några tips?

Jag provar att beställa hem något plagg från boob och ser vad jag tycker. Tycker att det blir lite bökigt att dra upp och ner kläderna, men det kanske är en vanesak. Har två amningslinnen från H&M redan, men de är ju inte så snygga direkt, så det känns mer som kläder man har på sig hemma ihop med mjukisbyxorna =)

//Julia

Jag har två bhar från Twilfit, superbra! Jag har 75E i dem. Sen har jag en från H&M, en från nån svindyr underklädesaffär och två från Mothercare, alla är skitkassa. Satsa på en du tycker om, köp sen en likadan i en annan färg och skölj av dem på kvällen om du läckt. De torkar fort igen. Du kommer använda bhn varje dag så se till att du får en skön!

Jag älskar Boob - jag ammar när och var som helst och gillar amningskläder för att man inte behöver visa mer än nödvändigt, och Boob är de enda vars amningsöppning funkar bra för mig. Tex HM:s går inte alls, slutar jämt med att jag drar upp hela tröjan ändå.

Tyvärr har väl inte Boob alltid den hottaste designen, men det går att hitta guldkorn. Eftersom det är hög kvalitet som håller länge kan man fynda begagnat, jag har köpt en del Boob-toppar på Tradera. Och jag har ett par tröjor som jag köpte när jag väntade första barnet och som alltså är inne på tredje omgången nu... (jag använder dem en del som gravid också).

Jag hade också bara ammnings-BHar. Jag gillar inte amningskläderna. Tycker inte det är snyggt med sådär mycket omlott och har hellre vanliga kläder. Jag körde med ett linne under toppen, då kunde man dra upp det ena och ner det andra och amma och ändå inte visa så mycket hud. Skjortor och annat som går att knäppa upp långt var också bra. det går att vara lite kreativ med vanliga kläder.

Jag hade inga amningskläder alls, jag körde på dubbla linnen. Och amningsBH såklart (guld värd) Ena linnet ner under tutten, andra upp över, då är det enda som sticker ut det som barnet skymmer. Jag tyckte det var smidigt, eftersom jag inte är så bekväm att kasta fram brösten inför andra människor. De enda jag gjorde det inför var min sambo och min mamma. Annars körde jag på ovan sätt.

Nu har ju inte jag några tips på amning än, då min lilla pärla ligger kvar i magen och förhoppningsvis stannar där några månader till :p

Men jag råkade se att du fyller år idag Freyja, så ville bara önska GRATTIS! :banana:

Jag hade mest bara amningsBHar, tyckte kläderna var fula och bökiga. Slänger inte fram tuttarna så våldsamt gärna så folk ser, så det blev mest linne och en skjorta. Skjortan kan man drapera över hela ekipaget.:p

Grattis ;)

En sån här har jag:
pAmPM-107l.jpg

och en sån här fast auburgine (Lila)
image.aspx

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 688
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka