Amning och pumpar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Amning och pumpar

Blixten slår ytterst sällan ner två gånger på samma ställe vet du...;) Och varför inte ge världen fler minisablar! :banana:

Och du, tusen tack för erbjudandet :love: :bow: :love: i alla fall!

Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

Jamtland skrev:
Men jag vill öka produktionen. Hellre pumpa ur (om jag får tag på en pump som fungerar) och kasta och kunna amma resten av dygnet.

Jenny

:confused: Skulle du kasta pumpen el. mjölken som du pumpat ur??
Är det mjölken så är det väl bättre att frysa in & ha till reserv utifall bebis blir hungrig när du inte är tillgänglig...:)

Dricker du tillräckligt mycket när det är "lågproduktion" ??
(Jag var lite dålig på det:crazy: )

Jag använde både BB´s mjölkmaskin (kände mig som en mjölkko )
& apotekets variant..
Gillade båda.. Till & med apotekets ;)
När jag hade fått in "snittsen" så gick det av bara farten att få ut mjölken!
 
Senast ändrad:
Sv: Amning och pumpar

Jag hade tänkt göra som så att jag pumpar ur på natten innan jag går och lägger mig samt ev på morgonen. Den mjölken ställer jag i kylskåpet som reservmat till em/kvällen efter. Men förhoppningen är att jag ska öka produktionen så att det räcker till även på kvällarna. Då blir mjölken som jag mjölkar ur "över" och kastas. Är det sen så att jag behöver extramat om jag tex ska bort så lägger jag det urmjölkade i frysen. Invecklat det här... ;)

Jag dricker MASSOR hela tiden. Typ 2-3 liter vatten/dag plus säkert ½-1 liter mjölk om dagen. Och gärna lite läsk om jag kommer över någon...:angel: :d

Jag avskyr apotekets pump som jag har. Får verkligen inte till det, får bara ont. Hoppas det fungerar bättre med den jag får av Pauling!:love:

Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

Har du testat att pumpa ur efter en varm dusch? Tror det brukar kunna hjälpa iaf om det är utdrivningsreflexen som inte kommer igång. Hade själv apotekets pump och fick ur massor jättefort. Iofs hade jag rikligt med mjölk. Har några kompisar som haft lika mycket mjölk som mig som inte gillat apotekets pump.
 
Sv: Amning och pumpar

Jepp, har testat varma duschar, att massera, osv. Men det vill sig inte. Och mycket mjölk har jag, det sprutar runt mig och Stina när hon tappar taget och mätt blir hon varenda gång (oftast på bara en sida) utom just på "gnällkvällarna".
Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

Då är det bara att hoppas att den andra pumpen funkar bättre... ;)
 
Sv: Amning och pumpar

**usäkta trådkapningen**

Min kille är nu 6 mån och fick för ca 1månad sedan två tänder. Nu är dom i överkäken påväg och han har börjat bitas, riktigt:devil: ordentligt:eek: . Han får några mål gröt och lagad mat till lunch och bröstet imellan men det börjar bli ohållbart.

På natten och när här är lugnt och tyst och han är lite trött går det bra men annars biter han tag och släpper inte i första taget:cry: .
Hans storasyster bet en gång och då gjorde jag ett galande så hon blev skiträdd och släppte. Denne lille gangstern flinar bara och släpper minsann inte:angel: .
Jag funderar nu på att pumpa och ge i flaska dagtid istället ett tag och se om han slutar, annars så får det vara.
Är det någon som har några erfarenheter av sådana här små sadister:love: ?
Jag hade tänkt del amma minst till han är 8 månader men inte som det är nu:cry: .
 
Sv: Amning och pumpar

Eftersom dottern sover på nätterna :bow: så var det knappast mannen jag var ute efter...:smirk: :D

Jenny
 
Sv: Amning och pumpar

Två gånger bet min minsta. Avbröt GENAST och så blev det inget mer käk just då. Det tog 2ggr, sen kopplade det i den lilla hjärnan...
 
Sv: Amning och pumpar

Jag minns ochså när min grabb första och enda gången bet mig i patten. Satt i telefon och han låg och smackade förnöjt. Rätt var det var känner jag en otrolig smärta och jag vrålar till, spänner ögonen i min lille gosse och säger ett bestämmt NEJ. Avbröt abrupt telefonsamtalet, och lägger honom tveksammt till bröstet igen. Det gick bra sen.
Lillflickan provade ochså sina gaddar, gjorde samma sak, hon började böla. Men sen gjorde hon inte heller det något mer.
gulan fd.gulla
 
Sv: Amning och pumpar

Jag med mina snabba *fånga förrymda kaniner och rida vilda hästar* instinkter nöp snabbt o effektivt till sonen och minsann, han bet aldrig mer :devil:
 
Sv: Amning och pumpar

Men denna killen släpper inte:crazy: . Jag har provat att gallskrika så alla katterna flyr, nypa i kinden men han bara ler åt mig.
Men nu i kväll har han feber och är allmänt gnällig så det är nog tänder i överkäken som är på gång.
Han får väl ha några dagar till på sig innan mjölkbaren stänger...
 
Sv: Amning och pumpar

Alltså, jag säger som Kishti, det var ett "Hallelujamoment"!!!!

Herregud vilken skillnad!!!:bow: :banana: :love:

Vad är det för konst att pumpa när man har en vettig pump?! Pauling, du har en extra stjärna i himlen från mig!!!:bow:

Jeny
 
Sv: Amning och pumpar

Det är otroligt, jag känner mig som mjölkkossan Stjärna 123 liksom... :D

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 632
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 023
Senast: cirkus
·
Småbarn Hej, skall försöka att skriva så kort jag kan! Jag har en son som i morgon blir exakt 2 månader! Jag började för ca 2 veckor sedan att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 485
Senast: Raderad medlem 19815
·
Gravid - 1år dottern är 5 dagar, amningen funkade inte alls på bb..Så fort hon blev lagd till bröstet så blev hon arg, fick inget tag om patten och...
2
Svar
20
· Visningar
2 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp