amning och litens mage?

H

Halkatla

Att viss mat kan påverka hur den lilla mår i mgen det vet jag.
Men kan det även påverkas om mamman äter för lite?
Inte mängden mjölk som jag tänkte på utan kan det ge henne ont imagen?
 
Sv: amning och litens mage?

Att viss mat kan påverka hur den lilla mår i mgen det vet jag.
Men kan det även påverkas om mamman äter för lite?
Inte mängden mjölk som jag tänkte på utan kan det ge henne ont imagen?

Många går ju ner i vikt fast de äter som galningar när de ammar.
Det jag hört är att bantning frigör gifter i kroppen som överförs till barnet via mjölken, men bm sa att det inte var farkigt om man gick ner i vikt när man åt normalt.
 
Sv: amning och litens mage?

Många går ju ner i vikt fast de äter som galningar när de ammar.
Det jag hört är att bantning frigör gifter i kroppen som överförs till barnet via mjölken, men bm sa att det inte var farkigt om man gick ner i vikt när man åt normalt.

Men om mamman äter på tok för lite då? :o

Det där med gifterna har jag också hört men vid vilka lägen, när frigörs sånt egentligen?
 
Sv: amning och litens mage?

Men om mamman äter på tok för lite då? :o

Det där med gifterna har jag också hört men vid vilka lägen, när frigörs sånt egentligen?


Jag frågade just om det då jag oxå var orolig, egentligen kan man ju säga att många går ner i vikt under amning & det ska väl inte vara så farligt men man ska inte hårdbanta, alltså avsiktligt.
Man ska äta vanlig mat & inte bara dryckersättning om jag skriver så...
Kan inte riktigt bedöma vad som är för lite egentligen men man säger ju att en normalt aktiv kvinna ska äta ca 2000 kcal /dag(& då som sagt mat).Detta kan jag oxå tycka är väldigt mkt & äter absolut inte de mängderna själv.Kan inte mamman fråga det på bvc?det ska finnas möjlighet att träffa dietist oxå.
 
Sv: amning och litens mage?

Men om mamman äter på tok för lite då? :o

Det där med gifterna har jag också hört men vid vilka lägen, när frigörs sånt egentligen?

Då får mamman se till att äta MER, tycker jag!

Gifter lagras ofta i fettvävnader, så de frigörs så fort man förbränner fett, antar jag. Men förhoppningsvis är man inte fullständigt "förgiftad", så lite fettförbränning är nog inte farligt. Dessutom har "nytt" fett (som man lagt på sig under själva graviditeten) inte hunnit lagra så mycket gifter än. Men jag tycker absolut man ska undvika att gå ner sådana kg som man hade redan innan graviditeten. Man ska inte använda amning som någon slags bantningsmetod.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 223
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Efter en liten överansträngning i helgen känns det som att livmodern sitter löst och liksom förflyttar sig när tyngdpunkten ändras...
Svar
16
· Visningar
2 186
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 821
Senast: gulakatten
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 037
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp