American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

Får nog bli licens på alla raser svårt o veta vart man ska dra gränsen annars.

Stod i Aftonbladet för ett tag sedan vart alla kamphundar i sverige bodde.
Då stod min kompis bull mastiff med där...... Ingen kamphund.....

Varför inte skapa rasgrupp 11 för hundar som kräver licens och utbildning, och genomdriva en tvångsförflyttning av vissa raser?
Det finns typer av herdehundar som inte vem som helst ska ha i kopplet heller. Jag skulle inte jubla om grannen skaffade en Fila eller något liknande.

--------------------------------------------------------------------------

Man ska kunna visa vad man ska ha hunden till helt enkelt.

Borde inte vara så svårt, se bara på jakthundsuppfödare som vägrar sälja till folk som inte jagar. Det är ingen absolut rättighet att få knalla runt med en pitbull i kopplet.

Jag personligen tror att det kommer att bli väldigt svårt att dra en linje mellan hundarna. Visst man kan gå tillbaka till vad de är avlade till från första början, men då är det väldigt månag raser som kommer att krävas licens på. Ex nästan All terriers. Rottis, dobber osv osv.

Jag tror istället att man ska införskaffa en lag som kräver att när man köper en hund, är man tvungen att gå kurser osv tills hunden är vid en viss ålder. Oavsett vam man köper för ras. Om man då inte följer detta så blir hunden omhändertagen.

För att detta skulle kunna fungera så krävs det att ALLA som föder upp hundar, reggar dom. Antingen i JB eller i SKK.
Då kkan man lättare hålla koll.

Licens på cairn, westie, aussie, weathen, irländsk, lakeland, norwich, norfolk, Kerry blue etc. etc.?? Knappast :cool:

Den sortens terrier är ju betydligt vanligare än pb:n...

Licens på cairn, westie, aussie, weathen, irländsk, lakeland, norwich, norfolk, Kerry blue etc. etc.?? Knappast :cool:

Den sortens terrier är ju betydligt vanligare än pb:n...

Ja de är vanligare och de är ju terrier......
Jack russel tex är ju rätt så skarpa de oxå :(

Jag bara älskar att du jämför Jack Russel med Pitbull.

Russeln är ju en liten jägare, ingen kamphund.

De kan inte heller åstadkomma samma skada, och är kanske inte hundtypen man köper för att impa på polarna.

Mig veterligen har de inte använts för hundkamper heller. Men jag kanske är felinformerad?

uagging1.jpg

american_pit_bull.jpg

bifogar bilder för jämförelse i fall det råder tvekan om vad en jack russel är. Eller för den delen en pit bull.

Jag bara älskar att du jämför Jack Russel med Pitbull.

Russeln är ju en liten jägare, ingen kamphund.

De kan inte heller åstadkomma samma skada, och är kanske inte hundtypen man köper för att impa på polarna.

Mig veterligen har de inte använts för hundkamper heller. Men jag kanske är felinformerad?

uagging1.jpg

american_pit_bull.jpg

bifogar bilder för jämförelse i fall det råder tvekan om vad en jack russel är. Eller för den delen en pit bull.

Vackra hundar båda 2.

Nu va de ju de här med licens och utbildning för att ha hund vi pratade om då.

Min kusin va ute o gick med sin schäfer tik med sin bebis i bärsele på magen o sin 2 åriga tös höll hon i andra handen.
Då kom en Jack russel och flög på hennes tik. Men 2 så små barn med sig så va hon tvungen att släppa taget om sin schäfer för att få bort barnen därifrån.

Detta resulterade i en död jack russel som hade behövt en ägares kunskap.........

En del vill ju bara missförstå.
Inte ute efter att smutskasta någon ras som vissa andra trångsynta människor här inne:bump:

Ja de är vanligare och de är ju terrier......
Jack russel tex är ju rätt så skarpa de oxå :(

Det är en djävla skillnad både i temperament mentalitet på terriers avlade för grytjakt och på terriers (pb odyl) avlade för kamp :smirk:

Tillägg: Aussien är inte aktivt avlad för jakt dessutom..

Senast ändrad:

Och bara för att vara rättvis så kan jag berätta att en Leonberger hoppade på min hane och bet sig fast i sidan på honom och vägrade o släppa taget, tog en bra stund innan vi fick honom att släppa.

Nu har jag en väldigt stabil hund som tittade upp på mig och undrade om jag skulle lösa problemet åt honom eller om han skulle ta tag i saken själv.......

Det är en djävla skillnad både i temperament mentalitet på terriers avlade för grytjakt och på terriers (pb odyl) avlade för kamp :smirk:

Ja de är väl de temprament, menatlitet och utseende som skiljer de olika raserna åt kanske :rofl:

Jag förstår inte hur du tänker, och vad du ville med ditt inlägg.

Visst att en jack russel kan vara ettrig, men en kamphund är det inte.

Jag förstår inte hur du tänker, och vad du ville med ditt inlägg.

Visst att en jack russel kan vara ettrig, men en kamphund är det inte.

Det var dina ord inte mina.....

Skulle hellre ha en Staffe här hemma med mina barn iallafall.
Lite tåligare när de gäller barns klumpighet.

Det trodde jag de flesta hundar var avlade för... :cool:
(Kampera = bo med..:angel: )

Däremot är pb inte avlade för att kampa med människor

:rofl: :rofl: Nämen jag brukar kampera med mina hundar!!
Klart jag menar kampa.

Senast ändrad av en moderator:

Fast då kan jag fortsätta här.......PB, n är i stort inte avlad för kamp, däremot har några PB som använts i kamp haft stor betydelse i aveln. Hade den inte haft sitt namn, Pitbull, så hade den inte blivit lika "häftig" hos fel människor och sådana som älskar att hata denna ras skulle ha haft annat att klaga på:angel: .

Nej, absolut inte alla. Endast en minoritet. Men hur ska JAG vet vilka som gör det eller inte när jag ser en hund på gatan? Jag gör det valet att mina hundar inte får hälsa på PB, just därför att jag inte vet vad det är för hund de träffar på.

Fast då kan jag fortsätta här.......PB, n är i stort inte avlad för kamp, däremot har några PB som använts i kamp haft stor betydelse i aveln. Hade den inte haft sitt namn, Pitbull, så hade den inte blivit lika "häftig" hos fel människor och sådana som älskar att hata denna ras skulle ha haft annat att klaga på:angel: .

Intressant, är de inte avlade för kamp??? Vad har de används till då?

Det finns många myter om pitbullens aggressivitet och grymhet. Dessa myter är så långt ifrån sanningen man kan komma! Få hundraser är så mjuka och beskedliga mot människor som en pitbull. En pitbull är mycket förarvek, vilket innebär att den aldrig skulle kunna tänka sig att utmana sin ägare på samma sätt som många större och vanliga bruksraser gör. Det är till exempel vanligt att en Schäfer eller Rotweiler ifrågasätter ledarskapet i familjen när den börjar uppnå könsmogen ålder. Detta är ett beteende som är näst intill okänt hos pitbullen. Vi känner till många barnfamiljer som äger pitbulls och som trivs mycket bra med sin hund. En pitbull är mycket smärttålig och risken att hunden biter ifrån för att skydda sig ifrån ett barns hårdhänta lek är nästan helt obefintlig.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 671
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka