American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

Men jag förstår precis vart du ville komma. Men använda ordet härligt i en sån situation är helt obegripligt för mig.

Hm, jo de e klart.
Härligt va ju mer poängen, inte att hundar attakerat.
Men borde förståt att det kunde vara svårt att tyda :crazy:

Jag tycker det är fruktansvärt när hundar biter andra hundar eller människor.

Men poängen är ju att det inte bara är kamphundar som gör det, dessutom ligger ju renrasiga kamphundar bättre till än vissa andra renrasiga familjehundar & bra mycket bättre än blandraser!

Som sagt "media" skriver väl vad som helst så länge det säljer lösnummer (hoppas att det inte finns journalister här :D )

Vapen ges ju enbart ut mot licens, varför inte denna typ av hund?
Annars kan vi ju släppa vapenmarknaden fri också eftersom det inte är vapen som det är fel på, utan den som håller i pistolen:smirk:.

så bra skrivet! :bow: . de flesta olyckor sker inte p g a illvilja, utan på grund av okunskap. tänk om fler kunde förstå det...

så bra skrivet! :bow: . de flesta olyckor sker inte p g a illvilja, utan på grund av okunskap. tänk om fler kunde förstå det...

Bara de inte är prat om att förbjuda raser hit och dit så välkomnar jag gärna en typ av licens för att få äga hund oavsett ras.

det går inte att förbjuda, så det är inte ens lönt att tänka på. men en licens som kräver utbilning hade kanske kunnat funka.

det går inte att förbjuda, så det är inte ens lönt att tänka på. men en licens som kräver utbilning hade kanske kunnat funka.

Ja det hade inte varit dumt. Bara o se till alla de stackars Yorkarna som man såg att de omhändertog i tv 4 programmet "hitta hem"
Den ägaren hade behövt lite utbildning.......

ja men hur sorgligt det än var, var de hundarna aldrig en fara för allmänheten. det jag menar är att hundraser som avlats på att slåss ska vara licensbelagda. även blandraser mellan dessa raser, eller där någon sådan ras ingår, ska det vara licens på.

ja men hur sorgligt det än var, var de hundarna aldrig en fara för allmänheten. det jag menar är att hundraser som avlats på att slåss ska vara licensbelagda. även blandraser mellan dessa raser, eller där någon sådan ras ingår, ska det vara licens på.

Får nog bli licens på alla raser svårt o veta vart man ska dra gränsen annars.

Stod i Aftonbladet för ett tag sedan vart alla kamphundar i sverige bodde.
Då stod min kompis bull mastiff med där...... Ingen kamphund.....

Licensen borde ju införas för hundarnas skull oxå.:banana:

men det är inte rimligt att tant agda behöver licens för att skaffa en malteser. såå svårt borde det inte vara att sätta en gräns för vilka raser det ska vara licens på.

men det är inte rimligt att tant agda behöver licens för att skaffa en malteser. såå svårt borde det inte vara att sätta en gräns för vilka raser det ska vara licens på.
Skulle man gå efter storlek då eller?

Va o kollade på små chiuahua valpar idag.
Kan tala om för dig att om tant Agdas malteser är tillräckligt ouppfostrad och bitsk på grund av sin mattes okunnande skulle kunna skada en sådan liten rätt så kraftigt.

den dagen den sorgen. tror att det är rätt få maltesers som giter bita tillräckligt hårt och länge.

nej jag menar inte att de ska delas in efter storlek, utan efter (tidigare) användningsområde.

den dagen den sorgen. tror att det är rätt få maltesers som giter bita tillräckligt hårt och länge.

nej jag menar inte att de ska delas in efter storlek, utan efter (tidigare) användningsområde.

Hade tidigare en blandis schäfer/stövare.... hade jag behövt licens på han, eller på min nuvarande Leonberger?

inte på schäfer och inte på stövare. leonberger vet jag inget om, men jag tror inte det. jag menar inte att det ska vara licens på de flesta raser, utan att det bara drabbar en extrem grupp som medelsvensson ändå inte har något intresse av att ha.

inte på schäfer och inte på stövare. leonberger vet jag inget om, men jag tror inte det. jag menar inte att det ska vara licens på de flesta raser, utan att det bara drabbar en extrem grupp som medelsvensson ändå inte har något intresse av att ha.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha en staffe. Anser att jag är medel svensson....

Medel svensson= Gift, 3 barn villa hund båt och husvagn, kombi....
Vill bara tillägga att våran blandis kom till oss som 7 månaders valp och ifrån rätt så jobbiga förhållanden och hade inte velat se han i händerna på en okunnig människa utan ledarskap.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 671
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka