J
jaha ja
Sv: American Pitbull Terrier
Du tolkar det som du vill
Jag läser vad som står.
Du tolkar det som du vill
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läser vad som står.
Så nu är problemen med dessa hundar mediernas fel!!!!!!!
PL
*ler*
då vet jag vad jag ska skylla på om något hemskt, mot förmodan, skulle hända....
Men jag förstår precis vart du ville komma. Men använda ordet härligt i en sån situation är helt obegripligt för mig.
Som sagt "media" skriver väl vad som helst så länge det säljer lösnummer (hoppas att det inte finns journalister här )
Vapen ges ju enbart ut mot licens, varför inte denna typ av hund?
Annars kan vi ju släppa vapenmarknaden fri också eftersom det inte är vapen som det är fel på, utan den som håller i pistolen:smirk:.
så bra skrivet! . de flesta olyckor sker inte p g a illvilja, utan på grund av okunskap. tänk om fler kunde förstå det...
det går inte att förbjuda, så det är inte ens lönt att tänka på. men en licens som kräver utbilning hade kanske kunnat funka.
ja men hur sorgligt det än var, var de hundarna aldrig en fara för allmänheten. det jag menar är att hundraser som avlats på att slåss ska vara licensbelagda. även blandraser mellan dessa raser, eller där någon sådan ras ingår, ska det vara licens på.
ja men hur sorgligt det än var, var de hundarna aldrig en fara för allmänheten. det jag menar är att hundraser som avlats på att slåss ska vara licensbelagda. även blandraser mellan dessa raser, eller där någon sådan ras ingår, ska det vara licens på.
Skulle man gå efter storlek då eller?men det är inte rimligt att tant agda behöver licens för att skaffa en malteser. såå svårt borde det inte vara att sätta en gräns för vilka raser det ska vara licens på.
den dagen den sorgen. tror att det är rätt få maltesers som giter bita tillräckligt hårt och länge.
nej jag menar inte att de ska delas in efter storlek, utan efter (tidigare) användningsområde.
inte på schäfer och inte på stövare. leonberger vet jag inget om, men jag tror inte det. jag menar inte att det ska vara licens på de flesta raser, utan att det bara drabbar en extrem grupp som medelsvensson ändå inte har något intresse av att ha.
inte på schäfer och inte på stövare. leonberger vet jag inget om, men jag tror inte det. jag menar inte att det ska vara licens på de flesta raser, utan att det bara drabbar en extrem grupp som medelsvensson ändå inte har något intresse av att ha.