American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

Allt jag försöker få fram är att pitbulls kan atackera ja men det kan faktiskt alla andra hundar göra de också.

I jämförelse: en siberian huskey kan dra en släde men det kan även en schäfer eller en golden göra också.
Det är dock himla synd att aveln på pitbulls har blivit som den blivit...

I jämförelse: en siberian huskey kan dra en släde men det kan även en schäfer eller en golden göra också.
Det är dock himla synd att aveln på pitbulls har blivit som den blivit...

Jag känner en nakentik, hon är både agresiv när hon, vill å snabb på att bita:o

Ja, men de är inte avlade för att bitas till skillnad från tex. APT som är framavlade KAMPhundar, det kan tyvärr ingen ta ifrån dem. Det är aveln som gjort rasen sån...

Jag känner en nakentik, hon är både agresiv när hon, vill å snabb på att bita:o

Men när ska "ni" fatta. Vilken hund gör mest skada? En nakenhund eller pit-pitkorsningar eller andra kampsorter.

Sånt där är så löjligt. Som när jag råkade säga till en person gång att jag inte är så förtjust i en viss ras. Då gillade hon huxflux inte de raserna jag hade heller *suck* säger jag bara. Som en barnunge :crazy:

Kan någon visa mig EXAKT vart jag har skrivit något om att jag försöker få pitbulls att framstå som puttinutti-gull? Allt jag försöker få fram är att pitbulls kan atackera ja men det kan faktiskt alla andra hundar göra de också. En pitbull slås inte för att den är en pitbull utan för att den är tränad till men det kan du få vilken kär familje hund till. En hund kan bitas, inte bara pitbullen utan en hund.

Jo, visst... Men är de medveten om vilken kraft en APBT har i sina käkar? Om de "bara" hade huggit, fine, men de kampar ju samtidigt. De släpper inte...

Jag har absolut ingenting emot APBT, men jag har själv en hund med mycket kamp och skärpa i och jag är tacksam över att hon inte är större.

//E

Vi har renrasig amstaff & haft i ganska många år, innan det även andra raser.
Har även haft barn under tiden & innan.
Kan inte få en stabilare familjehund.

Alla hundar kan "trännas" eller rättare sagt misshandlas till mördarmaskiner

Kan ju berätta för dig att jag har en bekant bekant (så låter det alltid:crazy: ) som resonerade precis som du och hade en underbar importerad APBT-hane. Jag ska ärligt säga att det är sällan man ser en så vacker hund som han var. Han höll i alla lägen, var stabil som få och hon tränade en hel dle bruks med honom och han slog de flesta hundar med hästlängder (men hon kunde ju självklart inte tävla).

Så hon skaffade en till, från samma uppfödare i USA... Hon hann ha den valpen i tre dagar, sen hade den äldre bitit ihjäl valpen när de var själva.

//E

Jag vet ju att pitbull är avlade för kamp och "inte alltid för att gilla andra hundar". Så jag skulle inte komma på idén att skaffa en hund till, min "bulle" är dessutom ganska mammig och svartsjuk så. Han får ju dela mig med hästen :)
Nu kanske jag drar alla pitbull över en kam men jag skulle nog inte våga skaffa en hund till, i så fall hade det fått ske när min var valp. Så att dom kunde växa upp ihop..... Men det är min uppfattning. Har faktiskt aldrig lämnat min inomhus med en annan hund utan att någon är inne med dom. Min "bulle" har dessutom aldrig efter det att han lämnade sin mamma träffat en annan pitbull. skulle vi träffa en skulle han inte få hälsa heller. Är kanske väldigt "hönsig"?
Lämna gärna synpunkter :)

Nej, jag tycker inte du är hönsig.
Snarare insiktsfull, så till vida att du vet att du inte litar på din hund i vissa situationer, och gör det som är bäst för er.

Men jag vet å andra sidan inte vad jag pratar om:D

Jag litar på min hund, men samtidigt vet jag vilket arv han har med sig. Vilket gör att jag hellre tar det säkra före det osäkra. Vet ju inte hur han skulle bete sig mot andra hundar när jag inte är med. För då är jag ju inte där. :D
Man kommer ju alltid vara rädd för att något ska hända. Även som ägare till en pitbull blir man tyvärr påverkad av media och andra som ogillar rasen. Jag har gått lydnadskurs på brukshundklubben för en hundpsykolog, hon tyckte i alla fall att det inte finns något ont i honom :)

Trevligt att det finns vettiga PB-ägare som inte förtränger vad de har. Jag tror inte heller att PB är onda eller behöver vara aggressiva, däremot har de ett annat hämningsmönster än de flesta andra hundar vilket gör dem farligare när ngt händer.
PL

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Tackar och bockar.

Jag tycker att det enda sättet att ge PB ett bättre rykte är att arbeta med våra PB och visa andra att det kan vara en bra hund. Samtidigt som man är ärlig och öppen med deras "brister".
Jag har i alla fall gett mig f-n på att tävla i lydnad med min, för att komma ut bland hundfolk och visa att det finns fler användningsområden för PB än vad media ger sken av.

Kan ju berätta för dig att jag har en bekant bekant (så låter det alltid:crazy: ) som resonerade precis som du och hade en underbar importerad APBT-hane. Jag ska ärligt säga att det är sällan man ser en så vacker hund som han var. Han höll i alla lägen, var stabil som få och hon tränade en hel dle bruks med honom och han slog de flesta hundar med hästlängder (men hon kunde ju självklart inte tävla).

Så hon skaffade en till, från samma uppfödare i USA... Hon hann ha den valpen i tre dagar, sen hade den äldre bitit ihjäl valpen när de var själva.

//E

hm, va va poängen :confused:

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Tackar och bockar.

Jag tycker att det enda sättet att ge PB ett bättre rykte är att arbeta med våra PB och visa andra att det kan vara en bra hund. Samtidigt som man är ärlig och öppen med deras "brister".
Jag har i alla fall gett mig f-n på att tävla i lydnad med min, för att komma ut bland hundfolk och visa att det finns fler användningsområden för PB än vad media ger sken av.

jätte bra Å rätt :bow:

Hallå själv.

Jo, jag har läst tråden, och de klipp jag syftade på var alla de filmklipp torktumlare postade i ursprungsinlägget.

Sedan påpekade du att de inte framgick av mina klipp (i textformat) om hundarna var rasrena, med stamtavla och bra uppväxt.

Jag påpekade då att det framgår inte av filmklippen heller.
Jag missade påpeka att TS lagt ut dem, inte du. JAg blandar ihop er av någon anledning. Kan inte begripa varför.

Jag vet inte om du utläser något av TS inlägg som jag missar.
Vi visar båda upp endast en sida av pitbullen, TS den ena och jag den andra. Varför får inte TS samma fråga?

Men när ska "ni" fatta. Vilken hund gör mest skada? En nakenhund eller pit-pitkorsningar eller andra kampsorter.

Sånt där är så löjligt. Som när jag råkade säga till en person gång att jag inte är så förtjust i en viss ras. Då gillade hon huxflux inte de raserna jag hade heller *suck* säger jag bara. Som en barnunge :crazy:

Löjligt, trodde det handlade om genetiskt arv & gemförelse med andra hundar.
Då oavsett vilken skada dom kan göra.

Har jag gämfört skador, Grana?

Det genetiska arvet är ju vad som gör PB potentiellt mkt farligare än andra hundar när den verkligen tänder men detta verkar du imotsatts till moonlightjoy konsekvent förneka. Du tycker att hennes inlägg var bra men verkar inte fatta skillnaden mellan hennes inlägg o alla dina.
PL

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 671
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31