American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

Tragiskt att man tycker det är härligt att hundar går till anfall. Bara för det är en annan ras än PB :crazy:

Du kan väl inte mena att en vuxen hund som hugger mot en valp är frisk???
Att de markerar o fostrar visst, men hugger eller biter ihjäl?????
:confused:
Markera o fostra är det riktiga inom flocken, bita ihjäl det naturliga utanför flocken.
När en ny valp blir ihjälbiten beror det oftast inte på ngt mentalt fel på hunden utan på okunskap hos ägaren.
Sen är det väldigt beroende på ras o individ hur snabbt en hund accepterar en valp som flockmedlemm.
PL

Tragiskt att man tycker det är härligt att hundar går till anfall. Bara för det är en annan ras än PB :crazy:

Har jag någonstans sagt att det är härligt????:confused:
Bara så trött på att de bara pratas om kamphundar som attackerar.
Medierna har ju sin beskärda del av skulden eftersom de är så snabba på att skriva om hundattacker när just dessa raser är inblandade.

Har jag någonstans sagt att det är härligt????:confused:
Bara så trött på att de bara pratas om kamphundar som attackerar.
Medierna har ju sin beskärda del av skulden eftersom de är så snabba på att skriva om hundattacker när just dessa raser är inblandade.

Missade jaha ja´s inlägg. Men denna personen lär ju knappast menat att de är härligt att hundar attackerar utan att man får se att alla hundar kan attackera.

De borde väl du förstå ...............:eek:

*ler*

då vet jag vad jag ska skylla på om något hemskt, mot förmodan, skulle hända.... :rofl:

Missade jaha ja´s inlägg. Men denna personen lär ju knappast menat att de är härligt att hundar attackerar utan att man får se att alla hundar kan attackera.

De borde väl du förstå ...............:eek:

Men vad är det för härligt med det?

Men vad är det för härligt med det?

Människan tyckte väl att det va bra att jag lade ut de länkarna.... Om du kollar tidigare i tråden ser du att de ligger flera andra länkar.....

Så nu är problemen med dessa hundar mediernas fel!!!!!!!
PL

Det är ju bara de attackerna de tar upp.
Sen sriver de kamphunds ras utan att kolla va de är för ras alls.
Grannens Golden bet en grannunge o de anmälde inte stod det i aftonbladet men de hade det gjort om de varit en kamphund!

Har jag fel???

Givetvis håller jag med om att det står mycket i media när en "kamphund" har bitit någon och ofta inget alls när det är någon annan sorts hund. Men det blir lite "klyschigt" att som PBägare säga att det är medias fel att PB har dåligt rykte. När det beror på oseriösa ägare. "Vi seriösa PBägare" får ju kämpa för att folk ska kunna få en annan syn på PB. Men det tog man väl på sig direkt man valde att köpa en PB, man visste ju innan att media visar en "dyster bild" och att deras rykte är dåligt.

Givetvis håller jag med om att det står mycket i media när en "kamphund" har bitit någon och ofta inget alls när det är någon annan sorts hund. Men det blir lite "klyschigt" att som PBägare säga att det är medias fel att PB har dåligt rykte. När det beror på oseriösa ägare. "Vi seriösa PBägare" får ju kämpa för att folk ska kunna få en annan syn på PB. Men det tog man väl på sig direkt man valde att köpa en PB, man visste ju innan att media visar en "dyster bild" och att deras rykte är dåligt.

Ja jag menade ju inte att de är mediernas fel när de händer men de är ju snabba på att skriva om de oftast under benämnngen kamphund,,,, Oavsett om de är pudel/amstass eller annat....

Markera o fostra är det riktiga inom flocken, bita ihjäl det naturliga utanför flocken.
När en ny valp blir ihjälbiten beror det oftast inte på ngt mentalt fel på hunden utan på okunskap hos ägaren.
Sen är det väldigt beroende på ras o individ hur snabbt en hund accepterar en valp som flockmedlemm.
PL

Ja, då kan ju jag dra slutsattsförmågan att amstaff accepterar väldigt fort.
För vi har inte haft några problem, å inga jag känner som tagit hem valp heller :D

Jag fatta allt vad du menade. (Tänkte förutse "mobben" som antagligen skulle komma om man inte avledde :D ).
Men visst, ofta blir nog vilket hund som helst kamphund för att sälja lösnummer.

Men jag förstår precis vart du ville komma. Men använda ordet härligt i en sån situation är helt obegripligt för mig.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 671
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈