Staffen har inget engelskt i sitt namn medans amstaffen har "amerikansk..."
Vänta lite här nu, tror du inte att en hund förstår skillnaden på folk och hundar? Nej, de har aldrig varit "nannys" till några barn. Så otroligt okunnigt påstående.
Kamphund är en hund som används i kamp mot andra hundar och djur. Inte mot folk. Så varför du inte håller isär de två sakerna är ju jättekonstigt. Vet du ens själv vad för typ av hund du har?
Hahahahaha ja men visst, säg det till alla gatuhundar som slåss ordentligt eller har ihjäl varandra.
Det handlar snarare om vilka skador som blir när en hund biter och hur retningen ser ut. Samt, att personen som håller i snöret ska fatta att det inte är en labbe som älskar allt och alla de håller i.
Är det inte det minsta märkligt att ingen här vet hur Bullyn är som Ras IRL? Bara fördomar och liknelser med staffar och Pitbull. Den mest aggressiva hunden som jag har träffat på var en Labrador som fick ha bilen som sin. När ägaren skulle ta ut den högg den sig fast och ruskade handen och släppte inte trots att den storstryk.
Staffordshire är Ursprunget för Staffordshire bullrasen och såvitt jag vet ligger det i England. Det är lika tydligt vad Engstaff är som Am-Staff. De har ändrat i Googlesökningen. När jag läste det jag skrev igår stog det som historik för 12 år sedan. Lite historierevision har skett. Varför skulle britterna ha snälla "kamphundar"? Historien om Wales lät mer sanningsenlig. Ingen efterkonstruktion. Britterna var inga barbarer. Jakthundar var nog en större sak. Den Milda Engstaffen var nog inte lämpad som kamphund varav amerikanerna skapade den skarpare Amstaff och Pitbull. Liksom andra rasers olika linjer kan särskilja sig. Nu har de tröttnat på jobbiga hundar och avlat på snälla godmodiga individer och fått fram en ren familjehund.
Några hade åsikter om att de är Dyra som många andra raser. Det är en god sak. Hundmänniskor som dömer hunden efter håren. Jag känner bara sådana som känner till hur härliga de är med rätt uppfostran.
Sjukdomar räknades upp. Säg mig En ras som inte har sjukdomar, som är snäll i alla lägen och som inte behöver fostras. Om den hunden fanns skulle den givetvis bli sönderavlad på kort tid. På min tid fanns det en polis som födde upp Schäfer vilka var övervinklade i sina bakben och de såg ut som de Satt när de travade. Oj så många förstörda hundar som skapades. Det blev ett ödesdigert mode.
Alla American Bullies ligger på rygg sedan de är små. De ligger även på mage som grodor. Besserwissrar säger att det inte fungerar när de blir äldre. Tänk så fel de kan ha i sina allvetande kunskaper.
De har även Spårtalang eftersom de är så matfixerade. Jag har aldrig haft en hund med en sådan näsa. Något även för den som gillar spårsök. En allsidig ursnäll familjehund som dock kräver mer än promenader i koppel. Här får den följa med på jogging, cykling, simning, skidåkning, lek, ridturer och blåbärsplockning. Ja hon plockar själv. Den har HUMOR. Det är en viktig bit, för mig. De blir som man gör dem. Som hästarna.