Ambulanshelikoptern i Stockholm

cewe

Trådstartare
Hej
Hur får jag tag på kontaktuppgifterna till de som är ansvariga för ambulanshelikoptern i Stockholm
Den som kom i helgen var röd om det spelar någon roll?

Nu har jag pratat med en väldigt trevlig man på airamb.se :)

Det gäller att den som larmar är tydlig mot SOS var helikoptern kan landa. Kanske tom så att SOS bör koppla över piloten till någon på marken.
Men han höll med om att det var liiiite dumt av piloten att landa så nära ridhus och transporter.

Vi har en väldigt bra landningsplats, nära men inte i anslutning till stall, ridhus och transportparkeringen som används vid tävling.
Dom brukar landa där, men troligtvis var det en "orutinerad" pilot utan vana vid just hästtävlingar som kom.
Men nu får vi i alla fall tummen ur och skriva nya rutiner vid olycksfall på tävling. Vi har väl varit så vana att de vet var de ska landa.:o

Vi har en väldigt bra landningsplats, nära men inte i anslutning till stall, ridhus och transportparkeringen som används vid tävling.
Dom brukar landa där, men troligtvis var det en "orutinerad" pilot utan vana vid just hästtävlingar som kom.
Men nu får vi i alla fall tummen ur och skriva nya rutiner vid olycksfall på tävling. Vi har väl varit så vana att de vet var de ska landa.:o
Är ju jättebra att du/ni tar upp det med de berörda :up:
Ser alltför ofta att folk ventilerar sitt missnöje i sociala medier, men struntar i att kontakta den det berör. Det leder ju knappast till förbättring!:p

Är ju jättebra att du/ni tar upp det med de berörda :up:
Ser alltför ofta att folk ventilerar sitt missnöje i sociala medier, men struntar i att kontakta den det berör. Det leder ju knappast till förbättring!:p

Tack :)
Ja, det hade ju inte hjälpt oss förbättra våra rutiner genom att ventilera det på facebook mm
För i slutändan var det ju där det brast, att vi inte hade rutiner för hur man agerar när helikoptern dyker upp.
Men nu vet vi att man ber SOS koppla över till piloten så man kan instruera var han ska landa säkrast :up:

Sen kan jag bli lite ledsen i ögat på reaktionen från vissa av de tävlande och deras föräldrar

Nej vi har inte valt att det ska bli ett långt uppehåll pga att det ligger en skadad 10 åring på banan.

Man flyttar inte en person med smärta i nack/ryggskada bara för att du och ditt barn inte orkar vänta.
Du behöver inte bli sur och grinig. Nästa gång kanske det är ditt barn som ligger där?

Ja det kanske i slutändan var vårt fel helikoptern landade dumt, men det var inte så att vi ville era hästar skulle bli skrämda med flit.

Sen kan jag bli lite ledsen i ögat på reaktionen från vissa av de tävlande och deras föräldrar

Nej vi har inte valt att det ska bli ett långt uppehåll pga att det ligger en skadad 10 åring på banan.

Man flyttar inte en person med smärta i nack/ryggskada bara för att du och ditt barn inte orkar vänta.
Du behöver inte bli sur och grinig. Nästa gång kanske det är ditt barn som ligger där?

Ja det kanske i slutändan var vårt fel helikoptern landade dumt, men det var inte så att vi ville era hästar skulle bli skrämda med flit.

Fy vilka trista människor det finns. Snacka om att inte kunna se utanför sin egen egoistiska bubbla.

Bra att du pratade med ansvariga och att ni kan hitta nya bättre rutiner.

Vi har flera kartor på anläggningen där jag har min häst med GPS koordinater för 3 alternativa helikopterlandningsplatser. Väldigt handy om man behöver

Fy vilka trista människor det finns. Snacka om att inte kunna se utanför sin egen egoistiska bubbla.

Bra att du pratade med ansvariga och att ni kan hitta nya bättre rutiner.

Vi har flera kartor på anläggningen där jag har min häst med GPS koordinater för 3 alternativa helikopterlandningsplatser. Väldigt handy om man behöver

Bra ide :)

Liknande trådar

IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 418
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 281
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hyresrätt villa
  • Motionscykel?