Sv: "Alternativa" rasers förutsättningar för dressyr
Jag tycker inte om att visa filmer på forumet på min heller...men jag gör det iaf...och så hoppas jag att du visar en video på din islänning!
För vi är många som vill se henne nu... så jag bjuder till med en video på min arab och kom igen...nu vill se se en snutt på din...
klick
(min är fd hopphäst och fd avelshingst som på äldre dar skolas om till dressyrhäst)
Fast varför göra saker man inte vill? vad får du ut av de??
Jag får inte ut nått av att lägga ut varken bilder eller filmer här längre,
Och som en här sa folk tycker de bara är skit så varför ska jag då lägga ut mer?? Vill ni bara se skit?
Buke är buke och ska man lägga ut bilder och filmer här ska de va perfektion annars blir man påhoppad om att vara en dålig människa som rider sin häst så dåligt och att det är synd om hästen.
Min häst är under utbildning och den filmen jag visade är just under ibörjan av en ny rörelse (första veckan) och tycker folk är fruktansvärt orättvis mot min häst framförallt som kräver att min häst skall utföra en ny övning med perfektion.
Sedan denna film filmades har min häst blivit 100ggr bättre och starkare och utför övningen betydligt bättre.. Men det är ju så det funkar men inte på Buke, här skall hästar inte få va under utbildning utan de föds färdigutbildade
Man måste skilja på 2 saker.
En häst som är dåligt utbildat och verkligen rids dåligt
Och en häst som är under utbildning och går lite hackigt en tid tills de nu man håller på och lär in befästs hos hästen.
Och på filmen filmas det en häst som presis har fattat en ny sak och även om det inte är 100% korrekt med vinklar och ryggverkan är hon otroligt duktig och vi är glada att hon fattar åt vilket håll vi vill ha henne åt.
Hon älskar att utföra sin nya övning och även om det inte är 100% så berömmer vi henne för att hon försöker.
Och de blir lite missuppfattningar här och där från hennes sida så gör det inget.
Det betyder ju inte att vi är nöjda och alltid kommer rida så, nej utan att vi jobbar vidare frammåt och hela tiden blir bättre och bättre.
Så här har du en utförlig förklaring till varför jag inte längre lägger ut filmer eller bilder här.
För jag har ingen lust att faktiskt få höra hur jävla dåliga vi är när så inte är fallet.
Det räcker med att de som ser oss rida berömmer oss och tycker vi är otrolligt duktiga och som faktiskt peppar oss och gläds med oss i våran utveckling.
Det blir man ju glad över och det är sånt som jag behöver nu i våran utbildning att höra att det går bra och inte hur otroligt sopiga vi är här ute p åBuke.
Men som jag sagt är folk som vill se oss mkt välkomna hem till oss och se oss rida i ridhuset istället.