Alternativ till Krafft Miner VIT

wrangler

Trådstartare
Finns det? Dvs ett multimineral foder med så låg Ca/P kvot som möjligt.

Det är slut överallt, fick tag på en sista säck och två hinkar i grannstaden men sedan var det slut där också, det är slut hos leverantörerna och ingen verkar veta när det kommer tillbaka... Suck!

Sv: Alternativ till Krafft Miner VIT

Edel har en lågkvotmineral kvot 1.

Annars kan du köpa råvaran mononatriumfosfat och kombinera med något annat mineralfoder tex Vitafor Power som inte innehåller så mycket kalcium!

Sv: Alternativ till Krafft Miner VIT

Tack, ska kolla upp detta!

Det smidigaste vore ju att hitta ett o samma som innehåller allt i lagom mängd, jag hatar att pyttsa med en massa olika *lat* :D

Men jag mailade Krafft och det ska inte alls vara slut, fattar inte var alla åf jag pratat med (Granngården lite hör o var) har fått det ifrån då???

Men det är värt att kolla upp alternativ ändå, vem vet kanske hittar något bättre/billigare!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 997
Senast: Maniac123
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar