krambanan
Trådstartare
Bor idag på en liten liten hästgård med mitt ex. Vi ska separera. Jag vill köpa ut honom ur gården. Billigare än som vi bor nu kan jag inte göra om jag hyr lägenhet och jag kan definitivt inte ha kvar djuren (två hästar bl a) om jag ska behöva stalla in dom också. Dessutom kan jag få in pengar på att hyra ut stallplatser (har gjort det innan) och våran stora verkstad/garage (nu använder exet den). Dvs jag skulle i princip kunna bo nästan "gratis". Och ja jag fattar att det inte blir gratis men det skulle täcka lätt vad lånen kostar varje månad. Driften är väldigt låg och jag har sparad buffert till ev akuta reparationer.
Huset är värderat till 2 miljoner. Vi har lån på 1,5 miljoner. Av olika anledningar får jag köpa ut exet för vad vi har lån på. Jag har i värsta fall möjlighet att gå in med 500 000 kontant och behöver då "bara" låna 1 miljon.
Men ingen bank vill låna mig ens 1 miljon? Dom pratar bara om sina kalkyler och schablonbelopp. Hyresintäkter räknas tydligen inte som en inkomst. Alla äter visst ute för 2000 kr i månaden och är man tjej och 33 år så köper man mycket smink och kläder. SUCK!
Vad finns det för alternativ? Jag vill verkligen inte behöva flytta? Isåfall blir det en flytt 30 mil närmare familjen men då får jag offra vänner och fast jobb sen 2011 som jag älskar och tjänar hyfsat på.
Hjälp? Någon idé?
Huset är värderat till 2 miljoner. Vi har lån på 1,5 miljoner. Av olika anledningar får jag köpa ut exet för vad vi har lån på. Jag har i värsta fall möjlighet att gå in med 500 000 kontant och behöver då "bara" låna 1 miljon.
Men ingen bank vill låna mig ens 1 miljon? Dom pratar bara om sina kalkyler och schablonbelopp. Hyresintäkter räknas tydligen inte som en inkomst. Alla äter visst ute för 2000 kr i månaden och är man tjej och 33 år så köper man mycket smink och kläder. SUCK!
Vad finns det för alternativ? Jag vill verkligen inte behöva flytta? Isåfall blir det en flytt 30 mil närmare familjen men då får jag offra vänner och fast jobb sen 2011 som jag älskar och tjänar hyfsat på.
Hjälp? Någon idé?