Sv: Allvarlig vargincident i Edsbyn
Dialog???
Sensationella uppgifter om vargar som äter barnen först, kvinnorna och sedan männen. I Ryssland ett stort problem och dessutom en vargstam som är mycket stor. Men man kan inte hitta den...
Du får sakliga argument tillbaka Islandsmalin från en officiell hemsida som torde anses vara både kunnig och seriös.
Om det inte duger eller att du inte tål att bli emotsagd så var det väl ingen större idé att lägga det första inlägget?
På Senior är jag ibland. Backar du ur direkt någon har invändningar där också?
Lägg i stället ut uppgifterna här.
Var det en officiell resa jägareförbundet gjorde, vilken position i förbundet har din mans morfar?
Hur många barn? Hur många kvinnor och har vargarna alls orkat ta några män i år?
Vem hävdar detta i Ryssland, hur ser statistiken ut?
Annars är det ju ytterst oansvarigt att sprida skrock i en så viktig fråga. "Råtta i Pizzan"-effekten är välkänd.
mvh
.
När jag mockade i stallet igår så tänkte jag mycket på det här med vargen och kände då att jag måste lägga in ett belägg för vad jag skrivit och därför gick jag in här igen, trots att jag sagt jag inte skulle det!!
Det hade du rätt i, jag skulle inte backat ur...
Jag har läst det du skrivit tidigare och trots att jag inte delar din mening har du ju rätt i mycket som du skriver och du är ute efter fakta och det respekterar jag, trots att du gör dig ibland dummare än du troligtvis är, och det är synd för då tappar du respekt, ja min iallafall men detta är ju endast min åsikt, och den delar du ju inte:smirk:
Jag bad min man leta upp lite fakta för att ge dig något att leta efter, då du fortfarande ej har PM'at mig om uppgifter.
Varför skulle jag lägga ut personuppgifter här, för att du, en anonym person säger att du tycker det? Jag ifrågasätter inte din anonymitet, du har, som jag skrev till tjejen innan, rätt till den. Men kräv inte att andra ska röja sin, då de endast är omtalade och inte är DOM som skriver här! Däremot har du rätt i, som du skrev, att veta vad mitt inlägg hade för faktaunderlag...
Jag hittade grundkompendiet och då hittade jag lite källförteckningar och det kan jag sätta ut! Så leta upp detta, jag har själv inte letat upp denna utredning eller bok, för jag litar på vad mina släktingar säger.
Norskt institut för naturforskning (NINA) publicerade 2002, "En tverrfaglid utredning FLYKTEN FOR ULVEN", med beteckningen "NINA Oppdragsmedling 722"
Norges Miljöverndepartement har bekostat denna utredning, som är på 110 sidor och redovisar ett stort antal fall där människor dödats av varg. Även Dr Elis Pålssons översättning av ryska rovdjursexperten Michail Pavlovs bok "Vargens näringssök och människan", redovisar många vargdödade människor i Ryssland och Finland.
Jag citerar även ytterligare en sak som står i kompendiet:
Det finns samtidigt ett stort antal dokumenterade fall då vargar angripit och dödat människor, främst barn och kvinnor, och förtärt dessa som "bytesdjur". Även vuxna män har dödats av varg, ex skogshuggare.
Men som sagt, någon källförteckning till det ovan skrivna har jag förstås inte, det står ju bara i kompendiet!
Men om jag förlitar mig på detta kompedie lika mycket som du förlitar dig på den där hemsidan "De5stora" så...
Nu har du fått lite fakta, kanske du inte är så kvick i att dra förhastade slutsatser nästa gång?
Snälla, ge mig ett bättre intryck av dig så jag blir intresserad av vad du har att säga istället för att smutskasta...
Håller med dig där "Bulleribock" (även om du är för vargen.)