Sv: Alltid samma ryttare som blir placerade
kan tänka mig att vissa nöjer sig med å rida lätta klasser av olika skäl, de har en häst med begränsad kapacitet, de har själva begränsad kapacitet, kanske är höjdrädda, har inte ekonomi till att köpa en ny häst osv
kan ta ett ex, vet en häst som är super på 1.10 höjd å placerar sig med vinser men i 1.20 så går den inte alls lika bra, utan den måste ligga perfekt på varje hinder för att ta sig runt. så då kan jag förstå att ryttaren väljer att hoppa 1m å 1.10, för vill hon hoppa högre får hon ju köpa ny häst å det är ju inte alla som vill eller har råd till det.
förra året så gick min häst med en hel del placeringar i 1.10 och 1.20 å alla "tjatade" på mig att rida 1.30, men jag tyckte inte att jag var riktigt redo för det och ville inte stressa , men i år har jag startat 2st 1.30 rundor med bra resultat och är jätte nöjd över att jag väntade.
men som idag ex startade jag 1.10 och 1.20 för att jag inte har tävlat sen i juni och hon inte är hoppad så mycket nu i sommar, så då ville jag ge henne en lätt tävling för att sen ta upp henne till 1.30.