Allt går faktiskt jätte bra!!

Sv: Allt går faktiskt jätte bra!!

Calazirya skrev:
Trodde såklart att hon menade Mellan Schnauzer , är väl den ras som kallas mellis...

Aja då var det väl saksamma ;)
Ha ha, så det kan bli... :D Jag vet att jag har diskuterat mellanpudel med Tippan förut någon gång så jag tänkte inte mer på att mellis kunde vara något annat också. :p

Ja Mellis som i mellanpudel!! Vi har haft alla storlekar. Även stor. Men ingen uppfödning på de stora.

Tippan skrev:
Ja Mellis som i mellanpudel!! Vi har haft alla storlekar. Även stor. Men ingen uppfödning på de stora.

Men för att undvika missförsdånd så kanske ni pudelanhängare kan säga lock-mellis, så kan vi schnauzerfreaks säga sträv-mellis.

Men jag har inte ens en mellis alls, utan bara en minihund... :crazy:

Eller kort och gott bara Schnauzer, eftersom de inte heter mellan längre :-)))

Grana som inte ger sig, och vägrar säga mellan :-))

Håller med Grana! Kort och gott Schnauzer, kan det bli enklare. :D

Jag känner till det där med att basen i en katt/hundmat ska stå först och det gör den också, men skillnaden är (säger min katts uppfödare) att om det är tex. kyckling i ett foder, så anger det billiga fabrikatet kycklingens färska mängd.
(det blir ju mindre när köttet är torkat)

Inte som de dyrare som skriver hur mycket det är först EFTER köttet är torkat.
RC påstår iaf att de inte har nåt genmanipulerat i sitt foder.
Men jag gillar inte riktigt utländska foder trots att det är av finare fabrikat eftersom man inte vet riktigt vart köttet kommer från.

Om man har hittat salmonella i lantmännens foder så skulle det ju ännu lättare kunna finnas i ett katt/hundfoder.

Senast ändrad av en moderator:

Det finns bra SVENSKA foder, med SVENSKA råvaror!
Ta ROBUR tex. Det är den "finare" varianten av doggy kan man säga. Den tillverkas alltså av doggy, men är ett jättebra foder.

Mela skrev:
Till er som va emot rottweiler/bordecollie...hon är hur fin som helst,lättlärd som attans och lyssnar bra så jag är nöjd med mitt köp, har avmaskat och det visade sig att hon inte hade mask heller,..underbart och uppfödaren hade pedigree och det funkar bra,även veterinären säger att det är ett bra foder...tjiii fick ni som va så negativa :smirk:

här e hon...lilla DIVA :love:
Buse.jpg
Det finns alltid folk som har åsikter,hund-häst folk(inklusive mig själv) är ett släkte för sig! :D
Det enda man kan göra är att ta till sig det som man själv tycker verkar logiskt och kan tro på resten får man strunta i :angel: .
Angående foder så är det ju så att vissa hundar funkar bra på vissa foder medans andra inte gör det.Vi har själva provat en massa foder till våran "klåd schäfer",alltifrån vet.foder till det billigaste man kan hitta...vet du vad han äter nu? Jo,det billigaste fodret och han är helt klådfri! :rofl: .Det är väl jättekul att du trivs med din hund och att allt känns bra,korsning eller ej så kan ju alla hundar förändras när dem blir könsmogna...Kul iallafall att du är nöjd!

Tråden skapades för över 3 mån sedan, sista inlägget gjord 31/5...Fast om du inte märkt än så länge, villket jag gjort..så brukar det bli så här på Hund-Buke = MIN i aktagelse och erfarenhet.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 210
Senast: Modig_Korn
·
J
Ridning Hejsan! Har en varmblodsvalalck på 10 år på foder. Han är väldigt snäll och lättlärd för övrigt och super go att hålla på med...
2
Svar
22
· Visningar
3 143
Senast: zabby
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 765
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar