B
bumbi_608
Sv: allroundsadel
jo där håller jag me dig exakt har en sigma syntet allround och den tycker jag är mer som en hop en allround då man har ett bra stöd när man hoppar dock så hoppar jag inte så högt i den inte över 120cm.
super sadel som både var billig o skön
Jag kan ibland inte se skillnad på vad som är hoppsadel och vad som är allroundsadel. Det finns många hoppsadlar som inte är extremt utformade för hoppning och det finns många allroundsadlar som är utformade mot hopp. Så jag tycker att det spelar ingen roll vad sadeln kallas så länge den passar det man vill använda den till. Ska man inte hoppa höga höjder så duger en allround utmärkt om man låter bli att välja en modell som är utformad mot dressyr. Likaså finns det många hoppsadlar som duger utmärkt som sadel att ha ute i terrängen. Så mitt råd är, strunta i beteckningen!Köp en sadel som verkar passa det du ska ha den till.
jo där håller jag me dig exakt har en sigma syntet allround och den tycker jag är mer som en hop en allround då man har ett bra stöd när man hoppar dock så hoppar jag inte så högt i den inte över 120cm.
super sadel som både var billig o skön