Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Skickade 5 målarböcker i dag, 125 kr in. Totalt 255 kr in på målarböcker. Har plockat fram mina pussel. Hoppas på att de öppnade och använda har alla bitar, det ska de ju ha, men jag kan ju inte lägga dem nu och garantera det? Behöll ett med en ferrari på förstås... Tog fram mina nintendo ds också, ska sälja det ena och alla spel utom ett mariospel. Hittade två byggsatser också. Sådana där bilbyggsatser man limmar ihop och målar osv. Mini coopers, kan inte själv bygga ihop dem men vägrar göra mig av med dem....
 
Skickade 5 målarböcker i dag, 125 kr in. Totalt 255 kr in på målarböcker. Har plockat fram mina pussel. Hoppas på att de öppnade och använda har alla bitar, det ska de ju ha, men jag kan ju inte lägga dem nu och garantera det? Behöll ett med en ferrari på förstås... Tog fram mina nintendo ds också, ska sälja det ena och alla spel utom ett mariospel. Hittade två byggsatser också. Sådana där bilbyggsatser man limmar ihop och målar osv. Mini coopers, kan inte själv bygga ihop dem men vägrar göra mig av med dem....
2-3st av pussel jag lagt ut är sånna som jag inte lagt men säljer av annan anledning. Är köpta av andra dvs. öppnade nån gång, inte riktigt lust räkna 1000bitar så hoppas är inga problem med dom. Så sälj på :D
 
@DarkInNight Jag tvungen att testa ta ut mina pengar, för nyfiken. Enda gången jag fick använda BankID var behövde logga in på min bank för se vad för nummer jag har på bankkontot 😅

Vet förekommer en del får meddelande att man ska logga in med BankId för slutföra affären (scam mao) , bankid behövs inte för slutföra någon affär! Måste va något sådant hon råkat utför.

Så vet man hur en Vinted affär ska gå till, säger faktiskt ganska säker app - kan likväl bli lika lurad på FB osv.
 
Defekt gräsklipparrobot blev såld som reservdelsrobot och så lämnade jag in tre mindre försäljningar till postombudet :)

Har inte fått någon mer kontakt med hästprylsloppisen så har inte kunnat packa och skicka iväg, jag som sett fram emot det :( men det är ju helg så hon jobbar nog inte.
 
Nu befinner jag mig den situationen att jag har för mycket prylar... Efter mer än 40 år så är jag nu hästlös. Det är hjärtskärande att börja plocka bland allt men min fråga är var det kan vara bäst att lägga ut annonser för att få sålt. Jag har inte Facebook och kommer aldrig att skaffa det heller.

Jag har väl i princip allt man kan tänka sig typ två giggar, 4 selar, 3 sadlar vidare ner till helt nya flugmasker i sadelkammaren. Det finns ridbaneharv, hindermaterial osv osv. Hjälp!
 
@marti130 beklagar.
Större saker kan blocket fortfarande funka, eller hästnet. Det är nog mina bästa tips utanför facebook.
Jag hade även 40 fyrkantsbalar av 2023 års skörd kvar. Den annonsen la jag på blocket och det funkade, alla sålda på tre dagar! Ska nog prova hastnet för vagnar, selar och sadlar. Dottern har ju facebook så kanske kan involvera henne mot provision...
 
Jag hade även 40 fyrkantsbalar av 2023 års skörd kvar. Den annonsen la jag på blocket och det funkade, alla sålda på tre dagar! Ska nog prova hastnet för vagnar, selar och sadlar. Dottern har ju facebook så kanske kan involvera henne mot provision...
Det låter som en bra plan! Jag vet två butiker irl som tar emot och säljer begagnade saker också, kanske finns i ditt närområde med?
 
La ut ena Nintendo DS med 10 spel, två laddare, väska och två extra små fodral till spel för 200 kr och redan inom 5 minuter slängde 3 personer sig över annonsen! Tyckte inte jag var såååå billig men det var jag kanske... En kille som var först ska swisha mig sa han och så ska vi mötas i morgon- om det nu blir så, annars så får jag väl ta nästa på "listan"...
 
La ut ena Nintendo DS med 10 spel, två laddare, väska och två extra små fodral till spel för 200 kr och redan inom 5 minuter slängde 3 personer sig över annonsen! Tyckte inte jag var såååå billig men det var jag kanske... En kille som var först ska swisha mig sa han och så ska vi mötas i morgon- om det nu blir så, annars så får jag väl ta nästa på "listan"...
Har du kollat upp vad de är värda?
Tänker så du inte gör en dålig affär
 
La ut ena Nintendo DS med 10 spel, två laddare, väska och två extra små fodral till spel för 200 kr och redan inom 5 minuter slängde 3 personer sig över annonsen! Tyckte inte jag var såååå billig men det var jag kanske... En kille som var först ska swisha mig sa han och så ska vi mötas i morgon- om det nu blir så, annars så får jag väl ta nästa på "listan"...
Screenshot_20240602_210859_Tradera.jpg


Jag är dåligt insatt i de olika konsolerna, vad de betyder och så. Men jag sökte på tradera och denna DS med spel såldes för 3500 kr
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 439
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 714
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp