Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag försökte nyligen fota en klänning på mig för att visa storleksbedömning, såg frågan på kvällen, skulle fota på dagen, hann få "?" och tror det även var någon mer fråga innan jag hunnit ta bild. Vilket var väl okej för mig. Person la bud... jag tog det... Inget efteråt:confused::confused::confused:

Jag brukar inte be om mått men jag har frågan om storleken då min syn inte går ihop med Vinted där:D Fota lapparna eller skriv ut vad som står i plagget. Nu funderar jag på att be någon som lagt flera t-shirts prydligt ihopvikta att visa ärmarna... Vanligt på t-shirts men jag vill ju veta om tröjan går in i armhålan eller låter mig andas:o

Men jag får ändå inte köpa mer just nu :angel: bara lägga upp! (ok ett liiiitet pussel på loppis idag kan ha slunkit med or not)
 
Tom på en skyltdocka? Då kan det väl knappt bli tydligare.😂
Kan sakna att ha en själv när jag ska foto till annonserna. Blir ju så mycket bättre än när man ska försöka få till något bra och tydligt på en galge/golv.


Det här är min "första" med så många frågor. Någon enstaka fråga har jag fått och även själv ställt, men hon nu känns väldigt osäker/noga. Jag hade förstått om den kostade 200 men inte för en tjuga.
Är en trekants snörbikini så svårt för mig och bedöma. Beror ju helt på bh storlek och annat hur den sitter på sen, oavsett storlek på plagget. 😅

Hon ska iaf återkomma senare när hon mätt en befintlig bikini. Så håller tummarna att hon köper den. Eller ja att någon iaf köper bikinin den närmsta tiden. :angel:
Jag brukar faktiskt vara så fräck och sluta svara/inte genomföra köp när de ställoer orimligt många och konstiga frågor. De brukar nästan alltid ha något att klaga på när varan kommer. Jag hade en som gnällde över att jag minsann mätt fel på en cm i axel vidd på en blus. Alltså.... Jag mäter så gott jag kan men såklart kan man manipulera tyg så det skiljer cm åt vardera håll. :banghead:
 
Jag brukar faktiskt vara så fräck och sluta svara/inte genomföra köp när de ställoer orimligt många och konstiga frågor. De brukar nästan alltid ha något att klaga på när varan kommer. Jag hade en som gnällde över att jag minsann mätt fel på en cm i axel vidd på en blus. Alltså.... Jag mäter så gott jag kan men såklart kan man manipulera tyg så det skiljer cm åt vardera håll. :banghead:
Åh nej. Hoppas inte detta är en sådan. :nailbiting:
Vill verkligen inte ha mer krångel. Räcker gott och väl för mig den senaste tiden.

Jag la bara en tumstock rakt över och tog en bild, så får hon tolka själv. Så lägger över ansvaret. Förhoppningsvis... :angel:
 
Någon som sålt via någon facebookgrupp? Ena annonsen står som publicerad och har fått svar där och andra annonsen står som tillgänglig, men har inte fått ett enda svar alls så funderar på om den inte ens är publicerad?
 
En person vill att jag skickar några målarböcker och det kan jag ju göra. Men hur gör jag smidigast? Jag har varit hemma från jobbet pga epanfall i dag och är rätt trött i knoppen och har svårt att tänka känner jag. Hittar ingen låda hemma, så hur kan jag packa det smidigast? Kan man forma kartong runt kanterna så de inte blir stötta och sedan stoppa ner i några papperskassar och tejpa igen?
 
En person vill att jag skickar några målarböcker och det kan jag ju göra. Men hur gör jag smidigast? Jag har varit hemma från jobbet pga epanfall i dag och är rätt trött i knoppen och har svårt att tänka känner jag. Hittar ingen låda hemma, så hur kan jag packa det smidigast? Kan man forma kartong runt kanterna så de inte blir stötta och sedan stoppa ner i några papperskassar och tejpa igen?
Det tror jag, med reservation för att jag själv är lite yr i huvudet och har aldrig skickat målarböcker.
Jag brukar försegla allt jag packar i papperspåsar och kartong med packtejp som går från alla sidor, på samma sätt som man knyter snöret på ett paket. Inbillar mig att det håller ihop bra då 😄
 
Det tror jag, med reservation för att jag själv är lite yr i huvudet och har aldrig skickat målarböcker.
Jag brukar försegla allt jag packar i papperspåsar och kartong med packtejp som går från alla sidor, på samma sätt som man knyter snöret på ett paket. Inbillar mig att det håller ihop bra då 😄
Det tror jag nog, packtejp är bra! Hoppas det finns på ICA för har ingen hemma nu! :)
Hur räknar man ut vikten? Så att hon vet vad frakten blir? Jag är så förvirrad hahaha!
 
Jag körde lite grejer till återbruket idag. Bland annat en stor hög krukor som jag fått, och där jag sorterat ut de jag ville behålla.
 
Det tror jag nog, packtejp är bra! Hoppas det finns på ICA för har ingen hemma nu! :)
Hur räknar man ut vikten? Så att hon vet vad frakten blir? Jag är så förvirrad hahaha!
Lite tråkigt jobb om man inte har en våg hemma, googla på målarböckerna/ISBN, har du tur står det vikt på de olika bokhandlarna på nätet :)
Generellt är målarböcker rätt tunga, de kan lätt väga 0.5 kg styck nästan, så det är inte värt att chansa. Det kan vara bra att köpa en brevvåg, deg brukar finnas billigt på Clas Olsson, ica maxi osv.
 
Lite tråkigt jobb om man inte har en våg hemma, googla på målarböckerna/ISBN, har du tur står det vikt på de olika bokhandlarna på nätet :)
Generellt är målarböcker rätt tunga, de kan lätt väga 0.5 kg styck nästan, så det är inte värt att chansa. Det kan vara bra att köpa en brevvåg, deg brukar finnas billigt på Clas Olsson, ica maxi osv.
Går det inte att väga på hushållsvåg eller personvåg? Känner inte riktigt för att köpa våg för några målarböcker som går lite trögt att sälja :D
 
Fått svar från hästsecondhandbutiken men inte någon fraktetikett.
Blir lite frustrerad och osäker om jag vågar skicka ivägmina grejer när det är så låg svarsfrekvens på mailen, inte hittar jag något telefonnummer så jag kan ringa heller.

Har åtminstone fått ett bett sålt på tradera, 120 kr in.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 439
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 710
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp