Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Fick upp en hel del julpynt igår på Vinted. 2 julgranspynt sålda, och av wwf tomtarna jag la upp här om dagen är det bara 5 av 15 kvar :)
Har börjat projektet städa syrum idag. Kastat lite gamla "prov-bhar", nån snutt resår osv, men mest bara försökt få allt på rätt platser och göra plats för pyssellasset. Det går sådär 😅

Har varit och härjat i förrådet och insåg att det finns typ två kartonger med urvuxna babykläder.. ska försöka göra ett litet paket till en vän, men sen får vi se om jag pallar försöka sälja eller bara ska skänka allt.
Har två stora påsar ytterkläder i olika varianter också men de får stanna så länge tills vi vet vad bebisen behöver när han blir större.

Började rensa skrivbordet igår. Det har samlats "att sälja grejer" där i brist på bättre plats och såg för j-vligt ut innanför luckan.

Men kom på nu att det finns ju plats i vinted-lådorna nu när jag sålt av.
Så en av lådorna får bli en "att sälja" istället.

Lite mer ordning blir det allt, bit för bit 😃

Jag gick igenom resten av mina band, spets och resår igår så nu är en halv kasse slängt och en hel låda utsorterat för att säljas. Byrålådan där allt har legat blev plötsligt väldigt tom! Nu ska jag bara palla att lägga ut allting också.
Funkar det med sådant på vinted eller är det facebookgrupperna som gäller?

Minirensning på kryddpåsar.

En med utgång 2014...
Jag vinner :banana: 🤣🤣🤣
Saltet gick inte att läsa, men det är bara den andra förpackningen jag köpt sedan jag flyttade in 2009 så det är möjligt att det är utgånget också 😅
IMG_3549.webp

Fick förfrågan på tre burkar i porslin jag har, till kaffe, flingor osv. Hämtade dem ute i förrådet och den vita färgen under glasyren har spruckit under tiden de legat där. Filmade det och berättade att varje burk väger ca 1 kg st. Hon hoppade av köpet. Synd, annars hade jag haft något mindre här. Men trist på burkarna att de inte pallade ligga där ute. Tycker inte det stör alls själv, rätt snyggt ändå, men de ska ju inte se ut så förstår om det påverkar andra.

Jag tror jag helt enkelt får ta och lämna det till second hand eller så.

Jag tycker det där är lite spännande. Jag tycker att jag rensar bland kryddor relativt ofta, kanske 1-2 gånger om året, och ÄNDÅ dyker det upp en sån där från hedenhös typ varje gång 😂 börjar fundera om det är någon som jävlas med mig (trots att jag bor själv) 😂
Du har kanske råkat köpa refill och fyllt i den gamla glasburken?
Då stämmer ju inte bästföredatum.
Vilket jag kom på när jag skulle gå igenom kryddburkarna, då jag har köpt många refillpåsar. Bäst att ändra bfd till påsarnas datum då......

Du har kanske råkat köpa refill och fyllt i den gamla glasburken?
Då stämmer ju inte bästföredatum.
Vilket jag kom på när jag skulle gå igenom kryddburkarna, då jag har köpt många refillpåsar. Bäst att ändra bfd till påsarnas datum då......
Nej det är sällan jag gör det faktiskt :)

Salt har inte bf samma som socker. Men mina burkar har aldrig bf heller och jag flyttar om kryddorna i burkar hela tiden. Men bf på torra varor tar jag inte så allvarligt på.
Det står bäst före och ett oläsbart datum på mitt salt.
Jag tar inte heller det på så stort allvar på torrvaror. Så länge det inte kryper iväg så går det att äta typ 😂

Det står bäst före och ett oläsbart datum på mitt salt.
Jag tar inte heller det på så stort allvar på torrvaror. Så länge det inte kryper iväg så går det att äta typ 😂
Ok. Kryddor köper jag bara i lösvikt eller odlar själv så finns inga datum då. Dexsalten jag köper har inte datum.

Fick ett ryck och städade medicinlådan. Hittade oöppnad utgången flytande Alvedon från tiden då ungarna var sjuka JÄMT.

Så otroligt skönt att få slänga den.

Fann en massa annan medicin också som inte fungerat eller som inte längre behövs och även det skönt var väldigt att rensa ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 521
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 599
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 975
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden