Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag har likadant som dig, och har skrivit i min info att jag inte skickar med UPS.

Ibland väljer en köpare UPS ändå, men när jag förklarat så har det inte varit några problem att annullera köpet, lägga upp på nytt, och köparen köper igen med rätt frakt 🙂

Det är inte rimligt att åka flera mil för att lämna ett paket!
Håller helt med. Hade det inte varit för att han ändå skulle dit idag hade jag bett henne ändra. Den här gången löste det sig, även om det för mig är obegripligt att man väljer ups för inrikes små paket..

Jag la ut dem på ”Sytokar köp säljs med sunt förnuft”, satte 20kr/styck och fotade framsida + modelluppslag. :)
Tack, ska testa det tror jag! Har varit lite avskräckt från att testa, med tanke på frakten.. men det låter ju som att det kan vara värt besväret ändå.

Hoppsan, en köpare på Vinted har köpt 18 artiklar 🤣 800 kr in (hen fick lite prutat trots jag har 20% på bundle över 5 saker). Hen ville prita till 750 från 830, kontrade med 800 och det godkändes. 2 inbundna böcker, 11 pollux böcker, 4 samlartomtar från WWF, en annan tomte och så en hög med "mobilband" eller vad såna snören kallas.

Fjorton paket ute och åker i min app. Får tvinga mig själv att inte gå in i post ord appen och kolla för ofta för då får man ju hjärtsnurp. Jisses vad paketen velat fram och tillbaka nu under postkaoset.
Hålet tummarna att alla kommer fram till sina nya ägare.

Hoppsan, en köpare på Vinted har köpt 18 artiklar 🤣 800 kr in (hen fick lite prutat trots jag har 20% på bundle över 5 saker). Hen ville prita till 750 från 830, kontrade med 800 och det godkändes. 2 inbundna böcker, 11 pollux böcker, 4 samlartomtar från WWF, en annan tomte och så en hög med "mobilband" eller vad såna snören kallas.
Men så kul! :bump:

Lagt upp ett halsband och passande örhängen på Vinted. Hittade det där jag har pysselverktyg och annat.
Blev nog kvar där medan jag lagade det ena örhänget som var trasigt när jag fick det.

Hade säkert någon plan för det hela men då jag inte kommer ihåg själv, fick det åka upp på annons. Är ändå inget jag själv köpt utan ett felskick där säljaren blandade ihop mitt och en annan köpares paket. 😅

Hittade ett par skor från min högklackade karriär. Inte en chans att jag kan gå i dem nuförtiden :rofl: Så ut på annons med dem. Har säkert mer skor jag skulle kunna sälja eller slänga. Av någon anledning sparar jag skor som är helt utslitna..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 522
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 600
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 975
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar