Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag har rensat ut ännu fler strumpor (slängs i takt med att det går hål på dem - då är de redan väldigt slitna. Trådslitna strumpor lagar jag inte.). Inte många par kvar nu av mina vanliga svarta (har några låga ankelstrumpor som jag gått över till just nu). Snart dags att köpa nya, kanske 😅 .

... fick iväg vintedgrejerna till slut. Glad man har så många dagar på sig.

Och så blir det ju flera hundra till kontot
Så segt bara att vänta på att få in pengarna 😅 jag har 1600 på "inkommande", varav 800 kr skulle ha kunnat komma redan i fredags typ då köparen hämtade ut paketet då men ännu inte godkänt 😬 får dom iof automatiskt ikväll vid 21 typ om hen inte säger att nått var fel, men ändå störande med dom som inte godkänner direkt.

Så segt bara att vänta på att få in pengarna 😅 jag har 1600 på "inkommande", varav 800 kr skulle ha kunnat komma redan i fredags typ då köparen hämtade ut paketet då men ännu inte godkänt 😬 får dom iof automatiskt ikväll vid 21 typ om hen inte säger att nått var fel, men ändå störande med dom som inte godkänner direkt.
Jag har just varit en sådan irriterande köpare. Velade in i det sista på om jag skulle rapportera eller inte, men avstod till slut. Säljaren hade packat en bok i bara mailingbag (av kass kvalité) så de. Hade gått sönder och boken fått märken. 😔
Trist på en julklapp…

Jag har just varit en sådan irriterande köpare. Velade in i det sista på om jag skulle rapportera eller inte, men avstod till slut. Säljaren hade packat en bok i bara mailingbag (av kass kvalité) så de. Hade gått sönder och boken fått märken. 😔
Trist på en julklapp…
Trist! Hoppas du ändå meddelade säljaren att det var dåligt packat?

Trist på en julklapp…
När jag köper kurslitteratur verkar det vara mer eller mindre standard att skicka böcker först packade i en plastpåse och med en papperspåse för organiskt avfall utanpå. Har hittills funkat bra varje gång :up: !

När jag köper kurslitteratur verkar det vara mer eller mindre standard att skicka böcker först packade i en plastpåse och med en papperspåse för organiskt avfall utanpå. Har hittills funkat bra varje gång :up: !
Låter precis som Studentapans packguide 😁 Jag har hittills haft en massa käckt förpackningsmaterial kvar så jag har inte testat det än, men bra att det funkar! Eftersom jag köper böcker i samma takt som jag säljer skickar jag just nu i gamla Bokuskartonger 😆

Åh, när det är så mycket pengar vill man ju ha det godkänt så snabbt det går !

Kors i taket, jag har rensat ur pärmen med utskurna vinyltryck och kastat typ allt! Har en shilouette cameo 3, och köpte den kanske 2016/2017, och många av trycken är utskurna där i början när jag lärde känna maskinen 😂🙈 man brukar säga att vinyl "håller" i två år 🤐

Jag har några krydd urkar från typ 2012 men det är ju de kryddor som används mest. Oregano tex fyller jag nog på en gång i kvartalet.
Tricket är att komma ihåg just det vid rensning. 😁

Trodde att jag hade mätt färdigt all spets, band och resår bara för att hitta en låda till 😑 Sedan måste jag försöka luska ut priser. En del har jag fortfarande på sidorna jag köpt det, men mycket har jag ingen aning om var det ligger i prisnivå

Har nån råkar ut för att nått ni skickat med Vinted gått sönder? En porslinsgrej jag skickat (med massa bubbelplast och i en kartong) har gått sönder och köparen har avbrutit köpet och rapporterat ett problem (med all rätt, den är trasig det kan jag se på bilderna hen bifogat). Men vad händer nu?

Har nån råkar ut för att nått ni skickat med Vinted gått sönder? En porslinsgrej jag skickat (med massa bubbelplast och i en kartong) har gått sönder och köparen har avbrutit köpet och rapporterat ett problem (med all rätt, den är trasig det kan jag se på bilderna hen bifogat). Men vad händer nu?
Som jag förstått det så blir det antingen:
1. Vinted bedömer att du packat dåligt och du blir av med både pengar och grej.

2. Vinted anser att du packat bra och både du och köparen får pengar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 521
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 599
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 975
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30