Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Alltså, säger det igen, vinted är perfekt ställe för "åh nej jag köpte fel" -grejer.

Blev felköp på Yatzy (alltså, det är ju omöjligt att spela med tärningsBILDER på blocket, ord ska det va! ), så lades ut på vinted, sålt direkt och spelet får nu en ny chans.

Kanske inte räddar världen med att ett Yatzyspel byter hem, men ändock 😊

Fått sålt några band, men det går seeegt. Jag vill bli av med hela lådan så jag slipper skiten sedan! Men jag fick iallafall nyss en kjol såld som legat ute länge så det känns bra!

Jag har gått runt hela dagen och plockat och kollat vad jag kan göra av med, men det finns inget direkt kvar att slänga utan bara sådant jag inte vill förlora alltför mycket pengar på. Har fotat om och lagt ut några nya annonser på vinted så får se om det händer något där.

Funderar på om jag ska skicka tillbaka en älva jag köpte för ett tag sedan. Jag tycker jättemycket om henne och hon passar perfekt där hon står, men om jag skickar tillbaka henne så blir det ändå en grej mindre och jag får pengarna tillbaka. Jag har en annan jag hellre hade ”sluppit”, men jag har såklart inte lådan kvar till henne 😫

När jag skulle kolla vad mina älvor ligger på för pris för en stund sedan så ramlade jag såklart över en annan älva som jag vill ha så nu istället för att skicka tillbaka den ena och sälja den andra så vill jag behålla dem och köpa den jag hittade istället :banghead: Men det ska jag INTE göra! Dels måste jag skärpa mig med allt pengaslöseri och dels har jag ju redan knökfullt med prylar som jag blir stressad av. Älvorna stressar mig iofs inte, men just nu så känns det som att allt som jag kan tänka mig att bli av med behöver jag göra mig av med. När jag och pojkvännen flyttar ihop så kommer det ändå bli för trångt för alla älvorna

Det här är fasen värt bilder 😅

1000017103.webp

Rensat en allt-i-allo hylla i köket. Ni vet en sån där låda där ALLT samlas, men vi har en hylla istället.
Det fanns 10 olika tuggummipåsar, det ni!
En massa pennor, satte ungarna på att sortera bort de dåliga så det försvann en hel hög.
Några småsaker som ska få komma ut på vinted.
Å så allt regelrätt skräp som samlats och nu blivit slängt.
Nu är hyllan fin :bump:

Idag tog jag och sambon tag i tre kartonger i uthuset som innehöll datakablar, skarvsladdar och diverse annat från både oss och ett dödsbo. Sånt som man tänker ta i tu med "Snart".
Efter att ha rensat bort CDskivor(ej musik), disketter, tangentbord och en massa annat är det nu bara en kartong kvar.
Där ska jag gå igenom hur många timers vi ska ha kvar. Fanns massor sådana i dödsboets kartong......
Jag ska också försöka hitta en kartong om rymmer just precis det som ska vara kvar och inte tar plats i onödan.

Sitter och väntar på att det ska komma en och hämta upp lite spets och band. Resten ligger utlagt på tradera. Får se om det är mer drag där än på facebook.
Jag var också på posten och skickade iväg tröjan, kjolen och ett gäng hårspännen som blev sålda i förmiddags. Så där försvann en del småplock!
Och så hittade jag hundarnas cykelkorg i verkstaden så får försöka ta ett ryck till med den snart. Den är irriterande svårsåld!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 521
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 599
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 974
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30