Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag behöver verkligen ta tag i alla kläder, men jag får panik av tanken på att prova allt och inse hur mycket som inte passar. Men samtidigt så är det inte hållbart som det är nu heller för det slutar alltid med att jag provar ett berg av kläder och så får jag panik då istället för jag inte hittar något som passar. Och det är svinkallt hemma så jag är inte jättepigg på att lämna elementet och värmefilten men nu har jag inget kvar på telefonen jag kan lägga ut för att skjuta upp ännu mer 😅

Har lagt ut två älvor och två sjöjungfrur. Tror de blir svårsålda, men jag kan inte tänka mig att sänka priset mer än marginellt för i så fall behåller jag dem hellre

Nu har jag sorterat ut 13 långärmade tröjor, blusar och skjortor som ska säljas för att de är för små och 9st som ska avvaktas med och jag har fortfarande 27st plus tvätthögen kvar 😅 Fast en jag känner sa att hon hade över 90 långärmade 😶 så där ligger jag i lä!

Hur tänker ni med häst prylar? Efter att ha ägt häst i nästan tjugo år finns det en del prylar 🙈 Jag har just nu inte någon häst, men tanken är att köpa ny.

Hur tänker ni med häst prylar? Efter att ha ägt häst i nästan tjugo år finns det en del prylar 🙈 Jag har just nu inte någon häst, men tanken är att köpa ny.

Jag sålde det mesta när mitt sto fick somna in 2019. Hade inte möjlighet att förvara allt, och behövde också pengarna då (ekonomin tog stryk av en handfull år med mycket veterinär etc). Massor av skrymmande täcken, bl a.

Nu jobbar jag mot målet att kunna köpa häst igen. Så ibland har det kommit in lite nytt, när det är något speciellt och som funkar att köpa utan att ha hästen/storkeken klar (köpte schabrak på SIHS, t.ex) :angel: .

Jag har gjort mig av med nästan allt, trots att jag vill ha häst igen. Har kvar ett träns, ett stalltäcke och grimman han hade vid avlivningen. Tränset ska jag nog sälja. De andra två grejerna har affektionsvärde och får vara kvar ett tag till.

Om du tänker köpa ny inom ett år, och har plats för grejerna, hade jag behållt.
Förutsatt att du inte planerar att gå från stor storhäst till islandshäst 😄 då hade jag sålt iväg täcken och annat storleksberoende.

Jag sålde det mesta när mitt sto fick somna in 2019. Hade inte möjlighet att förvara allt, och behövde också pengarna då (ekonomin tog stryk av en handfull år med mycket veterinär etc). Massor av skrymmande täcken, bl a.

Nu jobbar jag mot målet att kunna köpa häst igen. Så ibland har det kommit in lite nytt, när det är något speciellt och som funkar att köpa utan att ha hästen/storkeken klar (köpte schabrak på SIHS, t.ex) :angel: .

Jag har gjort mig av med nästan allt, trots att jag vill ha häst igen. Har kvar ett träns, ett stalltäcke och grimman han hade vid avlivningen. Tränset ska jag nog sälja. De andra två grejerna har affektionsvärde och får vara kvar ett tag till.

Om du tänker köpa ny inom ett år, och har plats för grejerna, hade jag behållt.
Förutsatt att du inte planerar att gå från stor storhäst till islandshäst 😄 då hade jag sålt iväg täcken och annat storleksberoende.
Får se hur mycket jag kan få in i förrådet 🙈 har inte rensat mer än det som är skräp.

Jag ser verkligen väldigt mycket fram emot mitt kommande liv med mycket färre prylar, bättre ordning och mindre yta. Problemet är att jag själv behöver vara inblandad i att ta mig dit 😆 Tanken är ju att jag ska sälja mitt hus innan bygget av den nya lägenheten börjar och bo hos mamma under byggtiden. Nu funderar jag på (efter att min syster gav mig idén) att helt enkelt ta med mig mina katter och de nödvändigaste prylarna och flytta dit redan nu för att det förmodligen blir enklare att röja och få iordning huset för försäljning om jag inte samtidigt bor där och drar ner en massa vardagsstök. Kan eventuellt vara smart.

Medan jag funderar fortsätter jag använda kläder som ska slängas som tändved och försöker röja upp lite på olika ställen. Det blir en bok såld då och då också! Ska lägga ut lite fler tänkte jag. Och lägga ut lite annonser på andra grejer också. Börjar nog på lokalgruppen på Facebook, så får vi se hur det går. Ska försöka komma iväg till tippen med några säckar brännbart också. Innan de inför att man måste sortera de olika grejerna på olika ställen. Det är väl i och för sig bra. Men de här säckarna är ju redan packade 😆

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 521
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 599
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 974
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar