Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Rotar i skåp och lådor. Hittade en hel kasse med mönstertidningar, blir att lägga ut billigt på annons. Hellre att de kommer till någon som kommer använda dem än att de ligger här i väntan på att jag plötsligt ska få för mig att använda dem.

Armbandet sålt :banana: Han köpte en ring också. Jag glömde väga den så jag sålde den troligen alldeles för billigt med tanke på hur lite betänketid han behövde, men den har bara legat hemma i hur många år som helst så jag ser det som bonuspengar ändå plus att jag fick 1800kr för armbandet när jag hade kunnat tänka mig att släppa det för 1500 bara för att slippa det

Varit och gjort ombudet olycklig! 😅🙈 (Han skrattade mest. 😆)
IMG_3720.webp

Och efter 😁 har fortfarande lite för mycket möbler och ska bädda upp sängen med rena sängkläder. Det är ett rum som ska renoveras så småningom, så sängen står på det nya golvet 🤭😅
Visa bifogad fil 145803
Vilket mysigt gästrum. Så fina tavlor du samlat ihop. Du skulle kunna spinna vidare på häst-allmoge tema och göra rummet till ett lite kant-chic inredning med lite gamla redskap och gammaldags textilier.

Vilket mysigt gästrum. Så fina tavlor du samlat ihop. Du skulle kunna spinna vidare på häst-allmoge tema och göra rummet till ett lite kant-chic inredning med lite gamla redskap och gammaldags textilier.
Jag har hunnit köpa lite överkast och kuddar, men det är rätt fullt just nu med utedynor och gymutrustning så det är tyvärr inte speciellt mysigt 😅

Hu.. köpare som vill returnera skor för att de inte passade.

Jag tänker inte godkänna retur, säljer ju för att jag vill bli av med dem, inte för att det är roligt att leka butik.
Jag köpte en tröja som inte passade mig. Skulle aldrig kunnat med att begära en retur av säljaren. 😬
Det är ju ändå begagnat man köper. På gott o ont.
Jag la upp tröjan på annons direkt, tjänade någon tia extra på priset och så blev någon annan nöjd av den istället. :D

Och skulle även aldrig godkänna en retur pga något sådant heller. 😅

Gjort klart några mindre projekt och slängt några som inte känns lönt att fortsätta med. Det mesta av det som är kvar är uppsorterat i namngivna lådor och det som inte är det ligger någorlunda sorterat i större lådor. Jag hade behövt lägga in allt i min lista på telefonen också tror jag så jag inte startar om något som jag redan har börjat på (har redan gjort det ett par gånger 😅)

Hittat några tyger som har blivit vattenskadade för mitt fönster läcker så de ligger i tvätten för att se om fläckarna går bort. Som tur väl är så var det inte de finare tygerna!

Sorterat en del band, resår, spets mm i vad som ska behållas och vad som ska säljas, men vet inte om jag ska lägga ut det som är klart eller vänta tills allt är genomgånget.

Jag hade behövt gräva fram det som står bakom garderoben för att se om något mer är vattenskadat, men det är ett helsike ett ta sig in där. Hade nog behövt flytta hela garderoben för det är ju risk att den också är/blir skadad, men den är snortung och har dubbla spegelskjutdörrar så det är ju inte bara att putta undan den 😕 Jag borde kanske ta det som ett tecken på att det är dags att rensa kläderna i den, men bara tanken ger mig smått panik just nu så det får vänta

Packat garn i x antal mailingbags och lagt ut dem på en skänkessida. Helt osorterat och grisen i säcken. Nästan alla är köpta nu via Vinted, blir skönt när det försvinner. Är ändå typ 1,5 Ikeakassar med garn som försvinner iväg nu. 😀

Sålt en grej på Vinted som ska skickas med ups... Har typ två mil till ombud, år ett håll vi aldrig åker typ. Men som tur väl var ska maken dit idag, så det löste ju sig.
Jag har likadant som dig, och har skrivit i min info att jag inte skickar med UPS.

Ibland väljer en köpare UPS ändå, men när jag förklarat så har det inte varit några problem att annullera köpet, lägga upp på nytt, och köparen köper igen med rätt frakt 🙂

Det är inte rimligt att åka flera mil för att lämna ett paket!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 522
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 600
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 975
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar