Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Hjälp jag har för första gången sålt något. När jag ska skriva ut etiketten vill Vinted att jag ska fylla i information - är det mina uppgifter, eg namn, födelsedag, adress etc de vill ha? Känner mig som en sådan noob 🙈
Sånt brukar fyllas i automatiskt på Vinted:)

@MJLee det ska fyllas i automatiskt av Vinted (man fyller i allt det när man regrestrerar sig om jag inte minns fel). Köparens information läggs också till automatiskt.
Hur ser det ut? En del scammers försöker ju få folk att lägga till information.

Hjälp jag har för första gången sålt något. När jag ska skriva ut etiketten vill Vinted att jag ska fylla i information - är det mina uppgifter, eg namn, födelsedag, adress etc de vill ha? Känner mig som en sådan noob 🙈
Jag kommer inte ihåg hur det såg ut första gången jag skulle sälja..

Men jag vet att många scammers riktar in sig på nya användare där de skickar meddelanden som ska efterlikna köpmeddelandet, så var extra kritisk nu i början 😊

Jag har fått ett helt okej bud på armbandet och han vill hämta när han slutar jobba så håll tummarna för att han kommer! Men jag kommer nog låta traderaannonsen med det ursprungliga priset ligga kvar tills han är på väg om någon skulle vilja köpa det utan att pruta. Så länge jag tar bort annonsen när han skriver att han börjat köra hitåt så är det väl okej att göra så? Det är ändå 500kr mer om någon köper för ursprungspriset

Lämnat min julgran (plast), ljusslinga, och två mindre påsar med julgranspynt åt en kvinna som hjälper ukrainska flyktingar i byn (bland annat) :) min rabiata katt kommer ju tippa granen har jag insett, så hellre att den kommer till nytta hos nån som inte kan köpa en gran :)

Förresten, vad menar du med "skriva ut" ?

Du laddar hem en qr-kod som du sedan visar upp på postombudet , så skriver de ut fraktetiketten :)

..Och det kan kännas lite rörigt i början, men jag tyckte att det blev förståeligt efter bara några försäljningar.

Fylla i och skriva ut? Det har jag aldrig behövt göra. Slickar du via Ups? Annars är det bara klicka på hämta etikett och visa qr kod. Himöa smidigt när man kommer igång.

Förresten, vad menar du med "skriva ut" ?

Du laddar hem en qr-kod som du sedan visar upp på postombudet , så skriver de ut fraktetiketten :)

..Och det kan kännas lite rörigt i början, men jag tyckte att det blev förståeligt efter bara några försäljningar.

Fylla i och skriva ut? Det har jag aldrig behövt göra. Slickar du via Ups? Annars är det bara klicka på hämta etikett och visa qr kod. Himöa smidigt när man kommer igång.

Jag behövde skriva in mitt namn och adressen + telefonnummer innan jag kunde skriva ut etiketten hos PostNord. Men nu är det fixat och ivägskickat med kvitto. Förhoppningsvis fungerar det som det ska. Blev lite uppmuntrad och tänker kanske lägga ut lite mer kläder. Som en liten svart klänning, perfekt för nyår, helt oanvänd.

Postat nio paket idag, otroligt skönt!
Provade förövrigt att ta bort en gammal annons och lägga ut den igen, det blev sålt på mindre än en timme. 😅
Låter lovande. Tror jag också ska göra så någon dag och se om det blir sålt då.:D

Även fast jag läst att man inte får på Vinted någonstans..men hur kan dom ha koll på det? :angel:

Fick inget armband sålt 😫 Idioten trodde att jag sålde ett halsband på 23g och inte ett armband på 18cm(!) och 2,3g. Om man tror att man får guld värt typ 40k för 2000 spänn så förtjänar man faktiskt att åka 20 mil i onödan. Jag har dubbelkollat annonsen och jag kan hålla med om att kommatecknet i 2,3 är svårt att se så det måste jag ändra, men man måste väl för fan ha en hjärna att tänka med också :banghead:

Fick inget armband sålt 😫 Idioten trodde att jag sålde ett halsband på 23g och inte ett armband på 18cm(!) och 2,3g. Om man tror att man får guld värt typ 40k för 2000 spänn så förtjänar man faktiskt att åka 20 mil i onödan. Jag har dubbelkollat annonsen och jag kan hålla med om att kommatecknet i 2,3 är svårt att se så det måste jag ändra, men man måste väl för fan ha en hjärna att tänka med också :banghead:
Varför inte slippa krångel och istället lämna det till en sån där som köper guld?
Edit: vet dock inte om det är någon typ av designer armband iom att du räknar att det är värt 40k. Guldpriset (hos de som köper) verkar ligga på 800-900 kr/g för 24 karat.

Varför inte slippa krångel och istället lämna det till en sån där som köper guld?
Edit: vet dock inte om det är någon typ av designer armband iom att du räknar att det är värt 40k. Guldpriset (hos de som köper) verkar ligga på 800-900 kr/g för 24 karat.
För då får jag bara 850kr för det. Det är inte mitt armband som är värt 40k utan det är vad jag gissar att 23g guld är värt (om jag utgår från mitt halsband på 17g som är värderat till 31k). Mitt armband ligger på ca 4000kr om man skulle köpt det i butik

För då får jag bara 850kr för det. Det är inte mitt armband som är värt 40k utan det är vad jag gissar att 23g guld är värt (om jag utgår från mitt halsband på 17g som är värderat till 31k). Mitt armband ligger på ca 4000kr om man skulle köpt det i butik
Aha då fattade jag fel :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 049
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 544
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar