Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Slängde ut lite grejer på Blocket också. Hade inte koll på att det var gratis nuförtiden.
Både gratis och lägre frakt :)

Köpskyddet är bra också. Jag köpte ett regntäcke där impregneringen var helt slut, använde köpskyddet, fick skicka tillbaka täcket och slapp betala både frakt och vara. Lätt värt de där 60 kr köpskyddet kostade :)

Organiserade om lite i syhörnan när jag skulle stuva undan de senast tvättade tygerna. Ser konstigt nog ut som att det är mindre saker kvar nu. Nöjd med att det blev luftigare.
Tog en sväng om återvinningen också.
Har fixat med tvättstugan och städat samt lagat köttfärssås också.

Oj, fått 14 favoritmarkeringar på en vara inatt. Köp istället vetja!

Hur skickar ni pussel? I en större låda?
Jag har inte skickat pussel men däremot brädspel och böcker.

Brukar tänka att kanterna ska skyddas. Så något skydd/vaddering för att hålla hörnen fina och så yttre skydd.

Lådor är alltid bra att packa i. Med lite fluffat tidningspapper eller annat runtom grejen för att fylla ut tomrummet.

Finns ingen kartong gör jag ofta som @Trott bubbelplast , och pappkasse/mailingbag.

Skickat iväg lite mer pyssel och har fått två par örhängen sålda på vinted som ska rotas fram och skickas. Småttsmått men framåt.

Jag har faktiskt inte fått några uppenbara scammers efter mig med armbandet, men desto fler utländska fulprutare. Innan idag var det en som både ville pruta ned det från 2500 till 1000kr OCH ville att jag skulle ta det till henne i en helt annan stad trots att det står endast avhämtning i annonsen 😑 Och ingen läser annonsen. En fick för sig att 2,3g var 23g. Jo men tjena att jag skulle sälja 23g guld för 2500 spänn 🙄🤦‍♀️:banghead: Bara skrotpriset på så mycket guld är över 15k!

Hade tidigare fullt av diverse vinterkläder i en garderob, och jag har bit för bit fått iväg det vi inte använder och det vi använder har fått plats på andra ställen jag rensat. Så garderoben blev till slut tom på kläder.

Nu har jag istället garderoben som förvaring för lådor som ska återanvändas att skicka iväg andra grejer. Förut var förpackningarna utspridda där det fanns plats 🙈

Det är kul och motiverande när rensningen ger resultat 😃

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 500
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 010
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 548
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 890
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare