Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

För stort tyvärr 😞

Jag tycker att det har varit svårt att sälja hundprylar överlag, förutom ett par större saker, så jag har tagit en paus med mitt
Ja jag tror att hade det varit typ 35 hade det varit lättare. Jag försökte säja det förra vintern utan resultat. Tyvärr är det också alldeles för stort för mina hundar annars hade jag lätt nyttjat det själv.

Röjer och letar saker som kan säljas. Det är lite kris i ekonomin just nu..
Lagt ut en Orrefors taklampa från 1960-talet bland annat. Lite trist, för den matchar vardagsrummet men vi behöver pengarna mer.
Ska göra ett ryck med symönster också. Och kanske om jag har nått tyg som kan generera lite pengar.

Inte lika kul att sälja för att det är kris som för att det är roligt att rensa..

Ja jag tror att hade det varit typ 35 hade det varit lättare. Jag försökte säja det förra vintern utan resultat. Tyvärr är det också alldeles för stort för mina hundar annars hade jag lätt nyttjat det själv.
Kom på nu att jag fick ju faktiskt ett Rukkatäcke sålt för bara en vecka sedan. Det var storlek 35, men jättestort så Bella nästan drunknade i det. Sålde det för 250kr

Jag har fått ett meddelande som jag inte kan avgöra om det är fejk eller inte.
Köparen har skickat en skärmdump från PostNord att man ska fylla i säljarens telefonnummer. Aldrig sett nåt sånt, så jag är tveksam. Språket är lite konstigt också.
Så jag utgår från att det är fejk. Känns bäst så.

Köparen har skickat en skärmdump från PostNord att man ska fylla i säljarens telefonnummer. Aldrig sett nåt sånt, så jag är tveksam. Språket är lite konstigt också.
Garanterat fejk. Allt går automatiskt via Vinted, man behöver inte fylla i något själv nånstans.

Provade att lägga ut ett hundtäcke igen. Det är i jättefint skick och av dyrare märke så vill inte ge bort det. Svårsålt som hejsan.
Fattar inte?

Även gjort en minirensning av mössor och vantar. Tror de duplicerar sig i lådan när jag inte tittar. Speciellt arbetshandskar
Här är det vantar o fleecefiltar som verkar para sig i skåpen, fattar inte vad dom kommer ifrån 🤷‍♀️

Alltid fejk.

Försöker få sålt en mindre möbel, hade en köpare som la ett lägre bud, gick med på det och avtalade tidspunkt för hämtning... sen efter en halv dag så drog hon tillbaka budet 🙄 Ändrade priset i annonsen nu, till det vi blev eniga om, i hopp om att någon annan nappar 🤞☺️

Har rensat ut lite i garderoben också, mest flyttat på saker men väldigt skönt att vinterjackorna har bättre plats att hänga på nu iaf. Också rensat ut en del av mina gamla party skor, blir liksom inte använda längre och dom blir inte sålda, så nu blir det till att skänkas ☺️

Har fått sålt ett par böcker till på Studentapan. Och surat ihop över en köpare som tyckte att det var rimligt med typ 20% rabatt på en bok för att den inte höll det skick som var angivet. Mitt namn stod nämligen med mycket små bokstäver på försättsbladet. I övrigt var den i nyskick... Jag kontrade med att hon kunde skicka tillbaks den i så fall. Då betalade hon ursprungligt pris 😆

Har bestämt mig för att låta Vintedförsäljning fortsätta vara ett samlande till vinterfoder.

Det har gått snabbare i år eftersom jag sålt många hundralappsgrejer istället för förra året då det mest var tjugolappsgrejer.
Men ändock, trevligt är det att se hur saker som inte används kommer till nytta 🐴

Screenshot_20241122_091722_Sparbanken.webp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 500
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 010
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 548
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 890
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare