Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Har köpt en värmepress som måste få plats i syrummet. Så nu röjer jag hejvilt. Har hittills sorterat tryckknappar :angel:
Måste ta mig i kragen och sätta igång. Passa på medan sonen sover. Men jag vet inte var jag ska börja! Suck. Jaja, bara att ta ett hörn och se vad som finns.

Skulle vilja/ behöva gå iväg med plast och annat till insamlingen. Har 1,5 kasse inne som ska dit + att jag har 2 kassar i bilen som även behöver slängas som blev utrensat från exet igår.
Hjälpte till och rensa ut kylskåp som gått sönder. Så jag tog alla förpackningar med mig då han själv inte skulle komma iväg, så då blir dom liggande där. Hjälper redan till och flyttrensar så lika bra o köra iväg direkt...

MEN då måste jag ta bilen då jag inte får med mig allt på en gång och det känns onödigt då det bara är några 100 m bort.

Så får bli imorgon istället när jag ändå ska ut och åka. + Att det regnar ute.😅

Istället ska jag plocka iordning bland kartonger/ packmaterial jag sparat på för Vintedköp.

Kanske får lös några där som även dom kan följa med till insamlingen. :D

Skulle vilja/ behöva gå iväg med plast och annat till insamlingen. Har 1,5 kasse inne som ska dit + att jag har 2 kassar i bilen som även behöver slängas som blev utrensat från exet igår.
Hjälpte till och rensa ut kylskåp som gått sönder. Så jag tog alla förpackningar med mig då han själv inte skulle komma iväg, så då blir dom liggande där. Hjälper redan till och flyttrensar så lika bra o köra iväg direkt...

MEN då måste jag ta bilen då jag inte får med mig allt på en gång och det känns onödigt då det bara är några 100 m bort.

Så får bli imorgon istället när jag ändå ska ut och åka. + Att det regnar ute.😅

Istället ska jag plocka iordning bland kartonger/ packmaterial jag sparat på för Vintedköp.

Kanske får lös några där som även dom kan följa med till insamlingen. :D
Kom iväg till insamlingen idag ändå.

Kom ett paket att hämta ut och då kändes det bättre att ta bilen och åka och hämta det samtidigt. Blir ju några km då iaf och så kunde jag passa på och tanka. :D

Vintedkartongerna fick jag ned i en påse.
Så mycket lättare att flytta den under skrivbordet än lösa kartonger.

(Ska nog förövrigt byta plats på svarta möbeln och gröna påsen.🤔 )
1000012484.webp

Jag fick ett nytt care package av min faster häromdagen så nu har jag en hel låda med böcker och pillemojs jag inte vet var jag ska göra av 😅

Dottern har rensat byxor och jag funderar på att skicka in dem till Sellpy.
Man får inte många kronor men känner att det inte riktigt är värt all tid att lägga ut dem på Vinted heller och förhoppningsvis få en 15-20 kronor per plagg.

Tur man kan få vabba ibland så man kan få tid att rensa 😃

Har rensat vintedgarderoben på kläder och lagt i en sellpypåse medan jag är på det här humöret, om någon dag kommer jag ångra mig för att jag "missat" en massa pengar.

Men man får se till att lura sig själv ibland, visheten kommer med åldern va? :laugh:

Fått iväg ett gäng säckar med marsvinsskräp, men förutom det så står det tvärstill igen 😫 Detta är det enda jag har fått sista tiden 🤮 Anade ugglor i mossen redan första meddelandet, men tänkte att även äckel köper utan knussel ibland så jag gav det ett försök
IMG_3301.webp

Rensat i syrummet. En kasse stuvar fick vandra vidare till återvinningscentralen. Har dessutom en sopsäck med småbitar som blivit över när jag klippt ut mönster som också ska till återvinningen. Undrar just om min ÅVC har textilåtervinning?

Nu ska jag ge mig på trådbackarna med vävda tyger! Wish me luck.

Fick hjälp att lyfta ut kartonger ur förrådet igår. Resulterade i en låda till loppis, och en hel massa kastat. Dessutom ompackat i lådorna så plötsligt blev 4 kartonger tomma. Skönt!

Hittade en låda med sonens bebisleksaker, då har lagt ut dem på annons också. Finns ingen anledning att spara liksom.

Nu har vi sålt av mammas och pappas bilar. Ett mycket generöst paketpris 😆 En granne köpte dem och kommer säkert kunna göra förtjänst på dem, men vi har så sjukt mycket att sälja av, så vi orkade inte riktigt göra det själva. Smidigare så här! Och mycket plats fri för andra saker plötsligt 😁

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 522
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 600
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 975
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar